Vespa-Ciao.NL
:: Biermobiel21's projectenpagina

Home Forums Perso’s Projecten Biermobiel21's projectenpagina

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 243)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Brian
    Bijdrager

Die heb ik overgekocht van zevenenergie, ze komen nog heel af en toe te koop maar de prijzen zijn flink gestegen helaas. Maar 10 spakers zullen ook leuk staan paar dikke banden erop.

Biermobiel21
      Topic starter

Nice man, blijf die mozzi’s echt de mooiste velgen vinden. Misschien kom ik ooit nog wel een net setje tegen voor een goeie prijs :mrgreen:
        Maar wat je zegt, die 10 spakers zullen ook mooi staan, moet ze alleen nog schuren… (niet echt zin in haha)

Martino
        Moderator

Gaat de roze Ciao ook echt met het gescheiden systeem van olie en benz rijden? Dit zie je idd nog maar zelden. Zelf denk ik ook 1 van mijn Mixjes weer eens terug te brengen naar origineel. Zeker wanneer je niet teveel rpm gaat draaien zal dit toch lang mee moeten gaan.

@Brian
          ; Zijn dat niet mijn oude Bernardi Mozzi’s?

Brian
          Bijdrager

Haha ja sorry klopt 😅 waren van martino inderdaad. Is alweer een tijd geleden merk ik…

Biermobiel21
            Topic starter

@martino
              Ja er komt een apart olietankje op, op een helemaal standaard blokje leek me dat wel handig.

Biermobiel21
              Topic starter

De afgelopen tijd weer lekker met de brommer verder gegaan, alles gespoten en afgelakt met 2k blanke lak. Echt fijn spul is dat, geeft een mooie glanzende harde laag, tot nu toe erg tevreden mee.

20221109_170813
                Alles mee naar werk genomen om te spuiten. Ik deed het eerst buiten, maar door het slechte weer van de afgelopen dagen heb ik alles maar ff meegenomen. Uiteindlijk ideaal zo.

20221114_194053
                Hier zie je een beetje mn vlug opgezette spuitcabine, de velgen en de rempot zijn nu allemaal hoogglans zwart.
                Tijdens het drogen tussen de lagen van de velgen, ben ik de (inmiddels droog geworden) roze delen in de auto gaan laden.

En toen ik thuis kwam kon ik het natuurlijk niet laten om meteen te gaan bouwen:
                20221116_220828
                Erg leuk altijd dat bouwen, helemaal als alles schoon en nieuw is. Jammer dat het altijd zo snel gaat… haha

Biermobiel21
                Topic starter

Oeps dubbelpost, weet alleen niet hoe je een post verwijderd dus doe het maar ff zo.

Shark
                  Donateur

Strak in de lak, ziet er errug geslaagd uit die kleur.
                    Welke spuitbussen zijn dat precies. Motip? hebben die ook 2k blanke lak tegenwoordig?

Biermobiel21
                    Topic starter

@shark
                      Thanks! Nee de blanke lak is van een ander merk, colormatic volgens mij. Primer en lak zijn wel van Motip, witte primer en roze nr 45217.

Biermobiel21
                      Topic starter

Beetje een late update, maar ik heb het een beetje druk de laatste tijd. Hij is redelijk klaar, het mix gedeelte is nog niet aangesloten. Ik ga er ook nog fietstassen voor maken (roze natuurlijk ook :mrgreen:). In een van de fietstassen ga ik een dubbele bodem maken met daar het olietankje. Ben er nog niet helemaal over uit of ik het tankje beter liggend op de bodem of staand aan de wielkant kan maken. Ik ga eerst maar even zoeken of ik een geschikt tankje kan vinden en anders ga ik er eentje proberen te printen.

WhatsApp Image 2022-11-27 at 17.02.54

Screenshot 2022-12-08 at 11.11.39
                        Ze is er erg blij mee in ieder geval.

Dan was ik ook nog wat verder gegaan met mn 15-16mm sha speedengine spruitstukjes. Dit keer ging het wat beter, 2 bruikbare spruitstukjes. Maar het kan nog beter, dus ben weer terug naar de tekentafel.

WhatsApp Image 2022-12-03 at 16.05.36
                        Dit is direct uit de zandmal.

WhatsApp Image 2022-12-05 at 18.59.02
                        Hier met het pakkingvlak vlak gedraaid.

WhatsApp Image 2022-12-06 at 09.38.50
                        En zo zit hij dan op het carter.
                        WhatsApp Image 2022-12-06 at 00.11.32
                        Als jullie nog ideeen hebben hoe ik het spruitstukje kan verbeteren hoor ik het graag. Ik zat zelf nog te denken aan een spruitstuk waarbij de carburateur wat hoger komt te zitten, een beetje schuin zoals bij bv. een mp-one of evo carter. Maarja, misschien komt dat weer niet uit met het frame als hij in veert bij een si of citta… Gaat nog wel even duren voordat deze spruitsukjes beschikbaar zijn denk ik.

Jelle
                        Moderator

Netjes hoor…

Ik zou kijken om een tankje bovenop de bagagedrager te maken, standaard fietstassen vallen zonder extra beugel vaak op je plastic kappen anders.
                          Als je een tankje maakt van ca 4 cm hoog welke precies op je bagagedrager past.
                          Kun je meteen iedere willekeurige fietstas er ook op plaatsen, als zou ik die lekker achterwege laten 😜

Biermobiel21
                          Topic starter

@jelle
                            Ja bovenop is ook wel een goeie. De fietstassen ga ik zelf maken, dus die zullen niet tegen de kappen aan komen (als het lukt zoals ik het in mn hoofd heb dan haha). Ik denk dat ik er ook nog wel een beugeltje voor maak, moet nog ff zien.

Crullie
                            Donateur

Weer verrassend goed :thumb
                              😛

TICKLING BARN

Florian
                              Moderator

Mooi werk zeg! Die spruitstukjes zien er ook erg goed uit

Grindpad
                                Bijdrager

Goede content, as always! Ik zou wel voor het oudere model vierkante koplampje gaan ipv de rondere mixversie, maar wie ben ik?

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 243)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.