Vespa-Ciao.NL
:: Beun_ciao’s brommers

Home Forums Perso’s Projecten Beun_ciao’s brommers

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 143)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beun_ciao
    Topic starter

beunhaaz :
      wie heeft de ballen om hiermee te gaan rijde:P

Ik niet:bloos Ik leg hem wel op de plank. Ik heb wel nog een gatenkaas van een segmentenhouder, die ga ik wel proberen.

Vandaag zijn de eerste onderdelen de deur uit.

Het paste presies op de citta, wel een beetje een schokkende foto helaas (kwa beeld)

beun_ciao
      Topic starter

Vandaag even een zelfbouw uitlaatje in elkaar geflanst. Eerst ben ik begonnen met het idee voor de vorm maken:

Daarna stukjes pijp op maat gesneden en gehecht om te zorgen dat hij mooi past, daarna alles afgelast, natuurlijk heb ik het afschuwelijke terugloopstuk eruit gehaald.

Toen nog even een ophangbeugel gemaakt, en natuurlijk een rondje gereden. Hij is lekdicht, dat verbaasde mezelf zelfs een beetje, want ik heb hem met elektroden gelast. De prestaties zijn niet heel geweldig, trekt best goed, maar de top is toch minder als met de proma cc. Het geluid is heel anders als enige andere uitlaat die ik heb, en hij is heel stil.

Ik ga hem nog een keertje netjes maken, en dan zal hij best mooi staan.

beun_ciao
        Topic starter

Na een half jaartje heb ik maar weer eens wat te melden hier:D Ik mag sinds kort gebruik maken van een draaibank, en daarmee zag ik natuurlijk eindeloze mogelijkheden voor vespa spul. Zo wil ik afgedraaide vliewwieltjes gaan verkopen. Eerst heb ik een testvliegwiel gemaakt, daarbij heb ik alle mogelijke plaatsen afgedraaid, met als resultaat een vliegwiel van 500 gram.

Deze heb ik getest op een blokje, en dat loopt ongeveer zo:

Op het fimpje is het blokje nog niet afgesteld, en ik heb ook royaal valse lucht want de bus in de carburateur is versleten.
          Om te verkopen wil ik de wieltjes niet zo radicaal maken en hou ik het dus maar bij ongeveer 560 gram. Mocht je interesse hebben in een wieltje kan je dit altijd melden, ik ga ze begin volgend jaar produceren. Ik heb de wieltjes al gezandstraalt zodat ze als nieuw worden.

Anoniem

Dat afdraaien is heel leuk,
            nou koop ik er liever een die voor 20 euro meer, ook gebalanceerd is.

beun_ciao
            Topic starter

Vandaag weer even wat gehobbied. Mijn creco blokje had zijn beste tijd gehad, en dus was het tijd voor wat aandacht.

Het blokje liep nog prima, maar eigenlijk was alles versleten, behalve de cilinderkop en het groot carterdeel. De cilinder was ook nog redelijk. Het uit elkaar halen had ik een tijd terug al gedaan.

Nu wilde ik met die creco weer een mooi vers blok op bouwen, dus zo gezegd zo gedaan.
              Natuurlijk wel met cp’s in plaats van elektrisch.

Natuurlijk 2 c3 lagers;)

Ook heb ik me vandaag eens gericht op een vliegwiel lichter dan 500 gram, en dat is wonderbaarlijk genoeg makkelijk gelukt. de weegschaal gaf 484gram aan:D

Binnekort de cilinder die iets bewerkt is er maar weer eens opzetten, en dan komt ie een keer onder mijn nieuwe ciao projectje.

FonS
              Bijdrager

Hoeveel (weinig…) materiaal heb je om de magneet laten staan? Ik ben zéér benieuwd hoe lang dit heel blijft namelijk.
                Verder goed bezig :thumb Net blokje. Hoeveel heeft die Creco gelopen, als de zuigerveren zó ver op waren?

Edit: Waarom een pen 12 krukas? Zie ik goed dat die bewerkt is naar 13mm voor een pen 10 naaldlager?

beun_ciao
                Topic starter

Niet gek veel materiaal, ik ben zelf ook benieuwd of dit goed gaat, maarja, daar kom je maar op een manier achter. De creco heeft al behoorlijk veel gelopen, zeker als je bedenkt dat dit al zijn 2e zuiger was. Gelukkig staat de 3e al klaar.

@ FonS, Er komt een p12 zuiger in, vandaar de p12 kruk. Wel scherp gezien, zo duidelijk zie je het niet op de foto.

bart#24

hey ruud,

erg net blokje heb je gemaakt!
                    ik kom het binnekort wel bewonderen als ik het vliegwiel kom ophalen!

mvg

Martino
                    Moderator

Hmm… inmiddels al je 2e zuiger uit de Creco. Ik ben van mening dat de Creco behoorlijk slijtvast moet zijn. Ik heb toch ook al aardig wat km’s ermee gereden, maar zelfs de slotspeling van de zuigerveren was nog erg netjes. Dat die van jou al zo groot zijn geworden doet denken aan de behoefte van misschien een overmaat zuiger in je cilinder. Is je cilinder niet erg ruim en/of is er al een behoorlijke stootrand te zien?

Hopelijk blijft straks je vliegwiel heel. Je kan het wel kiele kiele noemen.

beun_ciao
                      Topic starter

Ik gebruikte een dr zuiger in de creco cilinder, en de veren daarvan zijn erg dun en dus snel slijtend. Er zit nog geen ernstige stootrand in de cilinder.

Martino
                        Moderator

Nou je het zegt. Het was me niet eens opgevallen dat er geen Creco zuigert in zat. Een nieuw Creco zuigertje heb je al voor 12 euro. Waarom niet voor deze optie gaan?

ritze
                          Bijdrager

ja inderdaad,
                            ik zal je zeggen, toen ik mijn creco uit elkaar haalde 2 dagen terug was de zuiger pik zwart, maar de cilinder zag er nog steeds heel netjes uit voor de 4000km die er mee gereden zijn,

nu zit de cilinder op een std blok en het ding heeft ongelofelijk veel compressie.
                            verder heb ik niks vervangen geen zuigerveren of niks

en by the weg, leuke vliegwielen heb je daar 😀
                            ben ik eens benieuwd of die de 12k rpm haalt zonder knal te zeggen

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

beun_ciao
                            Topic starter

@Martino Het zal wel door mijn eigenwijsheid zijn:lol Ook gaat ie sneller door de gaten in de dr zuiger.

@Ritze Ik heb vandaag eens gemeten, en er staat nog een goede 3 mm stalen ring om de magneetband heen, dus het zal wel mee gaan vallen. En anders heb ik gewoon nog een van deze:

Weet er trouwens iemand wat dit geweest is? Er staat garuti productions op:?

Vandaag heb ik de cilinder er maar eens opgezet, en het komt allemaal mooi uit, hier de foto’s.

Toen heb ik er maar een tijdelijk kopje op gezet, omdat ik het polini kopje, ciao model, nog even moet zandstralen.

Het blokje heeft weer een flinke compressie, dus ik kan het weer met een gerust hart op de plank leggen tot deze een keer klaar is.

Maar dat zal nog wel even duren, ik houd jullie op de hoogte;)

beun_ciao
                              Topic starter

Op mijn oude stagebedrijf stond een freesmachine, en de hele stage heb ik er over gedacht wat ik daarmee nu zou kunnen op vespagebied. Ik had al wat ideeen, en vandaag was het tijd voor actie.

Ik heb er een kopje een flink stuk mee gevlakt. Dit omdat er van malossi of polini niet echt een goed 50cc kopje is, en natuurlijk omdat zelf gemaakt/ aangepast spul een stuk leuker is.
                                Ik heb nog een hele krat cilinderkopjes, dus als er nog iemand is die zo een kopje wil;)

joelciao
                                Bijdrager

en dat is precies recht?

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 143)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.