Vespa-Ciao.NL
:: Bestaan er ook snelle cilinders voor een Ciao mix?

Home Forums Techniek Opvoeren Bestaan er ook snelle cilinders voor een Ciao mix?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

19roland70
    Topic starter

Bestaan er ook snellere cilinders voor een ciao mix?
      Ik zie het namelijk niet zitten om de carter uit te kotteren / frezen.

ciaofan
      Bijdrager

Nee deze bestaan niet. Het beste kan je dan een 2e elektrisch motorblok kopen die al is aangepast.

19roland70
        Topic starter

Martino
          Moderator

Geen enkele andere cilinder gaat passen. Ook geen andere originele 50cc cilinder. Het cilinderhemd van de begrensde blokken is namelijk wat kleiner.

speedbuxy
            Bijdrager

Ik weet niet waar en hoe groot die begrenzing in een vespa carter is.
              Maar als dit niet te veel is kan je evt ook wat uit het hemd van je cilinder dremelen om hem passend te maken.

Lastpak
              Bijdrager

de begrenzing uit je carter halen is echt een klusje van niks om eerlijk te zijn.
                simpelweg met een dremel een paar keer op het vlak waar je cilinderhemd invalt schuren.
                misschien lukt het zelfs wel met wat grof schuurpapier, het is namelijk echt niet veel wat je weg moet halen.
                met de dremel duurt het denk ik 5-10 minuten.

DNA9RC
                Bijdrager

Lamellen schuurrol 50mm op de boormachine zetten en dan ben je zo klaar.

19roland70
                  Topic starter

Ja maar dan moet het blok uit elkaar , en als ik de cilinder zou kunnen doen scheelt veel werk

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.