Vespa-Ciao.NL
:: Beun_ciao’s brommers

Home Forums Perso’s Projecten Beun_ciao’s brommers

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 143)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

beun_ciao
    Topic starter

Na een tijd actief te zijn geweest op dit mooie forum, wilden er sommige mensen dat ik maar eens een perso aanmaak. Aangezien ik dit zelf ook wel een leuk idee vind, is hij hier dan!

Ik ben Ruud Driessen, woon in het mooie Kessel, en heb sinds een jaar ofzowat een ciao. Deze heb ik van mijn oom kunnen overnemen voor een zacht prijsje (helaas geen goede foto van). Deze is met geel kenteken en had een lopend blokje eronder toen ik hem kocht, maar wel versleten krukaslagers. Toen heb ik deze met wat hulp van thijs.c gereviseerd. Ook het uiterlijk was niet meer zo mooi, roest en zo, en dus is hij proffessioneel met de kwast geverfd.

Toen het verven klaar was

Deze had de setup: voledig standaard, met sito+ uitlaat, later ben ik er achter gekomen dat er een snorkruk in zat, en daarom liep hij niet echt hard.

Al snel had ik een leo krul uitlaat gekocht en na een tijdje ging de carburateur kapot, en heb ik deze vervangen voor een 13/13. en een poulie 80 gemonteerd.

Omdat hij nog steeds niet bijzonder liep, en steeds slechter ging trekken, had ik besloten om een aantal dingen te veranderen, ook was de voorvork kapot gegaan, en wilde ik een mooi telescoop vorkje. Toen heb ik een Polini SE met creco gekocht, en gemonteerd met een goede bromkruk, en een Honda camino vork gekocht.

De SE was met contact punten, en daar heb ik wat gekloot mee gehad, en ik kreeg de ontsteking niet fatsoenlijk werkend, toen hij liep reed hij wel fijn met veel trekkracht. Toen zag ik op dit forum een Si te koop staan, met veel onderdelen, dus die gekocht (foto’s komen nog) met de setup Dr 43 evo op bewerkt electrisch kick carter met bewerkte krukas en leo krul. Bij de onderdelen zat nog een electrisch mix carter bewerkt voor dr 50, die er ook bij zat (ook bewerkt) en nog wat spul waaronder een compleet orgineel cp blok. Aangezien de si nog niet klaar is voor gebruik, heb ik het blok onder de ciao gestopt en weer lopend gemaakt. Tot zover mijn perso, ik zal binnekort nog wat updaten.

Jesse Jeremy
      Bijdrager

Ziet er wel netjes uit, je hebt ook een mooie werkplek zie ik :p

beun_ciao
        Topic starter

bedankt, ja, ik ben zelf ook erg tevreden over de werkplek:thumb

thijs.c
          Bijdrager

nu nog de lpg gas ciao ik heb al wat bedacht

niemand
            Donateur

thijs.c :

:no:no
              😀
              zeg zeg WE hebben wat bedacht hé maar dat word nog een ”geheim” projectje.

je ciao… tjsa… ok de vork is mooi, de rest niet 😀 :p
              en je werkplaats is wel mooi met je collectie vijlen, hamers en nijptangen :p:D

beun_ciao
              Topic starter

niemand :

thijs.c :

:no:no
                😀
                zeg zeg WE hebben wat bedacht hé maar dat word nog een ”geheim” projectje.

je ciao… tjsa… ok de vork is mooi, de rest niet 😀 :p
                en je werkplaats is wel mooi met je collectie vijlen, hamers en nijptangen :p:D

Het blok is ook mooi

beun_ciao
                Topic starter

Zo, gisteren en vandaag flink gebeunt. Gisteren bij erik (ciaohorst) een blokje in elkaar gezet. en een snorkruk bewerkt voor in mijn creco blokje voor de ciao. Vandaag bij thijs.c de carters voor de creco getuned, en de mixnippel afgesloten met combi metaal spul. Ook nog even wat foto’s van de Si, want plaatjes kijken is leuker dan lezen.

Deze had (en krijgt weer) de linksstaande setup, mischien met een ander uitlaatje.

Ook zijn er vandaag de eerste voorbereidingen geweest van de LPG ciao. Een vespa blokje dat we (thijs.c, niemand en ik) op LPG willen laten lopen. Aangezien thijs.c en ik allebij ervaring hebben met gasinstalaties, heeft dit enige kans van slagen.

niemand
                  Donateur

beun_ciao :
                    want plaatjes kijken is leuker dan lezen.

Ook zijn er vandaag de eerste voorbereidingen geweest van de LPG ciao. Een vespa blokje dat we (thijs.c, niemand en ik) op LPG willen laten lopen. Aangezien thijs.c en ik allebij ervaring hebben met gasinstalaties, heeft dit enige kans van slagen.

en weet je wat nog leuker is??
                    beunen 😀

en dat heeft niet enige kans van slagen, dat slaagt gewoon :pest

beun_ciao
                    Topic starter

oke, als jij het zegt:D

Voor eventuele geintereseerde, Voor de lpg ciao hebben we de volgende ideeen:

setup, gewoon standaart Wellicht cp groot carter, klein mix carter met pompje, voor de smering
                      de lpg ciao word dus mix, omdat je lpg niet met olie kan mengen
                      verder moeten nog een paar dingen besproken worden, maar goede ideeen zijn er zeker al!

luukelbo
                      Bijdrager

potentiële terroristische lpg brommer! geniaal:thumb

brommer ziet er goed uit!

niemand
                        Donateur

beun_ciao :
                          oke, als jij het zegt:D

Voor eventuele geintereseerde, Voor de lpg ciao hebben we de volgende ideeen:

setup, gewoon standaart Wellicht cp groot carter, klein mix carter met pompje, voor de smering
                          de lpg ciao word dus mix, omdat je lpg niet met olie kan mengen
                          verder moeten nog een paar dingen besproken worden, maar goede ideeen zijn er zeker al!

ja dat klopt maar we moeten nog iets zien te vinden om het gas met de gashendel te reguleren.
                          laat die tips maar komen :lol

luukelbo
                          Bijdrager

dan kun je denk ik zoiezo beter een apart tankje erop bouwen ik weet niet hoeveel druk een origineel vespa dankje kan hebben maar ik denk niet heel veel:D de benzine leiding vervangen door koperen pijpjes met knelkoppelingen enz, en dan die leiding meteen op de spraybar aansluiten, dan regel je de stroom nog steeds met je gas schuif maar dan hou je wel constante druk dus daar moet ook iets op verzonnen worden.

is het eigenlijk mogelijk of je uberhoud op lpg een 2 takt motor kunt laten lopen?

ritze
                            Bijdrager

met een modulerend gasblok van een cv ketel =)

ff zonder geintjes,

prachtig idee, maar, bij gas heb je eigenlijk altijd een voordruk nodig om het juiste lucht/gas verhouding te krijgen
                              je kan dus niet zeggen van ik spuit gewoon 25millibar gas en en regel de zooi wel met alleen de gas schuif van de carb.

dan zou die maar alleen goed lopen op volgas, je zou dus eigenlijk met dat je “gas“ geeft gas druk en lucht doorlaat moeten regelen.

dus beetje lucht beetje gas –> 25km/h
                              veel lucht veel gas –> 60km/h + vast naaier denk ik 😛

het voordeel van mix pompje is dat de benzine wat het blok in gaat de olie doet oplossen en zo overal terecht komt.
                              met lpg druipt het waarschijnlijk gewoon naar het laagste punt in je blok en vormt daar een plasje.

ik zelf denk dat je toch eens heel goed moet gaan zoeken hoe een LPG setje in een auto werkt, dan kan je misschien wat meer mee,

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                              Link naar Mijn collectie / Projecten.

beun_ciao
                              Topic starter

wij zaten te denken aan een systeem waarmee je met de gashendel de gasschuif beweegt, en een klep waarmee je meer gas doorlaat. Het is mogelijk om 2 takt op gas te laten lopen, er zijn namelijk 2 takt motoren op gas. Het smeren word mischien niet zo optimaal als het zou moeten zijn, maar het blok hoeft ook geen duizenden kilometers mee te gaan.

Het gas wilden we waarschijnlijk gaan opslaan in een barbeque tankje. Het punt met gas is, dat het eerst van vloeibare lpg (wat in de tank zit) naar gasvormige lpg moet worden omgevormd. Daarvoor zou je een verdamper moeten maken.

en alvast een foto van de eerste voorbereidingen, het carter uitboren naar 13mm en uitvijlen zodat er genoeg lucht en gas naar binnen kan:D

De volgende stap is nieuwe lagers op de mix kruk zetten en een pompje enzo regelen

ciaohorst
                                Bijdrager

Hey chef,

mooie perso! hehe eindelijk.. 😛
                                  Mixpompje heb ik nog voor je liggen! mocht je nog meer nodig hebben dan klop je maar aan!
                                  Ik lees het vanzelf wel als er vorderingen zijn!

Groente

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 143)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.