Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Beste vario-uitlaat
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 9 maanden geleden door wheelieking89.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 juni 2006 om 20:19 #205744
omdat vespa uitlaten berekend zijn op poelie en niet op vario, net als de vario zelf.
ik heb zelf ook een redelijk snelle setup en met hoog of laagtoerig afstellen merk je geen verschil om zo te noemen. hij trekt egt gewoon NIET goed. niet dat t super erg is maar ik wil ook een beetje goed optrekken.
en t eerste gedeelte van optrekken kun je niet helemaal afstellen behalve de trekveertjes, niet met de rollen
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel13 juni 2006 om 20:33 #205747Dat eerste gedeelte heb ik idd ook nog niet perfect afgesteld.
MAAR, vandaag zijn m’n trekveertjes binnengekomen: strakke minibike trekveertjes.
Ik heb namelijk 2 koppelingen. In 1 koppeling moeten lange trekveertjes. Met een steeltje eraan.
Heb ontdekt dat die in een minibike zitten en passen, met een klein aanpassinkje aan het veertje en koppeling.Ik denk namelijk dat deze koppeling beter is dan die waar normale trekveertjes in passen. Plus deze trekveertjes zijn strakker dan die normale (polini blauw, in mijn geval)
13 juni 2006 om 21:15 #205751thomas, wat jij zegt is gewoon poep
ninja doet het zeker goed op mijn citta met vario.
ik heb het gevoel dat hij het beter als mn cannon doet! die gaat er binnekort ook weer onder omdat het gewoon super mooie en exclusieve uitlaat is.
maar het verschil met optrekken is moeilijk te merken, want ninja heeft veeel meer herrie en hoor je dus echt op toeren komen, proma heeft vrij stil geluid en rijd dus heel anders voor mijn gevoel
thomas, ik denk dat het gewoon door de vertanding komt dat ninja het niet goed doet bij jou
14 juni 2006 om 01:07 #205753erwinko :
thomas, wat jij zegt is gewoon poepninja doet het zeker goed op mijn citta met vario.
ik heb het gevoel dat hij het beter als mn cannon doet! die gaat er binnekort ook weer onder omdat het gewoon super mooie en exclusieve uitlaat is.
maar het verschil met optrekken is moeilijk te merken, want ninja heeft veeel meer herrie en hoor je dus echt op toeren komen, proma heeft vrij stil geluid en rijd dus heel anders voor mijn gevoel
thomas, ik denk dat het gewoon door de vertanding komt dat ninja het niet goed doet bij jou
Idd misschien is de vertandig wel iets bij thomas want een ninja rijd bijv niet echt relax ofzo, ook vind ik hem neit echt zo super knallen dan met bijv orginele vertanding.
TJOEP :
Quote Herr Flick:
en ninja, tja waarom heb je vario ? om goed op te trekken. met ninja doet ie dat NIET.Fout dacht ik zo. Met vario rijdt je constant in hoge toeren. Dus kun je een uitlaat gebruiken die op lage toeren prut is, en op hoge toeren wel goed werkt. Scooteruitlaten werken ook niet bij lage toeren. Daarom heb je je vario juist. Je hebt die brede powerband, die een normale vespa-uitlaat heeft, niet nodig
Dus waarom trekt die ninja niet dan?
Tis bij scooters idd anders lichtere rollen en hij knalt er meestal van door samen met iets sterkere trekveren en je blaast hard.
14 juni 2006 om 11:24 #205754scooter=KUT !!! om ZElf af te stellen
je moet afstellen rollen trekveertjes drukveer sproeier en je lucht/benzinestelschroef
dat is een redelijk duur grapje als je alles zelf doet 😉
vespa met POulies OWnen gewoon 🙂
:bloos -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.