- Dit onderwerp bevat 142 reacties, 32 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 11 maanden geleden door beun_ciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 november 2011 om 18:22 #491166
Weer eens een updatje. Ik heb de afgelopen paar weken niet zo veel tijd gehad, maar wel de Speed engine met polini 46 in elkaar gezet.

Het ging gesmeerd tot dat we het blokje wilden starten. Ik had de SE een half jaar terug al aan de kant gelegd omdat ik het gezeik met de ontsteking moe was, en natuurlijk deed hij het ondanks de nieuwe condensator nog niet. Hij vonkt wel, maar lopen doet hij niet, ook niet toen we startpiloot in de carburateur spoten. Dus wellicht is de vonk te zwak, of zo iets. klik voor het topic over de SE
En tot slot nog even een sfeerfoto:D
29 januari 2012 om 15:59 #491948Na een vrij lange tijd weer eens een update. Ik heb laatst een oldtimer Si frame gekocht, van sjlabbie van t forum. Met nog een aantal onderdelen erbij. Hiervan ben ik nu een dagelijkse brommer aan het maken. De setup wordt:
41mm dr 50
gekotterde belgencarters met elek ontsteking en 13mm inlaat
getoende bromkruk
13/13
leo prul;)
vario met 1:10,5 en malossi voorvarioNiet zo heel spectaculair dus, maar dat wil je ook niet als je vaker in venlo komt. De Si ben ik nu aan het opknappen.

hij word dus zwart met knalgroene 3 spakers, en knalgroene details. (op de eerste foto zijn de wielen erg vaal, dit komt door de telefoon, ze zijn zoals op de 2e foto)
Hij zou trouwens van 1982 zijn, volgens de originele voorvelg. Kan dit een beetje kloppen?
5 februari 2012 om 14:39 #491200Het DR50 41mm blokje loopt, en goed:D Ik heb hem nu met sproeier 64 er in, omdat dat de enige is die ik nog had liggen:lol. Ik heb er maar 2 keer de oprit mee op en neer gereden omdat de brommer nog niet verzekerd is, en ik had het koud, maar hij trekt erg goed op, en de gasreactie (beetje moeilijk te horen op het filmpje) is ook erg goed voor een elektrisch blokje. Ik ben tot nu toe tevreden dus.
5 februari 2012 om 18:52 #467696loopt goed heb je de varioset er ook opzitten?
4 maart 2012 om 16:21 #469570De Si is klaar, alle onderdelen die nodig waren zijn opgespoten. Alleen de 41Dr 50 waar ik een tijdje terug over vertelde heeft al een stuk of 3 lichte vastlopers gehad. Ik reed heel rustig aan, en na een tijdje als hij een beetje warm werd, liep hij een beetje vast, maar als je hem daarna weer aanduwde sloeg hij weer meteen aan en liep hij weer. Ik heb het blokje er nu onderuitgehaald, en er zitten een paar veegjes in de cilinder die je niet kunt voelen. Ik zat te denken dat de opgeboorde cilinder wellicht niet groot genoeg is voor de zuiger, en dat die dan vast komt te zitten als hij uitzet, zou dit kunnen?

Nu ben ik begonnen aan het opknappen van de ciao, en dat werd hoog tijd. Alle kracht is uit het frame, dus ga ik er een stang tussen lassen. Kan ik dat, voor de meeste stevigheid, het beste zo doen

of zo?

De kleurencombo word trouwens Mat donkergrijs, met hoogglans warte velgen, en een rood velglintje.
4 maart 2012 om 16:27 #469604zadel lager zetten,, en ik zou voor foto 2 gaan.
4 maart 2012 om 17:27 #469663Ik heb het zoals op foto 2, Want daar zou het het meeste effect hebben 😛
4 maart 2012 om 17:39 #469615Dus het stevigste zou det stang net op de hoek van het spatbord zitten? En waar kun je nog meer het frame verstevigen?
4 maart 2012 om 20:30 #458611de si is mooi geworden

en ik zou voor foto 2 gaan is steviger
11 maart 2012 om 16:32 #453378Zo, vandaag eens begonnen aan de tussenstang voor de ciao. Ik had een tijdje terug al een stang geregeld, en die heb ik vandaag even passend gemaakt.

Nu nog alles demonteren en op zoek gaan naar een lasapparaat om het zaakje aan elkaar te maken 😀
18 maart 2012 om 15:52 #468953Vrijdag heb ik samen met niemand (perry) van het forum de ciao uit elkaar gehaald. Het bleek allemaal in nog slechtere staat dan verwacht. Vandaag heb ik de onderdelen die niet los gingen eraf geflext, en het frame schoongemaakt en ontvet.
To do list:
Frame en onderdelen zandstralen
Alles verstevigen en de framebuis vastlassen
Alles opspuiten
Alles weer monteren met de nodige nieuwe onderdelen
Vario reviseren (eerst een onvindbaar revisisetje vinden :con)Motorisch:
Hij krijgt 2 verschillende blokjes, zodat ik wat kan afwisselen.
blok 1:Eurocilindro 50cc met std kop
gekotterde belgencarters met 13mm inlaat
Getunde bromkruk
13/13 met malossi filter
Proma cc
Vario 1:10,5 en malossi voorvarioBlok 2:
Polini 46mm met malossi 43mm kop
Polini SE
Bromkruk
13/13 met malossi filter
Proma cc
Vario 1:10,5 en malossi voorvarioEn nu nog een paar plaatjes om het wat leuker te maken:D

7 april 2012 om 18:21 #487908Weer eens een update omdat ik weer een en ander gedaan heb aan het project. Ik heb het frame kaalgeschuurd en waar nodig gezandstraald. Daarna heb ik de buis er tussen gelast, en de rest vertevigd. En natuurlijk de scheur in het frame gerepareerd. Daarna heb ik hem in het roest stop spul gezet, en ik heb alvast een beginnetje gemaakt met het plamuren. Ik heb gekozen voor speciale plamuur, die is voor dingen die aan tillingen onderhevig zijn. Zo hoop ik te voorkomen dat het gaat scheuren en zo.
Genoeg gepraat, hier de foto’s 😀

7 april 2012 om 20:11 #489201mooi gelast en geplamuurt
dat word wel wat
9 april 2012 om 18:23 #455349lars-ciao :
mooi gelast en geplamuurtdat word wel wat
Dat hoop ik ook, is wel de bedoeling;)
Even een klein updatje, ik had laatst een paar uitlaatjes aangeschaft, en vandaag heb ik er een paar opgeknapt samen met thijs.c. Ook heb ik een nieuw ophangpunt aan mijn proma cc gelast, en deze ook opgeknapt. Plaatjes bij de praatjes:

Gianelli Excel, alleen nog een paar popnageltjes regelen voor de demper en dan is hij klaar.
Mijn Proma cc, met nieuw ophangpunt, bij deze heb ik de demper nog niet erop gezet.
En de Ninja, hier heb ik nog niets aan hoeven doen, en die zit nu al een weekje lekker op de Si.
De plamuur heb ik geschuurd, en daar even een goede foto van. Er moet nog een laagje overheen, en dan zou het netjes moeten zijn.13 april 2012 om 15:07 #491918netjes

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.