Vespa-Ciao.NL
:: Beun_ciao’s brommers

Home Forums Perso’s Projecten Beun_ciao’s brommers

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 143)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beun_ciao
    Topic starter

Vandaag een dagje vrij, dus het Creco blokje in elkaar gestoken. Hij heeft met het bewerkt mix carter met normaal bewerkt klein carter nog meer compressie dan met de SE, dus hopelijk trekt hij ook nog harder:D

Vandaag een klein beetje aan de Lpg vespa gewerkt. Toen we de lagers van de mixkruk gingen vervangen, kwamen we er achter dat dit ook een snorkruk is. Dus toen maar even snel bewerkt, foto:

en toen de nieuwe lagers op de kruk gezet. Hopelijk komen er snel interesantere updates over de lpg vespa.

En daarna heb ik nog wat kleine dingen aan de Si gedaan. Maar ik zoek nog een Si voorrempot van een 4 spaaks wiel en een achterspatbord voor de Si, zo een die aan het frame zit, net als bij een citta. Dus, als iemand nog wat heeft liggen…

portlock
      Bijdrager

Ben je nou aan het flexen zonder bril? Ik raad je aan om die wel te dragen. 😉

beun_ciao
        Topic starter

nee, thijs is aan het slijpen zonder bril. Ik gebruik zelf meestal wel een bril.

fast as can on vespa
          Bijdrager

Die si lijke verrekkes veel op de bekende john deere kleuren! ( mooi!)

en je doet je naam wel eer aan:P

ga zo verder..

beun_ciao
            Topic starter

Ik heb de si zo gekocht, en die is idd gespoten in de John deere kleuren (met herten in de zijkappen uitgesneden en geel gaas erachter) Moet alleen nog wat afwerking doen en mijn kickblok eronder hangen

en de snor mixkrukas voor in de gas ciao hebben we idd wel beun bewerkt, maarja, je moet toch wat.

Wilk1985
              Moderator

Ik weet niet veel van ketels, maar vind het idee erg vet 🙂 Je Ciao ziet er erg stoer uit met die voorvork als een lowrider Ciao. 🙂

Ik blijf dit volgen ben benieuwd of het lukt met dat blok.

beun_ciao
                Topic starter

zo, er is weer flink wat geklust. Ik heb het kickblok weer onder de Si gehangen, en de kickspullen gemonteerd. Alles werkt nu goed. Toen heb ik het creco blokje onder de ciao gehangen, en deze starte meteen de eerste keer. Alleen heeft hij als hij moet trekken (bijvoorbeeld als je rustig rijd en het gas opent) dat er een soort ratelend, tikkend geluid uit komt. Kan dit aan een slechte lagerpassing van het kleine carter liggen?
                  Zaterdag is ook mijn proma cc binengekomen, dus deze maar onder de si gehangen en het loopt nu erg netjes. Hij gaat op de teller tot helemaal onderin, op 6 uur zegmaar.
                  Nog wat foto’s van de complete brommers

De si moet nog een mooi 4 spaaks voorwiel krijgen, maar ik zoek nog een goede rempot. En de koplamp van de ciao is er vorige week van af gevallen, dus daar moet ik ook nog even iets voor bedenken.

niemand
                  Donateur

hey beunhaas :p
                    je moet wel nog effe een foto van onze mooie beun kettingspanner maken :D:D

500
                    Donateur

Heb je nog wat aan de proma gedaan qua ophanging? Hoe hangt die nou?

Lars

beun_ciao
                      Topic starter

ik heb hem aan de leo krul demper klem gehangen, dat past prima

beun_ciao
                        Topic starter

en speciaal voor perry (niemand)

De zogenaamde ”beun” kettingspanner die niet echt beun is.

ritze
                          Bijdrager

je bedoelt een reduceer ventiel.
                            maar als je mn post hebt gelezen stopt het niet met een simpel gas schuifje en klaar.
                            maar goed, als jij denk dat het anders kan dan wil ik het graag zien :thumb

echt wat mee doen vind het best wel een goed idee 😛 alleen al voor droge lachgas injectie 😀

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

beun_ciao
                            Topic starter

we zullen vanzelf zien waar het schip strand, en wat we moeten doen om het werkend te krijgen. de vorderingen bij het lpg blok zijn: de carters met kruk zitten in elkaar, we krijgen een keer een mixpompje van ciaohorst, en dan kunnen we eens wat gaan proberen.

ciaohorst
                              Bijdrager

Mixpompje is gearriveerd, haha 😛

beun_ciao
                                Topic starter

Gisteravond en vanavond een motorsteun voor vespa blokjes gemaakt. Morgen gaat hij getest worden;)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 143)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.