Vespa-Ciao.NL
:: Beste vertanding vario op Citta

Home Forums Techniek Vario Beste vertanding vario op Citta

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vvans
    Topic starter

Aangezien mijn Citta kleine wielen heeft zal niet elke vertanding lekker rijden (topsnelheid) zoals ik op het forum lees. Ik weet niet welk vertanding ik nu heb, maar het rijdt niet top.

Mijn setup is:

Standaard carter
      65cc Cilinder Olympia 43mm (deze week vervangen voor 65cc DR)
      13/13 carb. (sproeier 60)
      Standaard filter aangepast
      Citypower
      Malossi voorvario
      Standaard achterkoppeling (100mm)

Citta zonder vario is nagenoeg perfect afgesteld, top ligt tussen de 50 a 60 km/u volgens de politie. Met Vario is wel ok, alleen lever ik veel snelheid in (7 gram rolletje, standaard trek- en drukveren) Trekkracht is subliem, alleen de overtoeren en snelheid ben ik niet geheel tevreden over. Mijn doel is hard optrekken en ongeveer 40km/u zonder overtoeren te rijden.

Lennaert
      Sleutelbeheerder

Begin eerst eens met te kijken welke vertanding je zelf hebt gezien er wellicht wat anders aan de hand kan wezen in de afstelling.

Javad
        Donateur

Volgens mij moet je die snelheid makkelijk kunnen rijden zonder overtoeren, onafhankelijk van wat voor vertanding je rijdt.
          Dat kun je met de rollen in je vario afstellen.

<3 Thunderstone
          Check mijn perso!

Bankschroef20
          Bijdrager

Ik rij met mijn citta rond de 55km/h met ern vertanding van 1:11,5 die top haalde ik ook met een poeli van 80mm dus als je daar in de buurt zit met je vertanding moet het goed zijn. Even je wiel ronddraaien en tellen en je weet welke vertanding je hebt.

SuperSi
            Bijdrager

Hoi,

eerlijk gezged vind ik je sproeier wat aan de kleine kant.

Daarnaast is er ook iets aan je vario te doen, ik rijd namelijk bijna hetzelfde (allen groene polini veren) met een 50cc setupje

Javad
              Donateur

Ja, je sproeier zou (rond) 66 moeten zijn.

<3 Thunderstone
                Check mijn perso!
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.