Vespa-Ciao.NL
:: Bewerkt luchtfilter

Home Forums Techniek Afstellen Bewerkt luchtfilter

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Janno
    Topic starter

Hi. Ik heb een polini filter met 6 gaatjes bij geboord aan de achterzijde. Ik heb er ook nog 3 aan de bovenkant a 8mm bij geboord.
      dit compenseer je weer met sproeier grote.

je hoort weleens, meer lucht meer brandstof is meer vermogen, maar werkt dit nou ook zo op onze brommertjes

Wim
      Bijdrager

Hi. Ik heb een polini filter met 6 gaatjes bij geboord aan de achterzijde. Ik heb er ook nog 3 aan de bovenkant a 8mm bij geboord. dit compenseer je weer met sproeier grote. je hoort weleens, meer lucht meer brandstof is meer vermogen, maar werkt dit nou ook zo op onze brommertjes.

Even jou set-up erbij gepakt:

Setup:
        Cilinder: 65 dr
        Luchtfilter: Polini bewerkt
        Carters: Geveild bewerkt
        Uitlaat: Gianelli original
        Krukas: Snor bewerkt
        Overbrenging: Brom
        Carburateur: 13/13
        Snelheid: 72 gps
        Sproeier: 68
        Brommer: Ciao

Dat werkt wel en niet.
        Als je met deze setup,13mm inlaat(groter kan het niet) zonder luchtfilter
        gaat rijden, meer lucht dan dat kan je op dit moment niet geven,
        dan is dat gewoon recht te breien met grotere sproeiers, als de bougie maar koffie
        met melk bruin wordt na enkele minuten volgas.
        Dus je bewering klopt ja. Maar niet groter dan dat de inlaat toe laat. Max.13mm.

Dat is de beperking, dus een 20mm carb gaat niet werken op je 13mm inlaat carter.
        Vandaar dat Polini en Malossi in dat gat in de markt sprongen met hun
        grote carters, de oplossing als je meer kracht wilt 😉

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Variociao
        Bijdrager

Ik ga voor deze optie, en dan nog een extra zeefje er tussen. Heb je max toelaatbare luchttoevoer. Vergeleken met std of malossi filter kan dit toch paar sproeier maatjes schelen. Wat resulteert in iets betere prestatie, niet dat het veel is maar toch.IMG_4446

Bromsnor

Wim
          Bijdrager

Ja die theorie klopt op zich wel tot op zekere hoogte. op een bepaald punt kan je gewoon niet meer lucht naar binnen krijgen. Ik heb zo ongeveer de zelfde setup maar ik gebruik het Malossi filter. Deze laten sowieso enorm veel lucht door. Voor zo ver ik weet bestaan er geen filters die meer door laten. Het nadeel is wel dat ze ook flink veel lawaai door laten.  Daar voor heb ik ‘m geprobeerd af te stellen met een Polini filter. maar dan zit je ook met een kleinere sproeier omdat die minder lucht door laten.. misschien wel lekker zuinig maar dat wou ik nou juist niet. Omdat ik het zonde vond om extra gaten in m’n Polini filter maken en wel een Malossi filter had ik liggen heb ik die er achter geplaatst dus toen kon de sproeier ook wat groter. Meer lucht en meer benzine is dan natuurlijk ook meer power.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.