Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Benzinekraan niet fatsoenlijk vast
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 4 maanden geleden door Tonni.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 november 2009 om 20:56 #210132
Vandaag nieuwe benzinekraan gehaald maar nu zit ik met het volgende probleem. Het kraantje zit steeds te los en lekt. die bout die er voor zorgt dat je dat kraantje vastdraait zit steeds te ver op dat buisje dat in het frame zit of zit steeds te ver op het kraantje zelf. dus het kraantje zit steeds gewoon te los en er loopt ook steeds benzine uit tussen die verbinding van kraantje en dat buisje. is hier niet een how to van dat ik het gewoon fout doe ofzo? heb die schroef van het oude kraantje ook al geprobeerd en daarmee precies tzelfde. Iemand tips? Ik zou eigelijk zeggen dat er een langere moer op moet mja bij het oude kraantje was er niks aan de hand. Hopelijk kan iemand mij helpen want steeds een plas benzine onder me brommer is niet echt prettig
20 november 2009 om 06:23 #229568
Vespa Ciao!In het midden zit toch zo`n stukje ijzer waardoor die niet verder kan draaien zodat je de bout er niet helemaal over dat buisje kunt draaien. Maar dat stukje ijzer zit niet helemaal in het midden, dus de kant waar een moer het lanste op kunt draaien, moet over dat buisje. En de andere kant de benzine kraan. Maar waar je de benzine kraan in draait is engelsdraad
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is
20 november 2009 om 08:46 #229569Ik weet het niet zeker daar ik zelf nog nooit een benzinekraan heb vervangen,
maar hoort er geen rubber tussen te zitten? lijkt me wel zo logisch.Zo niet, inderdaad zoals vespa ciao! zegt de boel even monteren.
Lekt het dan nog steeds, zou een beetje teflon tape om het schroefdraad kunnen helpen, succes!Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.20 november 2009 om 09:58 #229570@ Vespa Ciao. Ik snap wel wat je bedoeld maar er zit nergens zo’n stukje dat die niet meer verder kan. Het schroefdraad van het kraantje is ongeveer evenlang als het schroefdraad van het kraantje dus kan moeilijk bepalen waar die het verste erop kan. Had wel het idee dat het op het kraantje zelf het moeilijkst en het stroefst ging dus misschien dat dit wat wil zeggen? heb echt geen idee:?
@ AA-T: Er zit tussen het kraantje en dat buisje zo’n plastic dichtringetje. dat is het enigste rubbertje wat je er in kan aantreffen;) maar heb het als volgt geprobeerd: de moer een klein beetje op het kraantje gedraaid en dan het kraantje steeds met de klok mee draaien zodat het die bout zich op de schroefdaad van dat buisje zet. Volgens mij is dit wel niet de bedoeling want dat slangetje dat aan het kraantje vastzit wordt nu met wat geweld ook meegedraaid maar het zit in ieder geval vast nu en met wat teflon tape heb ik het lekvrij gemaakt. Maar kan niet iemand misschien een how-to maken voor hoe het wel moet? want denk dat er toch wel genoeg mensen zijn die geen idee hebben hoe zo;n kraantje er nou op of af moet:con
Je moet de moer van de kraan net één slag op de kraan gedraaid hebben, dan de kraan bij het buisje van het frame houden, en de moer dan op het frame buisje draaien terwijl je de benzinekraan vasthoud. De benzinekraan dus niet mee rond laten draaien.
Omdat de kraan links draad heeft en de buis van de tank rechts draad, trekt hij zichzelf dan vast.
het laatste vastzetten doe je dan dus ook met twee sleutels, de ene om de moer vast te zetten en de andere om de kraan tegen te houden zodat die niet mee draait.I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.