Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Best geschikte 15mm carb.
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 11 maanden geleden door Javad.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 mei 2010 om 17:58 #207470
Ze staan volgens mij al wel ergens op internet, alleen zijn die volgens mij wel voor grotere carburateurs..
Inlaatje komt gewoon op het kickblok, die heb ik immers over.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.1 mei 2010 om 18:13 #207471Ik zet ze hier ook maar even neer AA-T, wellicht komen er reacties op:

<3 Thunderstone
Check mijn perso!1 mei 2010 om 20:05 #207472Pff, je moet dus in je carter gaan lopen zagen? Hier voel ik niet zo veel voor, is het pijpje niet onder een nog grotere hoek te zetten?
Of wordt dit dan nadelig i.v.m. prestatie?1 mei 2010 om 20:18 #207473dat had fons ook gemaakt, weliswaar op zijn speedengine maar het principe is hetzelfde.
denk dat dit het makkelijkste zo op te lossen is, en niet te werken met een verlengstuk.
die de gasreactie enkel maar kan vertragen lijkt me.is er niks van mikuni verkrijgbaar in 15mm ?
1 mei 2010 om 20:24 #207474VeldMuijz :
Pff, je moet dus in je carter gaan lopen zagen? Hier voel ik niet zo veel voor, is het pijpje niet onder een nog grotere hoek te zetten?
Of wordt dit dan nadelig i.v.m. prestatie?Als je het onder een grotere hoek zet, past het niet meer in je brug.
Als je kickstart hebt kun je niks uit je brug halen want het kickstartgebeuren zit op die plek.En als je geen kickstart hebt moet je heel wat uit je brug halen wil je de carb normaal op het spruitstuk kunnen schuiven.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!2 mei 2010 om 07:36 #207475En als je geen kickstart hebt moet je heel wat uit je brug halen wil je de carb normaal op het spruitstuk kunnen schuiven.
Maar als je het blok er nou uithaalt en dan de carb monteert en dan het hele setje terug monteert, is het dan nog steeds nodig om uit je frame te zagen?En de Bing 15mm lijkt echt een stuk minder breed dan de SHA van Dellortho en is echt niet duur bij Leertouwer.com. Iemand enig idee of dit een beetje beter past?
En bij Bing kan je ook makkelijker groter lijkt het wel een 16mm of een 17mm lijken niet veel breder te worden? Of heb ik dit mis?
BTW, Die komen van Kreidlers.2 mei 2010 om 11:51 #207476Wederom bedankt voor je mooie foto’s Javad

En zo te zien werkt het ook!@ Bas94:
Mikuni heeft toevallig wel 12, 13, 14, en 16mm carburateurs, de 15 ontbreekt helaas.
Maar heb je nog een speciale reden dat jij “mikuni-fan” bent?
Voor zover ik lees hebben ze een vrij grote aansluitdiameter, en ze zijn ook niet bepaald smal.
Komt voor mij nog weer een extra nadeel bij, en dat is de positie van de stelschroeven.@ VeldMuijz:
15mm Bing carburateurs lijken een stuk smaller te zijn, maar toch valt dit tegen.
Heb momenteel een (geloof) 12mm hier liggen, deze past zelfs niet recht achter het blok
en zal ook schuin geplaatst moeten worden.
Weet niet of je dan ook nog iets van je carter moet weghalen, dat misschien niet.
Je hebt echter wel gelijk het nadeel, dat je stelschroeven aan de linkerkant zitten.
Je zal je carburateur dus moeten loshalen, om bijvoorbeeld je stationair stand aan te passen.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.2 mei 2010 om 12:11 #207477Als je hem dan op een langer pijpje zet? of past dat dan weer niet met je achterbrug? want als je hem een stukje naar achter zet hoef je maar een klein stukje uit het carter te halen?
Ik heb zelf geen Bing liggen dus kan het niet bekijken en blijft het bij speculeren, helaas.2 mei 2010 om 12:26 #207478Bij een langer pijpje, komen Javad en ik te zitten met onze kickstart-as.
Verder is een langer inlaattraject slecht voor de trekkracht (lage toeren).
Maar werkt het weer beter bij hoge toeren, ikzelf wil wel gaan voor de trekkracht dus…Het buisje schuiner zetten, of een langer schuin buisje zodat je niks hoeft weg te halen gaat niet op.
Kijk maar naar deze foto, je ziet duidelijk dat de carburateur op 1 lijn ligt met de ophang punten van het blok/kickstart.
Bij een langer buisje, zul je dan dus ook je frame moeten aanpassen, en dat is weer net niet mogelijk bij kickstart.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.2 mei 2010 om 12:33 #207479De Bing heb ik ook geprobeerd, die is iets minder breed, klopt maar je moet alsnog wat uit je carter halen.
De de stelschroef zit aan de verkeerde kant waardoor het bijna onmogelijk is om hem af te stellen omdat het carter in de weg zit.De carb op het blok zetten en dan in de brug is geen optie, de carb zit in de weg bij het er in zetten.
Ik heb ook al aan veel verschillende mogelijkheden gedacht, wat ik gedaan heb is gewoon de beste methode vind ik.
En last van vuil bij de ontsteking heb ik niet, het vliegwiel sluit alles mooi af.
<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.