Vespa-Ciao.NL
:: Beun_ciao’s brommers

Home Forums Perso’s Projecten Beun_ciao’s brommers

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 143)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Donateur

Je moet hem wel inklemmen in een bankschroef;) Anders trilt dat ding zo van je werkbank af.

beun_ciao
      Topic starter

gisteravond even Perry zijn blokje gemaakt. Hij had klachten over een stroef lopend blok waar schurende geluiden uit kwamen. Nadat we het vliegwiel eraf haalden was het probleem weg. Wat bleek nu, had hij een schroefje vd ontsteking niet fatsoenlijk aangedraaid en die was losgetrilt en tegen het vliegwiel aan gekomen, en dan krijg je dit:

Na het schroefje zorgvuldig met locktite vast gezet te hebben, hebben we het blokje in de standaart laten lopen, en het liep meteen perfect. En hij maar denken dat zijn nieuwe lagers al kapot waren:pest

Vandaag heb ik even blauwe veertjes in de koppeling van de ciao gezet, en die trekt nu zo mogelijk nóg harder weg. Setup van de ciao is nu: creco 43mm op bewerkt elek carter met 13mm inlaat met 13/13 en malo filter, bewerkte snorkruk en leo krul en poulie 95.

ERIKJAN1984
        Donateur

hé, een gat in de markt, een vliegwiel van binnenuit afdraaien:p

niemand
          Donateur

ja het werkt ook zeer goed,
            gasreactie als een gek :lol :p
            maarja was wel een zeer stomme fout.
            maar nu zal ik nooit meer vergeten om die schroef aan te draaien :p :D:D

beun_ciao
            Topic starter

Weer flink wat gebeunt de laatste paar dagen. Het mixblok voor ons lpg project is bijna klaar, alleen nog de cilinder en ontsteking erop. Nog even een oud blokje uit elkaar gehaald, en maar meteen de lagers gedemonteerd. Klem je maar even het onderste lager tussen de bankschroef om het bovenste te demonteren, krijg je een mooie ”exploded view” van een lager:

Wel weer un gekloot om het restant eraf te halen.

En vandaag de si eens fatsoenlijk gemaakt

beun_ciao
              Topic starter

Wat zou hier nu gebeurt zijn? en nee, het was niet voor de lol.

pepko
                Donateur

uhm… het gas bleef hangen toen je hem aanrende?

beun_ciao
                  Topic starter

bijna goed. Ik kickte hem aan, en gaf toen eventjes gas, en toen bleef het gas hangen. Toen begon hij duchtig te burnen, en kon ik hem maar net houden. En omdat ik geen decompressie aangesloten heb, maakte hij een heel rondje voor ik hem uit kreeg. Maar in dat rondje waren Thijs en ik wel flink gestenigd:lol

beun_ciao
                    Topic starter

Zo, mijn leo krul si model is klaar. Hij gaat in de verkoop, dus als iemand interesse heeft?;)

Ik heb ook nog wat aan de si gedaan, vooral optisch

Heeft er nog iemand zo’n achterlicht glaasje? die van mij is stukgeslagen door een opvliegende steen:(

beunhaaz
                      Bijdrager

Heb eentje liggen als het goed is, zoniet een klepje, maak je je een LED achterlicht?:P

beun_ciao
                        Topic starter

Flink gecrosst met thijs.c en niemand, alles bleef heel, ondanks dat ik een paar sprongen heb gemaakt:con. Alleen was de gaskabel van thijs geknapt, gelukkig had hij een tang bij zich:D

Na Thijs zijn geknapte gaskabel, is hij maar overgestapt op zijn bromquad. Maar toen werd hij iets te anthosiast

Ondanks dat het best hard ging, was er niemand gewond. Ook was er niets kapot, er waren alleen een paar kleine boompjes ontworteld. Al met al een leuke morgen:thumb

niemand
                          Donateur

ja dat was zeker leuk :D:D
                            alleen heeft de achtervering van de (super)bravo ook nadelen, als je hard over kleine heuveltjes rijdt vlieg je er zowat vanaf 😛

thijs.c
                            Bijdrager

vespa’s zijn best goed om te crossen. Beter dan een derbi supermotard met gladde dikke banden

beunhaaz
                              Bijdrager

Maar derbi met crossbanden rijd denkelijk wel fijner ;p,

maar ook erg logisch , supermotard is puur voor circus, (vndaar de gladde banden)

beun_ciao
                                Topic starter

beunhaaz :
                                  Maar derbi met crossbanden rijd denkelijk wel fijner ;p,

maar ook erg logisch , supermotard is puur voor circus, (vndaar de gladde banden)

Haha, voor het circus? 😀

Met dikke banden met wegprofiel is het idd niet zo fijn. Op de Si heb ik semi slick banden, dat rijdt zich ook niet op de zand.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 143)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.