Vespa-Ciao.NL
:: Benzine toevoer slecht???

Home Forums Techniek Problemen oplossen Benzine toevoer slecht???

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tnerual
    Bijdrager

ja blijbkaar wel , aangezien alles werkt..
      blijft je vlotternaald echt niet steken ofzo? of de vlotter?

kevinho040
      Topic starter

Geen idee hij start gewoon maar komt niet echt op touren meer sinds vanmorgen geen idee wat het is zoals ik al zei misschien vacuüm ofzo? Als ik het slangetje aansluit op de carb loopt het slecht door, haal ik de slang of de banjo los stroomt het wel door.

En of hij benzine overbrengt dat wel maar heel langzaam volgens mij. Net of er lucht in het slangetje of de carb zit wat de goede doorstroom van de brandstof tegen houd? Want zoals ik al zeg als ik de banjo los daar of het slangetje van de banjo trek begint hij als een gek te stromen vanaf het kraantje

tnerual
        Bijdrager

en is het binnenin de banjo OP DE CARB, dus de plaats op de carb waar de banjo komt, is dat wel goed gereinigd?

kevinho040
          Topic starter

tnerual :
            en is het binnenin de banjo OP DE CARB, dus de plaats op de carb waar de banjo komt, is dat wel goed gereinigd?

Ja je bedoel waar je benzineslang op aansluit? Carb schoonmaken etc is al vaker gedaan ook vorige keren met mijn oude blok door de scooterzaak waar ik het toen liet doen….

thierry93
            Donateur

of zijn je slangen, te dun dat als je hem op je banjo zet dat ze de bezineslang afsluit.
              Of vervang gewoon je banjo. Het moet daar ergens zitten niet in je kraantje.
              Of zou even een anderea cab er op zetten kijken hoe dat gaat?

kevinho040
              Topic starter

thierry93 :
                of zijn je slangen, te dun dat als je hem op je banjo zet dat ze de bezineslang afsluit.
                Of vervang gewoon je banjo. Het moet daar ergens zitten niet in je kraantje.
                Of zou even een anderea cab er op zetten kijken hoe dat gaat?

Slangen zijn vervangen 2 soorten geprobeerd(doorzichtige om te zien of het stroomde en gewone zwarte). Banjo is ook vervangen zoals ik al aangaf heb ik die een paar keer gewisseld met de reserve spaco 13/13 die ik bij het speedengine blok kreeg. Carb verwisselen kan ik eventueel nog wel doen….

tnerual
                Bijdrager

Citaat
                  ——————————————————————————–
                  tnerual :

——————————————————————————–

Ja je bedoel waar je benzineslang op aansluit? Carb schoonmaken etc is al vaker gedaan ook vorige keren met mijn oude blok door de scooterzaak waar ik het toen liet doen….

Neen..

ik bedoel de plek op de carb ZELF, waar de bajo opkomt.. dus het rondje OP/IN de carb.. niet de bnjo zelf, snap je.. moeilijk uit te leggen, maar dat zou ik toch ook even nakijken

Leovince
                  Bijdrager

Ja bij de banjofilter IN zit nog 2 gaatjes. dat hele kleine gaatje moet open zijn, als dat verstopt zit moet je dat open maken met een paperclip. Dit heb ik namelijk eens gehad dat hij zo dicht zat, dat ik erg hard moest drukken op de paperclip en met benzine ging het niet weg.

tnerual
                    Bijdrager

dat bedelde ik ongeveer ja 😉

thierry93
                      Donateur

ik snap wat je bedoelt ja haalt je banjo eraf + filtertje enzo. dan op je cab zit dna een rondje.
                        Die moet hij goed schoon maken, met een paperclip of een naald.
                        Denk wel dat die dat begrijpt

kevinho040
                        Topic starter

lampenkap :
                          Ja bij de banjofilter IN zit nog 2 gaatjes. dat hele kleine gaatje moet open zijn, als dat verstopt zit moet je dat open maken met een paperclip. Dit heb ik namelijk eens gehad dat hij zo dicht zat, dat ik erg hard moest drukken op de paperclip en met benzine ging het niet weg.

Dit zou het kunnen zijn, ik zal het morgen proberen bedankt voor het meedenken :thumb

En ik begrijp welk gaatje jullie bedoelen ja!

tnerual
                          Bijdrager

thierry, dat was ook ongeveer wat ik bedoelde..

EDIt: @ Kevinho040: ow, leuk! succes!

kevinho040
                            Topic starter

tnerual :
                              thierry, dat was ook ongeveer wat ik bedoelde..

EDIt: @ Kevinho040: ow, leuk! succes!

Ja en als dit nog niks helpt dan ga ik de spaco 13/13 proberen(andere carb dus) en anders gaat hij uit elkaar, laat ik het blok reviseren, haal ik een nieuwe dellorto 13/13 en doe ik de tank met zoutzuur. En anders gooi ik hem het kanaal in 😛

thierry93
                              Donateur

het ligt aan je cab zoiezo, hij krijgt gewoon geen benzine via je banjo.
                                Succ6 nog en we horen het wel;)

kevinho040
                                Topic starter

Gaatje bij de banjo doorprikken geen resultaat…. 😕

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.