- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 3 maanden geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 december 2023 om 19:27 #822973
Goedendag,
Ik vroeg mij af of mn citta veel luider zou worden als ik mijn inlaat zou gaan bewerken, het is momenteel toch geen weer om te rijden, dus alle tijd om zoiets op mn gemak te doen.
Echter ben ik ook nog van plan om mijn citta om te laten keuren naar bromfiets (gewoon bij de lokale scooterboer) en ik heb geen idee of ze ook iets van geluidsmetingen doen.
Groet, Roy
You're not doing anything wrong if no-one knows what you're doing.20 december 2023 om 11:49 #822975Kan dat nog dan bij een lokale fietsenmaker?
Maar bij de rdw doen ze wel een geluidsmeting als de
keurmeester dat nodig vind.
Maar meestal niet want bijna iedereen heeft alles op orde en dat
ziet een keurmeester direct.
En je moet toch starten voor een snelheidstest(max 54), als hij het
niet vertrouwd pakt ie natuurlijk gewoon de geluidsmeter.Meeste geluid maakt: open luchtfilter en expansie uitlaat, en de
Gianelli Original power uitlaat maakt trouwens ook best veel
geluid i.c.m. snelle cilinder, kijkend naar zijn uiterlijk
doet ie best braaf aan, maar maakt wel wat herrie dus.Als jij je standaard cilindertje er op hebt met bewerkt carter zal dat
weinig geluid extra geven i.c.m. je standaard luchtfiltertje.
(Ik keek maar even in je profiel voor de set-up van je brommertje)Enne, hoe kom jij nou aan een 66 sproeier in je standaard set up
behalve een 13/13, citypower en open herriefilter?
Haalt je daar 55 mee? Normaler lijken mij sproeiers rond 50.
Is je bougie (B6HS) niet pikzwart?Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.20 december 2023 om 16:44 #822978Ah bedankt, dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben.
Qua afstelling (sproeier 66) heb ik nooit problemen gehad, bougie is mooi koffiebruin (zie afbeelding) en hij loopt netjes, alleen als ie heel koud is rookt ie wat, zodra ie warm is niet meer. Valse lucht heb ik ook op gecheckt, maar kon nergens een lek vinden.

Gps 56 gehaald, hangt ook een beetje van de windrichting af, meewind 55+, geen wind rond de 52, tegenwind max 50.
You're not doing anything wrong if no-one knows what you're doing.20 december 2023 om 18:09 #822981Zo zeg, die bougie is perfect bruin.
Overal afblijven nu, haha.
Succes met de keuring.Ik rijdt vrolijker op het fietspad ipv
overal steeds op die vervelende
automobilisten te moeten wachten.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.22 december 2023 om 20:58 #823030Scooter van m’n broer is gisteren omgekeurd naar brom door de lokale brommerboer.
Maar hij heeft wel een geluidsmeting gedaan. Dus ik zou em lekker stil laten dmv een standaard uitlaatje22 december 2023 om 21:28 #823031Dan zal ik mn redelijke citypower wel pakken, mn huidige heeft voor mn gevoel geen demperwol meer (klinkt hol als er op tik, en mn andere klinkt dof) en is lek bij de aansluiting van de pijp naar demper.
You're not doing anything wrong if no-one knows what you're doing.23 december 2023 om 16:40 #823042volgens mij kan dit alleen bij de rdw die keuring en niet bij een lokale brommerboer….welke is dat dan wel?
23 december 2023 om 18:43 #823045Toen 25km/u snorfietsers door nieuwe orders van de staat plots ook verplicht een helm moesten dragen zoals 45km/u bromfietsers al deden, ging de staat er van uit dat veel snorders hun brommertje graag omgekeurd zouden zien naar geel kenteken, waardoor ze van het rustige, veilige, altijd voorrang fietspad zouden verdwijnen tussen de chaotisch jagende drukte van de automobilisten. Om de RDW te ontlasten en lange wachttijden te voorkomen werd het (tijdelijk) mogelijk om dit door lokale fietsenmakers met rdw licentie te laten doen.
Hoe lang dat van kracht blijft, geen idee, misschien is het dit jaar alweer afgelopen.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.25 december 2023 om 13:48 #823064https://www.rdw.nl/particulier/locatiewijzer gevonden waar dat kan alleen loopt deze link niet maar op de rdw site kun je op postcode zoeken
26 december 2023 om 12:43 #823095Scooter van m’n broer is gisteren omgekeurd naar brom door de lokale brommerboer. Maar hij heeft wel een geluidsmeting gedaan. Dus ik zou em lekker stil laten dmv een standaard uitlaatje
waar letten ze nog meer op? gaat ie op de rollenbank?
26 december 2023 om 14:26 #823101Nou, de fietsenmaker met licentie zal geen rollerbank hebben.
Die gaat waarschijnlijk lekker een rondje op je brommer rijden om te controleren of hij niet sneller rijdt dan 54km/u.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.26 december 2023 om 15:16 #823105Dan zal ik wel ff een grotere poelie op leggen, anders wordt t nog niks 😀 neem aan dat ze niet zo erg letten op het feit dat mn achterbrug krom is?
You're not doing anything wrong if no-one knows what you're doing.26 december 2023 om 15:36 #823106Nee, als dat niet opvalt, verder alles spelingvrij, goede banden zonder droogtescheuren, remmen die gewoon werken, verlichting dat werkt,
geluid, bel, snelheid, geen losse onderdelen.
Maar dat zijn feitelijk ongeveer de technische punten van een algehele kentekenkeuring.
Of ze zover gaan bij deze weet ik niet.
Gezien de kosten lijkt het mij niet. Het kost eenderde(60) begreep ik.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.26 december 2023 om 15:51 #823107Met een citta kan je het wel vergeten bij de lokale brommerboer 😈
De snorfiets mag geen zogenoemde ‘belemmerende status’ hebben, zoals bijvoorbeeld een rijverbod (WOK) of gestolen. Ook dit kunt u opzoeken via de RDW-kentekencheck.
26 december 2023 om 18:22 #823109Op het moment heeft mijn achterband 0.0mm profieldiepte, die ga ik vervangen, achterbrug buig ik wel terug ofzoiets, ben toch van plan om een RVS achterbrug te bestellen. Ipv bel doen ik wel zo’n Action knijp toeter 😛
You're not doing anything wrong if no-one knows what you're doing. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.