Vespa-Ciao.NL
:: Biermobiel21's projectenpagina

Home Forums Perso’s Projecten Biermobiel21's projectenpagina

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 243)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Biermobiel21
    Topic starter

@semmad
      Thanks Wim, deze is voor het mooie ff te lang.

@shark

Haha je het worden er steeds minder. Dit kroonstuk is ongeveer even breed als origineel, ietsie breder is hij.
      20231027_220211

bram0vitz
      Bijdrager

Mooi om te zien hoe je lekker bezig bent met sleutelen man, weer stukje vakwerk uiteindelijk!
        wat is dat voorn ding wat je om je harleyrekje heen hebt gewikkeld eigenlijk?

beetje prutsen hier en daar
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Biermobiel21
        Topic starter

@bram0vitz
          Dat is een sport-elastiek van de action :mrgreen:
          Die spinbinder elastieken gingen steeds kapot, dus ff wat anders voor bedacht.
          Het is een elastieke band met allemaal lussen er in. Heb van een messing buisje en een oude spaak een beugel/ haak gemaakt waarmee je hem dan vast kan zetten in een van de lussen. Beetje vaag verhaal, maar hopelijk is het met wat fotos duidelijk.
          VideoCapture_20231215-235250VideoCapture_20231215-235310
          Hij zit er nu al een half jaar op en werkt nogsteeds top, ideaal doordat je hem makkelijk kan verstellen en vastmaken.

Biermobiel21
          Topic starter

Vandaag aan een blokje bezig geweest waar ik al een tijdje onderdelen voor aan het verzamelen ben. Had een tijdje geleden van @florian een 3p Big Deps overgenomen, die zit op een Mp-One grootcarter met Moparts kick kleincarter. Verder niets bijzonders, standaard ontsteking en standaard kick kruk, geen volle wangen. Vliegwiel en krukas horen wel standaard bij elkaar, dus ik verwacht daar niks geks qua trillingen ofzo.

IMG_0491
            Zo ligt hij er nu bij

IMG_0486
            De poorten in de cilinder.

IMG_0490

Het onderste tapeind is bij de 3p Depsen 6mm i.p.v. de standaard 7mm. Bij de cilinder zaten 3 m7 tapeinden dus moest ik het onderste gat in de cilinder iets opboren. Gelukkig zit er rondom dat gat genoeg materiaal om hem naar 7mm op te boren.

IMG_0489

Ik snap waarom hij de Big Deps heet.

IMG_0485
            Scherpe randjes van de zuiger even netjes afgerond.

IMG_0484

IMG_0520
            En dan dit ideetje nog, een luchtfilter op de plek van dat witte stuk karton. Zelfs in een si brug is het best krap met een mpone er in, ik wil iets stillers dan het malossi filter, dus leek me een luchtfilter zoals bij een scooter me wel een goeie. Filter en carb verbind ik dan met een flexibele slang. Ik snap dat ik met zo’n filter niet het meeste uit de cilinder zal halen, maar als het veel scheelt in geluid heb ik het er wel voor over.
            Maarja, eerst dat blok ff, carb (19,5mm phbg) moeten nog de goeie (welke?) sproeiers en gasnaald in en moet nog een uitlaatje uitzoeken. Dus schiet al wel lekker op.
            Ben wel benieuwd wat een leo sp doet op een deps, meer eigenlijk hoeveel power je inlevert t.o.v. een expansiepijp. Giannelli Fire zou het wel goed moeten doen, maar ik word echt gek van de herrie die dat ding maakt…
            Als iemand een goeie uitlaat weet hoor ik het graag :mrgreen:

AvManen
            Bijdrager

Erg mooi cilindertje, zal vast goed gaan lopen :). Ik zie op Facebook wel eens een aantal Duitsers voorbij komen die een Yasuni (c16 of R?) pas maken en hiermee goede resultaten behalen.

Biermobiel21
              Topic starter

@avanmanen
                Thanks voor de tip, die doen het idd heel goed op een deps.
                Had er voor nu een omgelaste Homoet 4p onder gezet. Carb heb ik de sproeiers ingedaan die volgens mij standaard in de carb bij de 19mm set van malossi er ook in zitten.
                Kon het niet helemaal vinden wat daar standaard in zit, maar ik heb hem nu zo: hoofd 85, midden 60, stationair 45, gasnaald W7 met clipje op 2e plek vanaf boven.

1e meters:
                https://youtube.com/shorts/PFGcEdX4Acg

Stationair:

Na 3x kicken liep hij al en mooi stationair ook meteen, bij vol gas verzuipt hij, maar 0 tot half gas loopt hij eigenlijk beter dan verwacht al.

Voordat ik hem ga afstellen wil ik eerst iets bedenken voor de trapas, die zit in de weg om het blok verder naar achter te kunnen schuiven.
                Het filter wil ik ook gaan verwisselen, denk dat daar echt wel wat beters voor te maken is, hopelijk sneller en stiller. Ik heb het huidige malossi filter trouwens wel al aangepast, een hongerig blok had een gat uit het sponsje gegeten 😯
                IMG_0532

Dit heb ik er nu tussen gedaan, uit een sha 15 filter.
                IMG_0570

Daarop het oude filtertje met gat om het metalen gaas filtertje vast te klemmen.
                IMG_0534

Met dit metalen filtertje krijgt de carb waarschijnlijk minder lucht, denk dat hij daarom een beetje rijk loopt.

Dit heb ik bedacht, een groot filterhuis met veel volume na het filter, komt dan een slang tussen het filterhuis en de carb.
                IMG_0689

Het rode deel op de tekening had ik om de maat te checken enzo al ff geprint, op de foto zwart. Er zit nog wat support materiaal van het printen in, dat is dat gekke aan de binnenkant, in de uiteindelijke versie is dat gewoon glad.

IMG_0684

Wim
                Bijdrager

En een airbox in de zijkap? Is dat wat/te doen?

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Biermobiel21
                  Topic starter

Ja zou ook een mooie plek zijn Wim, alleen op die plek wil ik een accu inbouwen.

AvManen
                    Bijdrager

Zou zoiets niet passen:
                      IMG_5797

Een luchtfilterbox om de gehele carburateur.
                      Of tussen het frame en dan verlengen met een slang:
                      IMG_5798

Vraag me alleen af of zo’n lange slang optimaal is….

Wim
                      Bijdrager

Ja zou ook een mooie plek zijn Wim, alleen op die plek wil ik een accu inbouwen.

Aha, ja dan houdt dat op indd.
                        Accu ergens onder de bagagedrager misschien?
                        Jou box is ook mooi, zeker qua volume, maar die tornt weer
                        aan het “citta model” brommerontwerp.

ik ben er dan weer voor om dat niet te veranderen.
                        Dus dan zo dat je geen veranderingen waarneemt
                        gezien vanaf hoe de brommer uit de fabriek kwam.
                        Dus origineel, strak en zonder “ruis” zeg maar.

Ik werd ook blij toen het er bijna op leek dat polini
                        zijkap/filter/zij-inlaatcarburateur in één(zijkap) behuizing
                        gemaakt leek te hebben, zie ergens topic nieuwe polini dingen.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
                        1

Biermobiel21
                        Topic starter

Toch een ander blok gebouwd laatst, die mp one maakt me ff teveel herrie om nog normaal mee door de stad te rijden. Nu weer het kickblokje waar ik vorig jaar mee reed, aangepast voor een Polini Kit Racing.

In deze video bouw ik dat op:

Alleen de prestaties vielen een beetje tegen, trok niet echt vlot op en de top was maar 63… Moet wel meer uit te halen zijn lijkt mij. Met dezelfde setup en een DR evo haalde ik 73. Gezien de poorten van die Kit Racing moet die wel harder kunnen, ik ga proberen de 80 te halen, mooie uitdaging lijkt me.

Vandaag ben ik begonnen met de cilinderkop, de squish heb ik teruggebracht van 2,1mm naar 0,8 en het decompressiegat heb ik afgedicht.
                          Hier de kop en het dopje die in het deco gat komt:
                          IMG_3139

Dan die er in geperst, dan krijg je dit:
                          IMG_3172

Dan in de draaibank:
                          IMG_3173

Toen heb ik het pakkingvlak afgedraaid zodat de kop iets in de cilinder valt, bijkomend voordeel daarvan is dat de verbrandingskamer altijd precies in het midden van de cilinder zit.
                          Dit is het resultaat:
                          IMG_3166IMG_3168IMG_3169

Ben benieuwd wat het verschil is, morgen ga ik hem weer in elkaar zetten en als het weer een beetje mee zit gelijk testen… 😎

Biermobiel21
                          Topic starter

Net getest, ging maar 60…
                            Trok wel een stuk beter, maar alsnog beetje jammer. Hij lijkt wel iets rijker te lopen, misschien dat een maatje kleinere sproeier wonderen gaat verrichten…

bram0vitz
                            Bijdrager

Stukje vakwerk weer 😯
                              Wellicht dat het polini kopje niet helemaal vlak was dat er klein beetje valse lucht erlangs kwam?
                              Maar zou wel wat harder dan 60 moeten lopen ja..

beetje prutsen hier en daar
                              Link naar Mijn collectie / Projecten.

Jelle
                              Moderator

Mooie oplossing voor het dicht maken van de decompressie.

Maar met de kop iets in de cilinder heb je nu een squish van 0,8, heb je hem ook getest met die 2,1 squish en was dat met koppakking?

Ewous
                                Bijdrager

Ben benieuwd waar dit op uitdraait. Aan het vakmanschap kan het niet liggen.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 243)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.