Vespa-Ciao.NL
:: Beugeltje decompressie

Home Forums Techniek Problemen oplossen Beugeltje decompressie

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rocker
    Topic starter

Geachte Ciao liefhebbers,

Ik zit met een klein dilema. Ik weet namelijk niet meer hoe dat kleine beugeltje op je cilinderkop bevestigd zit. Het gaat om het beugeltje ten behoeve van de decompressiekabel. Ik heb het destijds eraf gehaald maar weet nu niet meer hoe het zat gemonteerd. 1 van jullie een idee?

Alvast hartelijk bedankt..

hansieb
      Moderator

Let even op waar je je topic plaats , in howt to’s staan hele andere topics.

Beugeltje monteer je met het rondje wat eraan zit op het onderste tapeind.

Als je voor de brommer zit , het bovenste rechtse tapeind daar komt een haakje aan waar de kabel achter klemt.

Rocker
        Topic starter

Volgens mij noem je hem als laatst in je uitleg.. Het is een soort haakje (tevens een m10 ringetje) en 2 deeltjes steken naar beneden met een klein gleufje erin. In totaliteit is hij mij +/- 12 mm groot. Hij heeft ook iets met je decompressie te maken.

Thanks..!

hansieb
          Moderator

Zo moet die dus alleen moet die dan nog gedraait worden en dan komt die dus op het onderste tapeind.

Rechtse bovenste tapeind komt dan een haakje op waar je kabel achter moet. Wil je dit haakje een beetje goed bevestigen doe dan gewoon: Moertje , Haakje , Moertje. Dan is het namelijk niet zon heel gekloot.

Rocker
            Topic starter

Dit had ik wel begrepen.. Ik zal morgen van het weekend wel een foto maken.

Evengoed lekker dat je reageert..!

Rocker
              Topic starter

Hee jongens,

Ik heb op internet het bewuste beugeltje gevonden. Het is aangeduid als numnmer 8 decompressieplaat Jammer genoeg kan je nog steeds niet zien waar dit plaatje nou vandaan komt. Misschien dat jullie mij nu wel kunnen vertellen waar deze voor dient..

Nogmaals haretlijk dank..[thumb=datas/thumbs/1821-decompressie setup.jpg]1821-decompressie setup.jpg[/thumb]

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

Dat plaatje komt van easyparts.nl , daar heb je dat soort dingen.

nummer 8 is het decompressie haakje wat over je tapeind heen komt.
                  http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3067 (rechts van het dunne splitnaaldje)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

Rocker
                  Topic starter

Wat is de plek waar je dit plaatje monteert?

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

Die komt over je rechts bovende tapeind heen,

bekijk de boel eens goed en denk logisch na, kom je vaak nog wat verder mee.

Gele Racefrikandel

coenbmx
                      Bijdrager

(hansieb ik heb ff je foto gebruikt en bewerkt voor de uitleg)

dit plaatje

komt achter het moertje wat je hier omcirkelt ziet staan

Rocker
                        Topic starter

Relaxt guys..! Maar staat ie naar beneden gericht met de 2 pootjes naar het blok toe of van het blok af?

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

hij wijst naar beneden de 2 pootjes, en achter die 2 pootjes haak je je kabel

Gele Racefrikandel

Rocker
                            Topic starter

Echt relaxt..! Herr Flick in het bijzonder hartelijk bedankt..! Er mag een slotje op.. =)

Bartjee: Bij deze, closeddd;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.