Vespa-Ciao.NL
:: Beste cilinder

Home Forums Techniek Opvoeren Beste cilinder

• Dit onderwerp bevat 36 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren geleden door Alan.
7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Waarom zou je 140euro uitgeven aan een 42alu

Werwijl je voor 90euro ofzo een 46.5malossi kunt kopen ! (ik weet wel welke meer vermogen heeft…. :P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

TimoO_
      Donateur

malossi’s slijten wel als een dulle eh.

leon ciao
        Bijdrager

ik weet hoe dat gaat, had op mijn twaalfde ook al een ciao.
          Je kunt beter met wat langzamers blijven rijden, kost je niet zoveel en dat ding krijg je toch niet afgesteld met die reedvalve met 19mm , daar moet je eerst wat meer sleutel ervaring voor hebben ;)[ik zou hm niet fatsoenlik afgestelt krijge;)]
          als ik jou was zou ik, ik neem aan dat je nieuwste model ciao blok hebt gezien je ciao, een 43mm cilinder kopen dat op je blok zetten, als het goed is heb je toch 12mm inlaat en dan met 70 poeli en je proma cc
          ook zou ik andere trekveertjes nemen 🙂

Martijnvanheerde
          Topic starter

trekt een dr evo snel op met een pully of met een variateur? ik wil heel gelijkmatig optrekken.
            en trouwens een 70cc polini is even duur als een dr evo is die ook goed? (43mm)

Alan
            Bijdrager

Edjuh :
              Athena en malossi zijn niet sneller dan een dr eveau.

je bedoelt op een onbewerkt blok is een dr sneller dan mal en athena(en zelfs dat betwijfel ik) ik geloof niet dat als je de malossi aanpast op een origineel blok en t zelfde doet met een dr dat de dr sneller is, ik heb ze zelf beide en de dr is beter dan verw8 maar beter dan de malossi:no. en als je toch een reedvalve neemt (om optopic te blijven) koop dan een malossi, polini’s en dr’s en nog een aantal hebben een andere vorm zij-poorten nu heb je veel vlees op een reedvalve om te bewerken maar ik zou dat zonde vinden omdat t nooit mooi aan zal sluiten je houdt een loze ruimte over daardoor, kijk maar naar originele blokken die op polini’s en dr’s zijn geprepareert.

Martijnvanheerde
              Topic starter

Ik koop nog geen Reedvalve loopt mij eigenlijk iets te hard.
                Ik ga mijn blok ook niet uitveilen denk ik.

Alan
                Bijdrager

je merkt wel verschil als je nu een ‘snelle’ cilinder erop zet,maar t is jammer dat je niet aan je blok wilt zitten t kan echt veel schelen hoor. ik had zelf op mn 13e mn 1e citta (nu 23) een hele tijd later mn eerste snelle cilinder een polini w poort zo op mn carter geknalt wat ik alleen niet wist was dat ik een snor blok had en ik reed 55-60, na een hele poos kijken naar t boekje die ik bij mn cilinder had gekregen ging er een belletje rinkelen, hee dit is de binnenkant van mn blok, ik alles uit elkaar weer en ben amateuristisch begonnen met een vijl door de inlaat tehalen en ondanks dat ik mn inlaat niet 13mm had gemaakt de binnenkant niet mooi had gedaan en de krukas onbewerkt liet heb ik een verschil gemerkt ik was meteen verkocht en sindsdien is er nooit meer een onbewerkt blok op 1 van mn vespas gegaan,ik heb tientallen carters bewerkt,verneukt, gaten gemaakt noem maar op. wat ik bedoel is wat houdt je tegen je kan er alleen maar van leren en als je je carter verneukt dan zoek je maar contact met me heb nog genoeg vespa zooi.

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.