Vespa-Ciao.NL
:: benzine uit de uitlaat

Home Forums Techniek Problemen oplossen benzine uit de uitlaat

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

aaron
    Topic starter

hallo

ik heb een vespa ciao en hij start niet!!!
      de bougie vonkt.
      maar er komt benzine uit de uitlaat!!!
      hoe kan ik dit oplosen????

greets

1-feb
      Bijdrager

Wat voor blok heb je cp of electrisch?

aaron
        Topic starter

cp!

superindo
          Bijdrager

contactpunten ff op 0.45 zetten:lol

1-feb
            Bijdrager

Of contactpunten even vervangen kijken of hij het dan wel doet;)

aaron
              Topic starter

;);););)contactpunten?????

LeMoN
                Bijdrager

aan je linker kant van je brommer zit je koppeling en achter je koppeling je vliegwiel.

Haal je koppeling er eventjes af voor het gemakt en zet dan het vliegwiel met het gat(rubber) naar de kant van je cilinderkop, haal eventueel je rubbereraf als die erop zit en dan zie je daar je contactpuntjes zitten, pak een voelermaatje met de maat 0.45mm (als je geen 0.45mm hebt gewoon 0.20 en 0.25 pakken stop die tussen de contact puntjes, draai het schroefje los van de contactpuntjes en laat hem zo zitten met de voelermaat er tussen en draai hem weer vast. haal je voelermaatje er tussen uit en steek hem nog een keertje er tussen om te kijken of het nogsteeds 0.45mm is…

Ook moet je even kijken naar je sproeier, want ik denk dat deze ook te groot is..

Ciaofrank
                  Bijdrager

aaron :
                    ;);););)contactpunten?????

Jep, als ze waardeloos afgesteld zijn/verlopen zijn en hij vonkt op het verkeerde moment dan zal je mengsel niet ontbranden maar via je uitlaatpoort weer je cilinder verlaten.

barry
                    Donateur

Bougie in de uitlaat & je hebt een flame-trower.Grapje hoor.
                      Zoeken bij de ontsteking moet je doen.

aaron
                      Topic starter

maar hij is zijdent stilgezet!!
                        en nu 2 jaar later doet hij het niet.kan het ook zijn dat ik niet goenoeg loop of trap????

:boos:boosik heb nu dit gedaan met die contactpunten en het is nog altijd hetzelfde

greets

AA-T
                        Sleutelbeheerder

Allereerst: dit topic staat verkeert en had in het troubleshooting gedeelte gemoeten
                          hier heb ik ‘m dus ook heen verplaatst.
                          het lijkt mij duidelijk dat het how-to gedeelte niet is gemaakt voor het oplossen van problemen..

geef ook even je setup op, want als ik in het linkerrijtje kijk en 25cm zie staan met een 19mm carb. krijg ik de indruk dat je een 19mm carburateur op een standaard cilinder hebt gemonteerd, in dat geval lijkt mij het probleem al duidelijk

laat zowiezo alle benzine even uit je tankje lopen en gooi er verse benzine in, na 2 jaar zal de olie wel helemaal onderin je tankje liggen waardoor je met veel te veel olie rijd.
                          je bougie gelijk is vet geslagen en geen goede vonk meer geeft voor een ontbranding, bougie ook even vervangen dus

en natuurlijk een hele belangrijke.. heb jij zelf de brommer 2 jaar geleden rijdend weggezet, of degene van wie je ‘m (bij wijze van) vorige week hebt gekocht..
                          in het laatste geval zal er wel meer mis zijn..

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.