Vespa-Ciao.NL
:: Beste manier tank reinigen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Beste manier tank reinigen?

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Nee, zoals hierboven al wordt geschreven niet uren maar weken. Lekker tot de nok toe vullen en 2 weken laten weken. Hangt natuurlijk ook af van de hoeveelheid roest je hebt? Maar zeker wanneer er al roestvlokken los laten zal je deze tijd nodig hebben om deze roest in de azijn op te lossen. Let wel gebruik natuurazijn. Je zal dit eventueel met water kunnen mengen maar het spul is zo goedkoop dat je aan vier flessen van in totaal 2 euro genoeg zult hebben.

Lennaert
      Sleutelbeheerder

Je blokje er onder uit en ook je achterwiel.
        Vervolgens langs de straalcabine en je tank zandstralen daarna goed uitkloppen en dan spoelen.
        Wellicht nieuw benzine kraantje er in.

tompiebozzel
        Topic starter

@ DRflenny, dat gaat sowieso niet gebeuren, te veel werk:D

@ Martino, ik weet niet eens zeker of het roest is, m’n sproeier loopt vol met iets, maar wat ik heb geen flauw idee, moet in elk geval even goed omgespoelt worden.

Martino
          Moderator

Wel eerst even handig om te weten waar je mee te maken hebt lijkt me! Is er een grapjas geweest die rommel in je tank heeft gegooid bijv. Zal het eenmalig schoonspoelen voldoende moeten zijn. Alhoewel dit meestal gewoon roest is, zal ik dan toch eerst maar gaan achterhalen welke rommel je sproeier doet verstopppen.

PS. Je hebt ook een aantal extra verschillende soorten benzinefilters welke je kunt plaatsen.

Lennaert
            Sleutelbeheerder

papieren benz filter > problem solved.

1 gouden regel in de wereld: Als je niets wilt doen bereik je ook niets.

tompiebozzel
              Topic starter

@ martino, ik heb al een andere filter gekregen die ik morgen ga proberen, en hoe moet je aan zoiets kleins zien wat het is? er ligt verder niks in mn vlotterbakje ofzo.

@DR-Flenny, ik heb mn citta net sinds zaterdag middag in elkaar zitten, nogal logisch dat ik een dag later geen zin heb om hem direct weer uit elkaar te halen als er ook andere opties zijn

Guido
                Donateur

Ik heb met schoonmaakazijn eerst de tank ontroest. Drie weken op het balkonnetje laten staan. Daarna de tank (frame van een Si) goed gespoeld met benzine.
                  Een half jaartje later was het weer prijs. Wederom roest in de tank, vliegroest en vlokken. Toen heb ik wederom de tank laten weken in de azijn, daarna het hele Tankcure programma op de tank losgelaten. Die ontroester die daarbij zit is goed spul, je ZIET het werken! Daarna met epoxy giethars de boel voorzien van een beschermend laagje, waar ik nu nog steeds plezier van beleef. Je moet wel spierballen hebben voor die giethars, de tank moet een halfuur lang ik alle richtingen vloeiend bewogen worden. Ik heb een Si, net als een Citta met een tank in het frame 😀

hansieb
                  Moderator

@guido

Hoho dat kan makkelijker 😉

tompiebozzel
                    Topic starter

hahahaha hans, geniaal

Guido
                      Donateur

Mijn methode was goedkoper.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.