Vespa-Ciao.NL
:: Beste slot?

Home Forums Techniek Overige techniek Beste slot?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jonny10
    Topic starter

Ik ben op zoek naar een nieuw slot. Ik gebruikte nu altijd dit dikke kettingslot, die kon ik precies om mijn zadelpen heen wikkelen. Alleen was het niet al te vriendelijk tegen mijn lak.

Afgelopen winter was hij vastgevroren en daardoor brak me sleutel af. Met dat en de lak in gedachten ben ik geneigd voor plastic te gaan. Het liefst koop ik iets lichts wat ik door me achtervelg kan halen. Maar niet ten koste van de beveiliging.

Enige ervaringen met bepaalde (type) sloten?

JoeriH
      Bijdrager

Een beugelslot is sterk en licht.
        Als je in de special over de minareli verticaal kijkt kan je zien hoe ktm gek die op de bagagedrager bewaart.

Jonny10
        Topic starter

JoeriH :
          Als je in de special over de minareli verticaal kijkt kan je zien hoe ktm gek die op de bagagedrager bewaart.

Die had ik inderdaad gezien, is wel super handig, maar zo handig om een houder te maken ben ik weer niet 😛

SuperSi
          Bijdrager

Ik had altijd een slot als DIT

klikt makkelijk los en vast en zit een mooi hoesje om de ketting.
            en wat de winter betreft, altijd een busje slot ontdooier mee in je rugtas.

ktmgek
            Bijdrager

hallo jonny10

voor het oude model ciao heb ik nog wel zo’n beugelslothouder liggen.
              deze kost 30 euro ex verzenden en ex slot
              voor het nieuwe type heb ik er geen liggen,maar die kan ik wel voor je maken.
              deze kost 35 euro ex verzenden en ex slot
              je hebt er wel dit model en type slot voor nodig: http://www.internet-bikes.com/index.php?p=131&id=24199
              dit type slot zal ergens anders misschien nog wel goedkoper te verkrijgen zijn.
              elk ander type of model slot zal waarschijnlijk niet gaan passen.

voor het oude model ciao

voor het nieuwe model

gr leon

Jonny10
              Topic starter

Hey Leon,

Ik heb sowieso een Si, maar 80eu aan een slot gaat mij nog te ver. Waardeer wel het aanbod, het is mooi spul!

Nu heb ik een houtje-touwtje methode gevonden om het stalen slot van me lak af te houden. Mocht ik een leuke tegenkomen, dan koop ik er eentje zoals SuperSi posten. Die kettingsloten zullen niet makkelijk te slopen zijn.

Jelle
                Moderator

Kijk hier eens naar, dan zie je wat de beste sloten zijn:
                  http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/15758089

ktmgek
                  Bijdrager

toch wel mooi om te zien zoiets

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.