Vespa-Ciao.NL
:: Benzine toevoer slecht???

Home Forums Techniek Problemen oplossen Benzine toevoer slecht???

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kevinho040
    Topic starter

Ik heb sinds gister een nieuw blok(Electronisch Speedengine) en jawel, hetzelfde probleem doet zich voor na een paar honderd meter rijden begint hij langzaam weg te vallen en valt hij uit als ik gas geef.
      Mijn vorige blok was een CP blok met bewerkte carters en 43mm DR, daar al heel wat dingen vervangen zoals de pakkingen, ontsteking en noem maar op.
      Mijn setup:
      – 46MM Pinasco
      – Speedengine carters electrisch
      – 13/13 @ 73 + Malossi powerfilter
      – Polini SP
      – Poelie 80
      – Bougie: BH9S
      – Benzine filter tussen tankje en carb
      Het lijkt wel of mijn bezinefiltertje niet snel genoeg vol loopt op den duur?
      Ook heb ik de benzine kraan schoongemaakt maar dit helpt niet, heb een nieuwe besteld die is onderweg.
      Als ik hem op reserve zet met de benzine slang los stroomt er een mooie gelijke straal uit, als ik hem gewoon op “open” zet komt er niks of bijna niks uit. Dus ik kan alleen met reserve rijden en toch valt hij dan op een gegeven moment naar een paar honderd meter weg. En de benzine is niet op voor de duidelijkheid!!!

Iemand enig idee hoe dit kan? Waarom stroomt er zo slecht benzine wanneer alles is aangesloten terwijl als ik de slang los hang er een mooie gelijke straal uit komt(op reserve). Komt dit door de benzinefilter die met lucht vol zit of wordt er vacuum gezogen? Heb een tankdop met slot(geen sleutels meer) en de ontluchtingsnippel staat open!
      De tank lijkt ook niet verstopt te zitten, heb als 3x mijn tank leeg laten lopen via het benzineslangetje in een 2 liter fles en de benzine zit geen troep in.

Overigens als ik hem weer even stilzet en even de benzine slang eraf haal om te kijken of hij nog stroomt en de bougie eruit draai etc dan rijd hij daarna weer gewoon een paar honderd meter…

UPDATE: Naar een paar dagen het te hebben gedaan is het probleem plotseling weer terug!!! Citta begon moeite te hebben met op gang komen, eenmaal voorbij de 20 schoot hij wel weer vooruit. Daarna ging het weer bergafwaards en kon ik met geluk met ong 20km/u naar huis komen. Benzine filter vult weer niet goed ik ben radeloos! Heb nu een heel ander blok en toch weer dit probleem! Wat kan het zijn?
      Gedaan/Vervangen:
      – Uitlaat
      – Bougie
      – Heel ander blok(Electronische speedengine)
      – Filter
      – Tank uitgespoeld
      – Benzinefilter
      – Benzineslang
      – Benzinekraan
      – Banjo schoongemaakt
      – Sproeier schoongemaakt

Niet vervangen:
      – Carberateur

Het lijkt niet aan het blok te liggen, had eerst een CP blok daar kreeg ik ook deze problemen bij. Heb daarvan toen vanalles vervangen nieuwe cilinder etc. Nu dus een compleet ander blok(dit maat elec) en weer heb ik hetzelfde probleem…. Ik kom er niet uit

thierry93
      Donateur

Misshien dat eerste filtertje verstopt in je tank, en die van je reserve niet.

kevinho040
        Topic starter

thierry93 :
          Misshien dat eerste filtertje verstopt in je tank, en die van je reserve niet.

Zoals ik al aangaf heb ik de benzine kraan helemaal schoongemaakt dus ook de filters… En als ik erdoor blaas komt er gewoon goed lucht etc door. Hoe hoort het pinnetje van het “open” filtertje te staan in je tank? Hij stond bij mij eerst naar links boven, en heb hem daarna keer na rechts gezet maar geen verschil… Heb zoiezo donderdag al een nieuwe kraan besteld voor de zekerheid dus hoop dat ik hem vandaag nog ontvang. En ook met mijn vorige blok leek het dus op het zelfde probleem neer te komen…

thierry93
          Donateur

Geake shit, hoop toch dat het het kraantje is en dan die nieuwe het beter doet.

kevinho040
            Topic starter

thierry93 :
              Geake shit, hoop toch dat het het kraantje is en dan die nieuwe het beter doet.

Ja ik wordt er gek van heb nu al een heel nieuwe blok deze keer elec en weer hetzelfde probleem :S
              Moet dus wel aan de benzine toevoer liggen lijkt mij zo…
              Zou het ook niet de bougie kunnen zijn verder die te koud is ofzo voor mijn setup?

thierry93
              Donateur

jah als je die ook over hebt gezet enzo. misshien is dat buisje die aan de binnekant van je tank niet recht.
                Dan hij niet recht ophooft loopt?

kevinho040
                Topic starter

thierry93 :
                  jah als je die ook over hebt gezet enzo. misshien is dat buisje die aan de binnekant van je tank niet recht.
                  Dan hij niet recht ophooft loopt?

Welk buisje? Van de kraan dat goudachtige ding?
                  Enige wat ik van me oude setup heb is de 13/13 rest is alles vervangen, heel blok + CDI etc.

thierry93
                  Donateur

jah die ja, loopt die wel recht omhoog.

kevinho040
                    Topic starter

Ja… Heb ook een nieuwe besteld maar weet echt niet wat het is.
                      Net een nieuwe bougie gehaald BH9S dus heet genoeg, en nieuwe brandstofslang ook een doorzichtige.
                      Dus ik had de doorzichtige gemonteerd en zonder benzine filter ertussen dus direct naar de carb.
                      Daar het kraantje open er gebeurd niet??? Moest schudden voor het begon te lopen en weer het zelfde probleem, op een gegeven moment valt hij gewoon weg door gebrek aan benzine…
                      Iemand een oplossing???

Is het een idee om 4 liter cola erin te gooien vanacht laten staan morgen eruit laten lopen zodat het roest enzo eruit is, dan uit te spuiten met een hogedruk reiniger of tuinslang en dan te laten drogen of met een hitte fohn droog te blazen?

EDIT: Ligt nu +- 4 liter cola in en laat het een nachtje erin zitten, morgen leeg halen en doorspuiten met een tuinslang en daarna met benzine doorspoelen en opnieuw tanken…

tnerual
                      Bijdrager

is je vlotternaald wel goed? en de ontluchting van de tank/carb?
                        Volgens mij stroomt de benzine gewoon niet goed in de carb, en val je stil nadat je het vlotterbakje hebt ”leeggereden”..
                        Ik zou eens ontluchting nakijken, en de toevoer in de carb

kevinho040
                        Topic starter

tnerual :
                          is je vlotternaald wel goed? en de ontluchting van de tank/carb?
                          Volgens mij stroomt de benzine gewoon niet goed in de carb, en val je stil nadat je het vlotterbakje hebt ”leeggereden”..
                          Ik zou eens ontluchting nakijken, en de toevoer in de carb

vlotternaald? Geen idee de dellorto 13/13 zit er al op sinds de problemen dus zou goed kunnen dat deze niet goed functioneerd, heb bij het speedengine blok dat ik sinds 2 dagen heb wel zon spaco 13/13 dus zou wel van carb kunnen wisselen! Ontluchtingsnippel staat gewoon helemaal open! Tank zit nu vol Cola dus vanacht of morgen legen en doorspoelen dan weer testen of dat het was, anders wacht ik op de nieuwe benzine kraan en als het nog niet is gelukt verander ik van carb!

Bedankt in ieder geval het is idd wel zoiets wat te langzaam benzine toevoerd denk ik

thierry93
                          Donateur

maakt hem schoon met wasbenzine of euro95, als je water doet komt er weer roest in.
                            Volg je benzineslang naar je cab, waar hij eindigt dat onderdeel moet je er even afhale(platteschroev)
                            Vergeet niet je kraan dicht te doen!!
                            En dat filter schoonmaken. Dat ziet er zo uit

Gr

tnerual
                            Bijdrager

ok dan zit het goed volgens de ontluchting dan..
                              het is wel goed da je hem hebt volgegooid met col,a zal wel beter zijn achteraf dan he 😉

maaruhm, ik zou dat toch checken hoor, vlotter enzoo, binnenin de carb..

succes!

thierry93
                              Donateur

dat meot hij zoiezo doen, en effe goed late weke in die cola

kevinho040
                                Topic starter

tnerual :
                                  ok dan zit het goed volgens de ontluchting dan..
                                  het is wel goed da je hem hebt volgegooid met col,a zal wel beter zijn achteraf dan he 😉

maaruhm, ik zou dat toch checken hoor, vlotter enzoo, binnenin de carb..

succes!

Ja maar Edjuh een moderator van dit forum is een week geleden hier geweest toen ik mijn andere blok nog had waar ik ook problemen mee had, hij heeft de carb open gemaakt en de banjo filter gecontroleerd en gekeken of hij goed doorstroomde etc maar kon zo niks vinden wat erop leek dat deze niet goed werkte? Kan wel even de Spaco 13/13 proberen die ik bij het speedengine blok extra heb gekregen!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.