Vespa-Ciao.NL
:: Beun_ciao’s brommers

Home Forums Perso’s Projecten Beun_ciao’s brommers

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 143)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beun_ciao
    Topic starter

Het is super vlak, ik heb hem even tegen een glasplaat gehouden. Ook ligt hij een stuk mooier en vaster op een cilinder. Ik ga er binnenkort maar zo een testen.

Martino
      Moderator

Helemaal mee eens dat eigen bewerkt spul leuk is, maar dat er geen leuke 50cc kopjes van Polini of Malossi zijn ben ik dan weer niet mee eens. Er zijn juist hele mooie kopjes zoals een Malossi 38,4mm kopje zonder decokanaal en met centraal bougiegat. Of Soortgelijke van Polini maar dan wel met decokanaal. Het enige nadeel ze zijn wat moeilijker aan te komen dan een eigen bewerkt 50cc kopje. 😉

beun_ciao
        Topic starter

Ik ben weer flink aan het knutselen geweest, dus zal ik maar weer een updatje plaatsen.

Gisteren heb ik maar weer eens gebruik gemaakt van de straalkast, en heb ik mijn collectie polini kopjes gestraald en ook mijn avionic 43mm kopje, zijn deze kopjes trouwens zeldzaam of valt dat mee?

Bij de 43mm polini ciao kop zit wel een klein scheurtje tussen het bougiegat en het decokanaal. En de 43 si kop heeft hele rare putjes er in zitten:?

Ook heb ik de ciao gespoten, in mijn spuithok met afzuiging. De foto geeft niet zo’n mooi beeld van het resultaat.

Martino
          Moderator

zijn deze kopjes trouwens zeldzaam of valt dat mee?

Wanneer het een echte 43mm kop is wel. Ik denk eerder dat het hier om een 42mm kopje gaat.

De 43m Avionic/Proma heeft er een merkloos kopje bij ziten. Deze 42mm kopjes zaten wel bij de 42mm Avionic cilinders.
            En ben ik eigenlijk alleen maar Ciao versies van tegen gekomen.

beun_ciao
            Topic starter

Helaas, ik heb dus toch de 42mm versie. Toch laat ik hem mooi op de plank staan, het logotje is evengoed te mooi om te verbergen op een cilinder;)

lars-ciao
              Bijdrager

Oltimer frame is mooi gelukt maar wat heb je daar op dat spatbord afgeplakt?

Ik heb trouwens ook nog een avionic kopje liggen, denk niet dat ze egt zeldzaam zijn:p

ciaohorst
                Bijdrager

Goed bezig Buinhaas!! :thumb

beun_ciao
                  Topic starter

Het begint al ergens op te lijken:

bart#24

hij begint idd erg netjes te worden hoor!

gr bart

lars-ciao
                      Bijdrager

Dat ziet er erg goed uit zeg!:thumb

Is dat trouwens dat frame van mij?:P

pepko
                        Donateur

leuk detail dat het rvs achterspatbord doorloopt in je frame :thumb

beun_ciao
                          Topic starter

Bedankt voor de leuke reacties.

@Lars, het is idd dat frame wat ik bij jouw gehaald heb.

@pepko, Dit vond ik zelf wel een belangrijk punt, want normaal oogt het altijd wat raar met chrome spatborden, het witte stuk van het spatbord ga ik ook nog aanpakken, dat het weer chrome word.

joelciao
                            Bijdrager

dat schiet al flink op:)

beun_ciao
                              Topic starter

Weer een updatje, gisteren en vandaag weer wat aan de ciao geknutseld.
                                Gisteren heb ik wat kleine delen op de ciao geschroeft, en het witte stuk spatbord verwijderd, en de kappen even gepast.

Vandaag heb ik o.a. de vorkarmpjes en de remdeksel aangepast voor een 12mm vooras, ipv 11mm. Dit omdat ik dit handiger vond met het voorwiel wat origineel is voor vaste lagers, die een asgat van 12mm hebben. Helaas zijn de foto’s van de vorderingen een beetje mislukt, vandaar dat ik er eigenlijk maar 1 heb.

En nog eentje van de vork die ik een paar maanden terug al verlaagd en stugger gemaakt had. Staat het wiel wat mooier dichterbij het spatbord.

Reacties en tips zijn welkom;)

b.baens
                                Bijdrager

ziet er opzich mooi uit, beetje de ‘standaard’ look en toch mooi.

Kappen neem ik aan dat nog gespoten moeten worden ? :pest

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 143)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.