Vespa-Ciao.NL
:: Beste manier om tank schoon te maken?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Beste manier om tank schoon te maken?

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Leeg
    Bijdrager

maar na een zuurbeurtje wel zeer goed spoelen en beschermen, zonder bescherming is het nutteloos. Zuur in je tank gaat precies hetzelfde doen als in je accu, potentiaalverschillen opwekken, en potentiaalaverschil betekent corrosie. Bovendien spoel je zuur niet maar zo even weg met water of benzine! En denk vooral niet dat je daarvoor 2 verschillende materialen voor nodig hebt en het dus in de tank niet voorkomt, want dat doet het wel! Denk maar aan je ontluchtingsnippel, benzinekraan, mataal van de tankdop.

amar
      Topic starter

oke dus accuzuur ofz wordt het niet.

Dus cola is opzich wel een goeie oplossing?

Leeg
        Bijdrager

Het kan wel, maar accuzuur hecht zich aan het metaal en krijg je zeer moeilijk uit de tank. Om dit probleem te verbergen (niet verhelpen) kun je een beschermlaag gebruiken, maar die wordt uiteindelijk alsnog aangetast.

miniciao1968
          Donateur

@Sander593 :
            Complimenten voor je duidelijke uitleg en je correcte Nederlands!:thumb

LeonM93
            Bijdrager

Was eigenlijk ook niet serieus bedoeld:D
              een sterk zuur daarvoor gebruiken is toch wel een beetje onverstandig door de eigenschappen die sterke zuren hebben.

Wat ook zou kunnen is schoonmaak azijn, 2 nadelen alleen, stinkt en kost meer als cola

cola is gewoon beste oplossing als je goedkoop uit wilt zijn!

aapie90
              Bijdrager

COLAAAA:D

amar
                Topic starter

Indd Sander heeft het heel goed uitgelegt!

Met azijn kan het ook ja?
                  hmm je bedoelt dat ik eerst azijn nachtje erin laat.
                  daarna nog een nachtje cola om het door te spoelen ?

gr

Maxim
                  Bijdrager

Mijn vespa ciao heeft een tijdje stilgestaan. En ja hoor: roest in de tank. Carb schoongemaakt, benzineslang vernieuwd, nieuwe filters, nieuw kraantje, tank schoongespoeld met benzine en drooggeblazen. Ondanks dat mijn filters niet meteen helemaal vollopen met troep slaat hij toch steeds af bij het gasgeven. Met choke erin heb ik geen problemen.

Ik ben benieuwd hoe goed de cola werkt en hoe lang het duurt voordat de tank weer helemaal droog is na het droogblazen?

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.