Vespa-Ciao.NL
:: Beun_ciao’s brommers

Home Forums Perso’s Projecten Beun_ciao’s brommers

8 berichten aan het bekijken - 136 tot 143 (van in totaal 143)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beun_ciao
    Topic starter

@ b.baens; De kappen zijn originele rode piaggio kappen, en die laat ik zo. Ik vind het wel wat hebben.

b.baens
      Bijdrager

aah zo, ja sorry nu ik ze idd beter bekijk zie ik het. Oppoetsen en zo laten dan inderdaad.

Dubracer
        Bijdrager

bij het “verlagen” kort je dan gewoon de veer in?

beun_ciao
          Topic starter

@ dubracer; Ja, idd de veren inkorten, en de onderste stootblokken verwijderen en zelfbouw exemplaren terugplaatsen, zodat de armpjes weer iets vast hebben om tegen te steunen bij het remmen.

Dubracer
            Bijdrager

Ok danke en hoeveel cm doe je dan voor hem zo te krijgen

beun_ciao
              Topic starter

3 of 4 windingen van een oldtimer veer, presies weet ik het niet meer.

Hier een fotoke.

Dubracer
                Bijdrager

Ok zal bij een volgend project eens gaan experimenteren

beun_ciao
                  Topic starter

Weer een update, en deze keer niet over de zwarte oldtimer look ciao, maar over m’n grijze ciao.
                    De Honda camino vork die er in zit is voor de langere toertjes toch niet zo’n succes gebleken, Hij is heel stug, en daardoor rijd het niet fijn. Daarom werd het tijd voor een ander vorkje, na lang nadenken is het toch een citta vork geworden die ik aan ga passen.

Ik wou het balhoofd van de ciao niet inkorten, dus heb ik de buis van het kroonstuk maar verlengt, simpel een buisje wat er strak in past er in geslagen, en toen afgelast en vlak geslepen.

Meteen maar een nieuw setje onderpoten gepakt, omdat het kan. Kan iemand mij trouwens wat meer zeggen over het inkorten van deze vork, want ik vermoed dat het nodig is om de ciao mooi recht te houden.

8 berichten aan het bekijken - 136 tot 143 (van in totaal 143)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.