Vespa-Ciao.NL
:: Biermobiel21's projectenpagina

Home Forums Perso’s Projecten Biermobiel21's projectenpagina

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 243)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Biermobiel21
    Topic starter

Weer even een wat langere update dan wat foto’s en een paar zinnetjes :mrgreen:

Degene die mijn youtubekanaal volgen weten waarschijnlijk al dat het blokje waar ik eigenlijk dit jaar mee wou toeren een kromme krukas heeft 😢 Maar ik vertel het nog wel even een keer.

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik via het forum 2 cilinders gekocht. Een Polini 46mm gietijzer en een 42mm aluminium cilinder, ook van team blauw. Voor de 42 ben ik gelijk een blokje gaan bewerken, inlaat flink bewerkt:

20200917_180436
      Van de kant van het tuutje heb ik geen foto, maar in het filmpje is wel even te zien hoe dat in elkaar overloopt. Ik ben nogsteeds wel trots op dit carter, zit veel tijd en werk in en was precies zo gelukt als ik bedoeld heb. Bij een Polini cilinder zien de poorten er heel anders uit dan bij een originele cilinder. Dus moest de dremel maar ff ruimte maken voor een toetje, want er moest nog best wat meer aluminium van het carter gefreesd worden.

20200913_193542
      Zo zag het carter er na het bewerken uit.
      En jullie kennen hem vast al, maar toch nog ff een foto van de poorten van die 42mm:

20201022_124443
      Toen wou ik het blok in elkaar gaan zetten alleen bij het monteren van de zuiger kwam ik erachter dat het een pen 12 zuiger was die bij de cilinder zat… Dus alles moest uit elkaar en ik kon opzoek naar een goeie pen 12 kruk voor weinig (natuurlijk haha). Na een tijdje kwam er eentje op marktplaats, die heb ik gekocht en in het blok gezet. Tijdens het monteren geen gekke dingen gezien, dus ik ging er vanuit dat het blok meteen zou lopen. Niet dus… Ik heb meer gelopen dan dat blok. Er zat een ongeteste ontsteking op dus die verdacht ik meteen, maar ik was dit blokje eigenlijk een beetje schijtziek aan het worden. Ik wou gewoon rijden, dus het blokje belandde op de plank.
      Een paar maanden geleden had ik een pen 10 zuiger gekregen voor deze cilinder. Dus mijn plan was om de krukas om te wisselen, onder de ciao te gooien en dan helemaal toerklaar te zijn voor het komende seizoen. Ik haalde het vliegwiel van de krukas af en zag gelijk waarom het blokje nooit wou lopen, er zat geen krukaskeerring in 😳
      Dus keerring erin gezet, alles weer teruggezet en rijden maar! Na het afstellen van de carburateur begon ik wat langere stukjes te rijden om de vario af te stellen. Er was alleen wel een behoorlijke trilling te voelen, die erger werd naarmate het toerental hoger werd. Toen ik thuis kwam heb ik alles nog even goed bekeken en zag ik dat de vario tijdens het draaien een beetje heen en weer leek te bewegen. Met een meetklok op de krukas meette ik toen een slinger in de krukas van 0,2mm. Dat lijkt mij een beetje veel, had ik toch maar gewoon die andere krukas in dat blok gezet toen hij bijna al helemaal uit elkaar lag. Maar dat is altijd achteraf gezeur.
      Ik heb het blokje toen weer op de plank gelegd en heb het vorige blok (eurocilindro 50cc) er weer op gezet.

Niet lang daarna kwamen er wat mooie spulletjes op mijn pad, een Evolution carter, Moparts kick evo en mp-one kleincarters en een boxer middencarter, daar ga ik echt iets grappigs mee maken.

20221229_001728
      Familiefoto

De kickblokjes komen onder de ciao en citta, Polini voor de ciao, Malossi voor de citta. Aan het Evolution blok moet wel wat gerepareerd worden. Hij is toch kapotter dan ik in eerste instantie dacht, maar nog wel te repareren denk ik. Het deel waar de keerring in komt is helemaal afgescheurd, het was eerst een klein scheurtje maar het is nu bijna een los ringetje.

Het boxerblok gaat helemaal mooi worden, daar komen 2 van die 35cc cilinders op 😂 70cc 2 cilinder! Lijkt me wel leuk om mee te rijden, denk dat het nog best nice is.

Voor het centreren van de kick carterhelften heb het tooltje van zevenenergie, wat ik in zijn topic heb gezien over die kick carterhelften, nagemaakt. (thanks voor de fotos in dat topic)
      Dit is mijne:
      20221231_222753
      20221231_222831
      20221231_222913

Dan nog nieuwe paspennen er in maken en pakkingvlakken vlak maken. Genoeg te doen dus.

Dat Polini 42 blok jeukt toch nog wel, maar alles uit elkaar en dan weer in elkaar, dan kan ik net zo goed een heel nieuw blok bouwen. Dat heb ik dus ook gedaan, een mp one met 17,5mm carb op zelfgemaakt spruitstuk, Pinasco deps 43mm en een Malossi kopje.
      20230107_171501

Toen ik het blok gemonteerd had kwam ik erachter dat het luchtfilter alleen paste als het blok in de voorste stand stond. Dus ik dacht even na hoe ik dit op kon lossen, misschien was mn spruitstukje gewoon te dik. Of anders een nieuw, dunner luchtfilter ontwerpen en uit te printen, maar toen kreeg ik het geweldige advies om gewoon de gleuven voor het blok iets groter te vijlen.

Zo zag dat er na even vijlen uit:
      20230108_191003

Blok heeft nog lekker wat ruimte om straks de snaar te kunnen spannen:
      20230108_192026

En ik wou al een hele tijd voorvorkdempers maken voor mn ciaotje, alleen ik snapte nooit hoe die beugeltjes vast zaten. Nou laatst even goed naar foto’s van die dingen gekeken en het is eigenlijk best simpel. Ik heb wasmachine dempers besteld en de beugeltjes gemaakt uit 3mm rvs.

Net na het slijpen:
      20230109_190627

En dit is gebogen, geboord en geverfd:
      WhatsApp Image 2023-01-10 at 19.44.24

En zo ziet het er dan uit als ze gemonteerd zijn:
      20230110_160605

Ik ben benieuwd hoe het rijd, ik moet het blokje nog helemaal afstellen dus echt ermee rijden gaat helaas nog niet. Hij veert in ieder geval veel soepeler uit en ik vind het er best vet uitzien ook.
      Nou dat was wel weer ff genoeg dacht ik zo.
      Groetjes

Jelle
      Moderator

Je had de beugeltjes ook even bij mij kunnen lenen om na te maken he😜

Biermobiel21
        Topic starter

@Jelle
          Ja had ook gekund, had ze nu eerst van karton gemaakt en daarmee afgetekend op het metaal.

Biermobiel21
          Topic starter

Hey gasten,
            Laatste tijd ff geen video’s gemaakt, sleutelen en video’s maken zijn 2 hobby’s van me waar veel tijd in gaat zitten. Alles duurt ongeveer 4x zo lang als je het goed wil filmen, dan komt ook het editen nog. Met dit tempo heb ik van de winter pas een brommer klaar.
            Dus ff een ding tegelijk, video’s komen er over een tijdje zeker weten weer aan.

Met de Ciao ben ik nog bezig. Hij trekt valse lucht bij het spruitstuk, dat is er een die ik zelf heb gegoten ooit. Daar zitten wel wat poreuze plekjes in, dus ik ben bang dat ik daar een nieuwe voor moet gaan maken. Misschien is eer een materiaal te 3d printen om een spruitstuk te printen, zou ideaal zijn. Maar gaan het zien.

Omdat het lekkere weer zich af en toe stiekem al liet zien, begonnen de tourkriebels bij mij alweer op te spelen. De Citta die ik een tijdje geleden gekocht had wil ik dit jaar als tourbrommer gebruiken. Na een lange rit op de Ciao verlang je wel naar betere vering. En een Citta kan het stuur inklappen en dan past hij in de auto voor verre tourtjes.

Zo zagen het frame en de brug er uit.
            20230301_204836

Alles schoon en vetvrij gemaakt, toen opgeschuurd en met de kwast hamerslag groen gaan maken.
            WhatsApp Image 2023-03-17 at 19.45.07 (1)

Lekker dikke laag. Deze komt buiten te staan, roest is de vijand.
            WhatsApp Image 2023-03-17 at 19.45.07

Als je goed kijkt zie je onder deze laag modder een blokje liggen. Kick, dat dan weer wel.
            20230304_144349

Inlaatje bewerkt.
            WhatsApp Image 2023-03-04 at 20.27.58
            WhatsApp Image 2023-03-04 at 20.27.58 (1)WhatsApp Image 2023-03-04 at 20.27.58 (2)

Toen ging het best snel, dit was dag 3 vanaf het uit elkaar halen.
            WhatsApp Image 2023-03-04 at 02.38.57

De oude kabelboom was echt een drama, overal stukken tussen gemaakt, extra draden, gewoon niet meer bruikbaar. Het maken van een kabelboom zag ik altijd enorm tegenop, mn Ciao heeft ook nog steeds geen goeie kabelboom. Maar uiteindelijk was best een leuk werkje, heb gewoon een stuk 3 aderige kabel gebruikt en wat stekkertjes.
            20230315_200824

Toen moest er nog een blok en overbrenging onder, die heb ik op een 4mm brug gebouwd.
            20230315_231223

Cilinder die er op zit is een bewerkte dmp 43mm, staan foto’s van in m’n perso in 2019 nog. Ik ben wel van plan om er een dr evo op te zetten i.v.m. de betrouwbaarheid.

20230323_132339

Toen ff lekker stukkie touren, dat lange zadel is ook echt top als je wat langer bent. Het achterwiel en de brug ga ik nog vervangen. Die 4mm brug die er nu onder zit vind ik echt een drama, ook heb ik het idee dat hij veel makkelijker ‘kwispelt’. Het is gewoon een vlakke plaat, niet gebogen zoals de originele. Ooit simuleer ik het een keer in Solidworks, ben wel benieuwd hoeveel sterker zo’n brug nou is en in welke richtingen.
            Nu heb ik een Si brug gekocht, die gaat er straks onder. en nog ff een wiel zwart maken, zal hij wel van opknappen denk ik.

Ik heb een kopje zonder decompressiegat op de Citta zitten, met kick is dat niet nodig, dus kan alleen maar gaan lekken. Origineel zat er een knop op het stuur om de brommer uit te zetten, die kon ik er weer op zetten, maar het leek mij leuker om de decompressie hendel om te bouwen tot knop. Maar dan wel helemaal verborgen, je mag er in eerste instantie niks geks aan zien. Leek me wel lachen, zonder deco kabel de hendel indrukken en dat dan toch je brommer uit gaat.

Vanaf deze kant is er niks geks aan te zien.
            VideoCapture_20230402-040845

Maar aan de achterkant zit een 3d geprint houdertje.
            VideoCapture_20230402-040906

In dat houdertje zit een gebogen stukje messing met een kabeltje eraan gesoldeerd. Dat kabeltje is verbonden met de groene draad naar de cdi. Op de hendel zelf heb ik een stukje aluminium tape geplakt, dit loopt door tot de veer die standaard in de hendel zit. Die veer zit tegen de bout aan die er doorheen gaat, daar maakt hij massa met het frame.
            VideoCapture_20230402-040925

Ik meet de weerstand tussen de kabel die verbonden zit aan het messing plaatje en een kaalgeschuurd plekje op de remhendelhouder (geen idee hoe je zo een ding noemt eigenlijk, waar de hendel in gemonteerd zit).
            VideoCapture_20230402-041027

Nog even een foto van dichterbij.
            VideoCapture_20230402-041047

En het werkt ook nog, het voelt minder gek dan ik gedacht had ofzo, toch ergens wel natuurlijk om hem zo uit te zetten.

Planning voor nu is nog:
            – Achterbrug kickstart-klaar maken
            – Iets verzinnen voor die trapas, want ik heb nu een bravo trapas.
            – Blokje bewerken voor een DR evo + ciliinder monteren.
            – Achtervelg zwart spuiten en een nieuw bandje eromheen
            – Bovenstaande monteren + zachtere veren achter.

Nou, en dan wordt het wel eens wat dacht ik zo, ik plaats de foto’s wel als ik zover ben.
            Groetjes

1

Biermobiel21
            Topic starter

Nou, lijstje is bijna afgewerkt. Si brug zit er onder met al het spul, blokje heeft alleen nog een beetje kuren… Hij loopt koud erg lekker, maar na ongeveer een minuut valt hij uit en gaat hij niet meer aan. Opeens doet hij gewoon BOAAAAAPPPP alsof hij geen benzine meer krijgt, direct daarna krijg ik hem ook niet meer gestart, dat lukt pas na een paar minuten weer. Misschien vuil in de tank of de krukaskeerring die er uit gelopen is, van het weekend maar ff kijken.

Het blokje heb ik wel bewerkt voor de DR Evo. Een keertje anders dan anders, n.a.v. de video van Sniper Racing over het flowen van carters (https://www.youtube.com/watch?v=_jhjtieAARM&ab_channel=SNIPERRACING). Ik wou dus zo min mogelijk weghalen om de carterdruk hoog te houden, ben benieuwd of het ook echt effect heeft of dat ik de poorten beter wel helemaal door had kunnen trekken.
              WhatsApp Image 2023-04-13 at 22.43.13WhatsApp Image 2023-04-13 at 22.43.14WhatsApp Image 2023-04-13 at 22.43.14 (1)

Ook gelijk even een afgebroken stukje carter gefixed met een plaatje aluminium.
              WhatsApp Image 2023-04-14 at 15.41.35

En m’n vriendin heeft nu ook een Citta, haar roze ciao was afgelopen maand gestolen… Echt klote, zat heel veel werk in en het weer werd net een beetje dat ze er van kon gaan genieten. Ze was er net die week voor het eerst een keertje mee naar het strand gegaan na een lange werkdag. Brommertje gebouwd om nog jaren van te kunnen genieten, alleen die jaren duurde helaas maar een paar maanden.

Maar we laten de kop niet hangen. Nu een Citta dus, die ook weer steeds meer roze aan het worden is. Plan voor deze is niet helemaal roze, maar afwisselend roze en zwart. Nu dus nog het voorwiel, stuurschuim en de achterste kap onder de buddyzit roze en dan is hij klaar.
              Zit een standaard snorblokje onder, alleen de uitlaat ga ik nog even vervangen voor een citypowertje om hem 34km/u te laten lopen (nu 28). Van de winter waarschijnlijk omkeuren naar geel kenteken.
              WhatsApp Image 2023-05-07 at 17.58.051

Voor haar Citta ook de vertanding gereviseerd, was de 1e keer dat ik dat deed en dat was best een leuk klusje eigenlijk. Ik heb alle losse delen een nachtje in de diesel laten weken en daarna met een tandenborstel en wat remmenreiniger al het losse vuil er af geboend en dat gaf een beter resultaat dan verwacht eigenlijk. Zo ga ik vaker onderdelen schoon maken.
              WhatsApp Image 2023-04-27 at 16.22.39

Om de lagers te monteren heb ik een paar busjes geprint. Ook om even te testen of het print plastic (PLA) sterk genoeg was, en dat was het gelukkig. Werkte ideaal zo. Ik had het aluminium van de naaf wel wat verwarmd, maar niet extreem, denk zo’n 100 graden C, omdat ik bang was voor kromtrekken.
              WhatsApp Image 2023-04-26 at 20.36.22

Ja en dan kijk je nog eens goed en dan zit toch echt dat hendeltje om hem uit de loopstand te halen aan de verkeerde kant 😥
              Maarja, voorderest wel blij met hoe het gelukt was, alles draait weer lekker soepel.
              WhatsApp Image 2023-04-27 at 22.20.22

Wim
              Bijdrager

Ben benieuwd of het nou een groot verschil gaan zijn wbt hoe je nu de carters hebt bewerkt en wanneer je meer materiaal weg slijpt. Als dit net zo goed werk of zelfs beter.. dan scheelt dat aardig wat werk. Ik was van plan één deze dag ook weer een blokje aan te gaan passen voor een DR65 maar ik wacht je bevindingen eerst even af..

Boa Job
                Bijdrager

Je had eigenlijk de boosters helemaal moeten door trekken. Nu komt er namelijk geen benzine er bij dus is die nog steeds “afgesloten” van de rest. Het effect gaat het zelfde zijn als je geen boosters er hebt in gemaakt.

de citta komt er wel leuk uit te zien zo. En omkeuren kan makkelijk. Heb ik ook gedaan bij mijn citta.

Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
                  Mijn projecten beetje beun maar wel goed
                  1

Biermobiel21
                  Topic starter

@wimhuizinga
                    Ja als ik hem getest heb laat ik weten hoe hij het deed. Ik heb vandaag de krukaskeering vervangen, denk dat dat het probleem was. Zat allemaal gele aanslag aan de binnenkant van het vliegwiel.
                    20230513_174031
                    Blokje er morgen maar weer ff onder leggen.

@jobdj

Ik denk dat dit is hoe dr het bedoeld heeft, anders doen die onderste gaten in de zuiger niks. Nu wordt de ruimte in het boostkanaal gevuld als de zuiger op het bovenste dode punt staat. Maarja, misschien was dat ook wel zo als ik die hapjes er niet uit had gehaald. Misschien dat ik ooit eens iemand tegen kom met een testbank :mrgreen:

Wim
                    Bijdrager

Ik heb ook het idee dat je de poorten door had moeten trekken anders sluit het hemd van de cilinder de boel mooi af en komt er nog geen benzine daar waar je het wil hebben, Maar misschien is er speling genoeg dat er als nog wel benzine bij de poorten komt. Ik weet wel dat als je een DR zo op een onbewerkt blokje zet dat je dan bij lange na niet alles uit die cilinder haalt, wat er in zit. En zodra je de poorten door getrokken hebt dat het dan ineens een beest is qua kracht. Denk dat jou optie nu een soort tussen weg is. Maar goed we gaan het wel horen wat je bevindingen zijn!!

Biermobiel21
                      Topic starter

Hij loopt eindelijk zoals hij hoort :mrgreen: :mrgreen:
                        Nadat ik de krukaskeerring vervangen had merkte ik geen verschil. Toen verschillende sproeiers, luchtfilters en bougies geprobeerd, soms deed hij het een tijdje beter, maar uiteindelijk gaf hij altijd weer problemen en liep hij niet echt lekker. Net heb ik de keerring aan de kick kant vervangen en ff een andere carburateur geprobeerd en waarschijnlijk (niet te vroeg juichen) was een van die twee de boosdoener.
                        Rij nu met 13/13, Malossi filter en sproeier 72, rollen 8 gram. Ik had er eerst 6 gram in, maar dat reed mij ff wat te zenuwachtig, die er nu in zitten zijn misschien wat aan de zware kant, maar had ff niks er tussen in. Denk dat ik 7 ga bestellen, als die te licht of nog te zwaar zijn kan ik altijd nog mixen met die 6 of 8 gram.
                        Heb ff een kort filmpje gemaakt, geluid is alleen een beetje minder op het laatst, komt denk ik door de wind langs mn telefoonhoesje.

Liep 73,3 op de gps, denk dat er met een ander kopje nog wel een paar km uit te halen valt. Dit is met een standaard kick kopje, met deze heb ik een squish van 3mm 😳
                        Screenshot_20230523-225552_GPS Speedometer

Biermobiel21
                        Topic starter

20230615_215300
                          Na lang op zoek te zijn geweest eindelijk eentje weten te vinden voor de juiste prijs, zit alleen wel een gaatje in en een deuk in de voorbocht… Had hem er ff onder gehangen om te kunnen horen of de demperwol vervangen moet worden, maar zelfs met gaatje is hij een stuk stiller nog dan de giannelli original die er eerst onder lag. Dus dat zit wel goed denk ik.

Verder nog wat aan het knutselen geweest, spruitstukkie voor een mp one. Eigenlijk heel simpel gemaakt van 2 plaatjes aluminium. Tekening voor de maten staat hier ergens op het forum, daar heb ik hem mee gemaakt. Idee van de 2 plaatjes komt van @waarom?
                          20230614_223312
                          20230615_19411820230615_194100
                          Blokje moet ook nog vanalles voor gebeuren, dus dat gaat nog wel ff duren waarschijnlijk. Eerst dat uitlaatje maar ff dichtmaken en uitdeuken. En dan heb ik nog een amder zadel, dat lange citta zadel zit na een tijdje toch niet zo lekker. Heb nu een lang zadel van een si. Dat moet allemaal nog passend gemaakt en opgeknapt, want het ding ziet er niet uit nu.

Biermobiel21
                          Topic starter

20230616_144606
                            Gister her andere zadel er op gemaakt. Deze is zoals je ziet wel redelijk vergaan, dus binnenkort maar eens even de hoes proberen op te knappen en dan ook gelijk nieuw schuim. Iemand daar ervaring mee? Vooral met het schuim, die hoes moet wel lukken.

20230616_115858
                            Deze heb ik uit het si frame gehaald waar die leo sp en dat zadel ook vanaf komen.

20230616_131812
                            2 boutjes schroeven vanaf onder in dat blokje alu om hem vast te houden, dan kan het zadel vast met 2 bouten aan de bovenkant.

Misschien ook maar iets van een bakje onder het zadel maken waar een accu in kan, moet alleen ff mn 3d printer repareren, die had het laatst begeven.

Biermobiel21
                            Topic starter

20230702_193757b
                              Nee dit zijn geen schaalmodellen, ook geen photoshop.
                              Vorig weekend mooi wezen touren op de citta. Vanaf dat ik op dit forum kom kijk ik ieder jaar naar de foto’s van de Harz tour, erg leuk om hem dan een keer mee te rijden. Natuurlijk moest ik dan ook een foto bij de grote shovel met mn cittatje ervoor hebben. De zwarte si is van @martino.

De tour was ook gelijk ‘de grote test’ voor de citta waar ik de afgelopen tijd mee bezig ben geweest. Maar eerst moesten er natuurlijk nog wat dingetjes gebeuren aan dat ding. Het is natuurlijk nooit klaar.

Allereerst het belangrijkste:
                              20230629_113511
                              Stickers, hopen dat nu iets minder mensen op straat vragen of het een Tomos is. En het roze komt eindelijk ergens anders in terug, alleen helemaal achterop wil ik nog iets van roze erop, maar dit maakt het al beter een geheel qua kleuren.

Dan het zadel, ik heb een 2 stukken schuimrubber gekocht bij een zaak in de buurt, een harde (polypress sg-120) en nog een lapje dunner (2 a 3mm) traagschuim.
                              20230626_110544

Ik wou eerst een beetje een recht toe recht aan zadel maken. Zoals origineel, maar dan wat dikker. Maar toen ik ff ging proefzitten op de bodemplaat van het oude si zadel met daarop het nieuwe schuimrubber dacht ik, dit kan lekkerder zitten. Dus ik ben op internet gaan zoeken naar motorzadels en andere brommerzadels om te kijken wat waarschijnlijk lekker zou zitten. De dikke laag harder foam ben ik toen gaan bewerken, steeds zitten, aftekenen, weghalen en dan weer opnieuw tot het lekker zat.
                              Hier het resultaat:
                              20230626_125718

’n eerste idee was om het zachte schuim over de gehele bovenkant van het zadel te doen en dan een hoes te maken die meegevormd is met het zadel. Maarja, daar gaat veel tijd in zitten om netjes te doen, dus heb ik voor nu even dit gedaan:
                              20230629_152945

Het zachte schuim vult het stuk wat ik uit het harde schuim gehaald heb op, hierdoor heeft het zadel de vorm van een origineel zadel en kan ik de oude hoes (deels) gebruiken. De oude hoes was er redelijk slecht aan toe, vooral aan de onderkant. Ik heb de naden van de hoes opengemaakt en het onderste deel van de hoes heb ik er af geknipt. Deze stukken kon ik dan mooi weer gebruiken om nieuwe stof uit te knippen + een extra stukje ivm het dikkere schuim. De stof is softshell, het is waterdicht en lekker zacht, lekker kleurtje en misschien het allerbelangrijkste, ik had nog een stukje liggen. Prima zadelhoes spul.
                              Hier de zadelhoes in wording:
                              20230629_144539

Om de hoes vast te zetten heb ik aan de onderkant van een dikke band wat lusjes gemaakt. Hier kan dan een touw doorheen.
                              20230629_185248

Straktrekken, knoopje, hoppa.
                              20230629_193321
                              Onderplaat ook gelijk maar even geverfd.

Ook eindelijk weer een standaard op dat ding gezet. En ja, het is een afgezaagd ciao standaard met een extra gat er in geboord. Hij zit vast aan de brug waar de middenbok vast zit, niet aan te raden. Om de haverklap moet ik hem terugbuigen, maar het is beter dan zonder, en de snaar klappert er niet de hele tijd tegenaan.
                              20230625_211747

Nog wat foto’s van de tour:
                              WhatsApp Image 2023-07-01 at 11.35.21WhatsApp Image 2023-07-01 at 14.58.19
                              WhatsApp Image 2023-07-02 at 13.55.45
                              WhatsApp Image 2023-07-01 at 11.36.52

Had een hele hoop reserveonderdelen en gereedschap mee, maar zelf bijna niet gebruikt. Alleen mn balhoofd was een beetje los gaan zitten. Ff teruggedraaid en iets strakker vast gezet en dat was het dan voor het sleutelen.

Dusja, brommertje betrouwbaar, leuk, maar er valt dan weinig te sleutelen. Dus deze week een nieuw projectje begonnen.
                              20230705_205419
                              20230706_204330

Mp one, volle malossi kruk van @florian, 19mm carb en…. een 41mm PaiWai natuurlijk!
                              Leek me wel lachen om weer eens een cilinder te tunen, deze 41mm is eigenlijk gewoon een opgeboorde standaard cilinder. Net ff meer koppel dus en toch een heel basic cilindertje, mooie basis dacht ik zo. Het spruitstukje wat ik laatst gemaakt had kon ik helaas niet gelijk gebruiken omdat ik het blok onder de ciao heb gelegd. Dan kan ik op die citta lekker rijden en met die ciao rustig aan een beetje sleutelen.
                              Heb hem vandaag ff aan gehad, hij liep, maar daar is ook alles mee gezegd. Moet hem natuurlijk nog afstellen, en voor mn eerste keer phbg afstellen vond ik het na 2x aanrennen al een beetje te warm. Komt later een keer, ben wel erg benieuwd wat die cilinder straks doet.

20230706_185950
                              Alleen de uitlaatpoort is bewerkt, 2mm hoger en 3mm breder. Gaan zien wat het doet, moet de kop eigenlijk ook nog ff vlakken en de remmen in orde maken, ook wel fijn. Genoeg te doen dus.

bram0vitz
                              Bijdrager

Gaaf man! eigen zadel maken stukje vakwerk!

beetje prutsen hier en daar
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

Biermobiel21
                                Topic starter

Thanks @bram0vitz
                                  Met de oude hoes erbij is het best goed te doen, kan wel eens een keer een how to erover maken als daar geïnteresseerden voor zijn.

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 243)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.