- Dit onderwerp bevat 142 reacties, 32 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 11 maanden geleden door beun_ciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 september 2011 om 18:05 #437058
Vandaag een dagje vrij, dus het Creco blokje in elkaar gestoken. Hij heeft met het bewerkt mix carter met normaal bewerkt klein carter nog meer compressie dan met de SE, dus hopelijk trekt hij ook nog harder:D
Vandaag een klein beetje aan de Lpg vespa gewerkt. Toen we de lagers van de mixkruk gingen vervangen, kwamen we er achter dat dit ook een snorkruk is. Dus toen maar even snel bewerkt, foto:

en toen de nieuwe lagers op de kruk gezet. Hopelijk komen er snel interesantere updates over de lpg vespa.
En daarna heb ik nog wat kleine dingen aan de Si gedaan. Maar ik zoek nog een Si voorrempot van een 4 spaaks wiel en een achterspatbord voor de Si, zo een die aan het frame zit, net als bij een citta. Dus, als iemand nog wat heeft liggen…
2 september 2011 om 21:39 #489581Ben je nou aan het flexen zonder bril? Ik raad je aan om die wel te dragen. 😉
2 september 2011 om 21:57 #489584nee, thijs is aan het slijpen zonder bril. Ik gebruik zelf meestal wel een bril.
3 september 2011 om 15:47 #489588Die si lijke verrekkes veel op de bekende john deere kleuren! ( mooi!)
en je doet je naam wel eer aan:P
ga zo verder..
3 september 2011 om 16:01 #489502Ik heb de si zo gekocht, en die is idd gespoten in de John deere kleuren (met herten in de zijkappen uitgesneden en geel gaas erachter) Moet alleen nog wat afwerking doen en mijn kickblok eronder hangen
en de snor mixkrukas voor in de gas ciao hebben we idd wel beun bewerkt, maarja, je moet toch wat.
5 september 2011 om 19:30 #489643Ik weet niet veel van ketels, maar vind het idee erg vet 🙂 Je Ciao ziet er erg stoer uit met die voorvork als een lowrider Ciao. 🙂
Ik blijf dit volgen ben benieuwd of het lukt met dat blok.
11 september 2011 om 10:50 #489743zo, er is weer flink wat geklust. Ik heb het kickblok weer onder de Si gehangen, en de kickspullen gemonteerd. Alles werkt nu goed. Toen heb ik het creco blokje onder de ciao gehangen, en deze starte meteen de eerste keer. Alleen heeft hij als hij moet trekken (bijvoorbeeld als je rustig rijd en het gas opent) dat er een soort ratelend, tikkend geluid uit komt. Kan dit aan een slechte lagerpassing van het kleine carter liggen?
Zaterdag is ook mijn proma cc binengekomen, dus deze maar onder de si gehangen en het loopt nu erg netjes. Hij gaat op de teller tot helemaal onderin, op 6 uur zegmaar.
Nog wat foto’s van de complete brommers

De si moet nog een mooi 4 spaaks voorwiel krijgen, maar ik zoek nog een goede rempot. En de koplamp van de ciao is er vorige week van af gevallen, dus daar moet ik ook nog even iets voor bedenken.
11 september 2011 om 11:03 #489744hey beunhaas :p
je moet wel nog effe een foto van onze mooie beun kettingspanner maken :D:D11 september 2011 om 11:05 #489745Heb je nog wat aan de proma gedaan qua ophanging? Hoe hangt die nou?
Lars
11 september 2011 om 11:08 #489746ik heb hem aan de leo krul demper klem gehangen, dat past prima
11 september 2011 om 18:20 #489750en speciaal voor perry (niemand)

De zogenaamde ”beun” kettingspanner die niet echt beun is.
11 september 2011 om 19:20 #489753je bedoelt een reduceer ventiel.
maar als je mn post hebt gelezen stopt het niet met een simpel gas schuifje en klaar.
maar goed, als jij denk dat het anders kan dan wil ik het graag zien
echt wat mee doen vind het best wel een goed idee 😛 alleen al voor droge lachgas injectie 😀
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.11 september 2011 om 20:10 #489754we zullen vanzelf zien waar het schip strand, en wat we moeten doen om het werkend te krijgen. de vorderingen bij het lpg blok zijn: de carters met kruk zitten in elkaar, we krijgen een keer een mixpompje van ciaohorst, en dan kunnen we eens wat gaan proberen.
12 september 2011 om 13:27 #489756Mixpompje is gearriveerd, haha 😛
20 september 2011 om 18:46 #489890

Gisteravond en vanavond een motorsteun voor vespa blokjes gemaakt. Morgen gaat hij getest worden;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.