Vespa-Ciao.NL
:: Beste keus?

Home Forums Techniek Motorisch Beste keus?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

buizerds
    Topic starter

goedenmiddag, welk blokje kan ik het beste kopen een brom ciao af elektronisch of een si mix?

Is voor een citta met dr EVO 43 mm.

Mvg Ron

Wilk1985
      Moderator

Ik snap de vraag niet helemaal, een electronisch carter van een brom Ciao is hetzelfde als een Si mix carter met het enige verschil dat het Si mix carter een oliepomp heeft. (Mix carters hebben ook electronische ontsteking)

Ik neem aan dat je niet van plan bent op een oliepomp op je Citta te gebruiken dus dan zou ik voor het Ciao carter gaan. Enige voordeel van het Si carter is dat een Si kop gelijk aan te sluiten is op je decompressiekabel maar toch zou ik liever een losse kop zoeken.

buizerds
        Topic starter

Ik kan een van deze blokjes kopen welke verdient de voorkeur. Ik ben alleen bekend met citta blokjes

zevenenergie
          Donateur

Ik zie dat het ene blokje een bruine keerring heeft, de kans is groter dat de eigenaar die opgevoerd heeft.
            Ik zou kijken welke een originele krukas heeft, of het inlaattuutje nog in goede staat is. Of alle schroefdraden nog goed zijn,  (ik zie bij het onderste blokje namelijk al dat er twee boutjes afgebroken zijn (bij de bovenste maar 1)
            Kijk of de carter helften gepaard zijn (het zelfde nummer hebben).

Ik kan even niet meer bedenken, maar dit lijkt me al voldoende om geen goede keus te kunnen maken.

LAD78
            Bijdrager

Let ook op dat vaak bij een electronisch blok een andere cilinder met een 22mm uitlaat poort niet past.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.