Vespa-Ciao.NL
:: Beun_ciao’s brommers

Home Forums Perso’s Projecten Beun_ciao’s brommers

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 143)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beun_ciao
    Topic starter

De si maakte de laatste paar dagen vreemde geluiden, dus heb ik het blokje vanmiddag maar even open gemaakt, en daar zag ik me toch wat apparts:

Het bovenste zuigerveerslotje van de creco zuiger was weg 😕 het was schijnbaar afgebroken, en het heeft verder wonderbaarlijk genoeg geen schade gemaakt. Zoiets had ik nog nooit gezien.
      Dat was natuurlijk wel een probleem, aangezien dit op het moment het enige lopende blok was. Om te verkomen dat ik morge 20km zou moeten fietsen heb ik dus maar gauw een DR evo zuiger er in gezet, want dat bleek wel redelijk te passen met de slotjes, poorten en hoogtes.

Na alles weer gemonteerd te hebben blijkt het ook nog eens goed te lopen ook, morgen komt de echte test, maar op het kleine rondje van net ging hij harder als met de creco zuiger in de creco. Wat een dag weer:D

niemand
      Donateur

hoe kan dat slotje er nu uitvallen? 😕

toch vraag ik me af of die DR zuiger op lange termijn goed blijft werken.
        ik hoop voor je dat hij niet vastloopt, anders kun je 20 km lopen in plaats van 20 km fietsen :lol

beunhaaz
        Bijdrager

Heb dat ook gehad bij de vorige zuiger. alleen ook een stuk van de zuigerveer mee gehapt ( en geen schade XD had zooooo veel geluk ermee gehad he :P)

dus is vaker bij die zuigertjes.

@Niemand, 20km fietsen of lopen, korter wordt het er niet op he 😛

beun_ciao
          Topic starter

Ik hoop dat het toch 20 km brommen word, moet toch kunnen hoop ik.

W-Y
            Bijdrager

Zet anders voor de zekerheid je trappers er gewoon onder… zal er leuk uitzien 😛

beun_ciao
              Topic starter

De si liep prima vandaag, zelfs de stevige wind in heeft hij me niet in de steek gelaten. En geen gekke geluiden meer, ik hoop dat ik zo nog vele km’s kan doorrijden.

Vanavond heb ik nog even een leuk projectje opgehaald voor als de ciao klaar is, hier de foto’s:D

Het dingetje heeft nog geen 8000 kilometer gelopen, en is helemaal origineel. Alleen heeft er op het laatst iemand hem zeer slecht overgespoten in het zwart, wat erg jammer is want de vele stukken die niet geraakt zijn zitten nog perfect in de originele ”petrol groene” lak, er zal wel geen manier zijn om deze beun verf er zonder de lak die er onder te beschadigen af te halen, of wel? Ook zit er een nieuwe leo krul onder, hij loopt op het moment niet, en er zit geen kenteken op, maar dat komt nog wel;)
                Over een tijdje meer over dit project.

lars-ciao
                Bijdrager

zeer leuke aanwinst!:D

-RobinvS-
                  Bijdrager

Je kunt proberen met thinner de slechte verf eraf te halen, en hopen dat de oude lak sterk genoeg is om te blijven zitten.

beun_ciao
                    Topic starter

Weer eens een update van het vrak wat toch iets meer op een racer begint te lijken.

Morgen gaat hij in de primer.

hier nog even een plaatje van de opbouw van het blokje

Er zal wel snel weer een updatje volgen.

Ciao-Gijs-Ciao
                      Bijdrager

Ziet er mooi uit ruud! Wanneer zie ik hem langs rijden?:)

beun_ciao
                        Topic starter

Ciao-Gijs-Ciao :
                          Ziet er mooi uit ruud! Wanneer zie ik hem langs rijden?:)

Dat zal nog wel een paar weken duren, maar je zult hem vast wel eens zien;)

beun_ciao
                          Topic starter

Weer wat vorderingen hier;

Alles wat mat antraciet moest worden is dat nu, en ik hoop hem over een paar weken klaar te hebben.

niemand
                            Donateur

begint al mooi te worden :thumb
                              ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

tintin
                              Bijdrager

Mooi kleurtje!!

Anoniem

Inderdaad, ziet er mooi strak uit!

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 143)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.