Vespa-Ciao.NL
:: Benzine Probleem

Home Forums Algemeen Oude topics Benzine Probleem

• Dit onderwerp bevat 36 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren geleden door R.oel !.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JackNL
    Topic starter

Hey, ik heb sinds 2 week dat er soms geen benzine uit mijn benzine kraan komt naar de carburateur toe terwijl tank vol is. En zodra ik vlotterbakje leeg haal komt er wel benzine in de carburateur en kan ik weer een tijd rijden tot dat hij weer uitvalt en er weer geen benzine naar toe gaat.

Ik heb al 3 verschillende carburateurs geprobeert (Ook een nieuwe) en ik heb het bij alle caburateurs.

Wie weet hoe dit probleem ontstaat en hoe kan ik zorgen dat er benzine naar mijn caburateur blijft stromen ook al zit die carburateur vol…

Ik denk zelf iets met lucht ofzo…

Alvast bedankt!

barry
      Donateur

Benzinekraan uit je tank halen & alles eens schoonblazen.

JackNL
        Topic starter

Bedoel je de benzinekraan uit de tank?

.-{2F4OV}-.

Die bedoelt ie ja..

Die zit waarschijnlijk (gedeeltelijk) verstopt of iets dergelijks..

Dus haal die er maar ff af en maak hem schoon en kijk ff hoe die het dan doet!!

Succes

VespaCiaoPaul
            Bijdrager

Citta’s hebben toch onder het zadel zon schroef zitten voor ontluchting van de tank, ik denk als hij rijd dat zn tank dan soort vacuum zuigt zodat je carburateur geen benzine meer kan krijgen. Probeer eens dat schroefje open te draaien en dan kijken of hij nog steeds zo doet

JackNL
              Topic starter

Dat schroefje heb ik al open en ik weet ook niet of het aan benzinekraan ligt want als ik benzineslang op de benzinekraan doe zonder hem op de carburateur te zetten stroomt er wel benzine uit en alleen niet op de carburateur…

hansieb
                Moderator

Ziet er naar uit dat je benzinekraan niet fris meer is of er iets voor het gaatje naar de benzine kraan zit.

Ff benzine eruit laten lopen en de kraan eraf halen en goed schoonmaken.

barry
                  Donateur

heb je al eens gekeken of het benzinefilter in je carburator nog schoon is??????

.-{2F4OV}-.

Kan die ontluchtingsschroef niet op de een of andere manier stuk zijn ?
                      Waardoor die tog vacuum zuigt…

Sorry als ut een stomme vraag is, kweet niet veel van citta’s af…

koopman53

het is volgens mij een beetje hetzelfde probleem al dat van mij.

Probleem:

-geen benzine meer in je slang
                        -brommer valt uit

Oplossing:

-kraantje dicht draaien
                        -benzine slang lostrekken
                        -slang laten vollopen met benzine
                        -slang er weer op

KLAAR :bier

Jacky
                        Bijdrager

ja maar als je zo 10 km moet rijden iedere dag is ook geen pretje he:P Al eens geprobeerd wat tie doet met de tankdop een beetje eruit of helemaal eraf? Of kan het niet dat tie dan niemeer vacuum zuigt als dat het probleem is?

koopman53

nee als die slang volzit kan ie gewoon weer doorrijden.

todat z’n tank leeg is dan moet hij het opnieuw doen

Jacky
                            Bijdrager

ow zo,, srry verkeerd begrepen. Mja dan nog moet het ook zo werken he..

JackNL
                              Topic starter

Ok ik heb nu de benzinekraanfilter schoongemaakt en opnieuw carburateur leeg gemaakt en er ging weer benzine in, dus ik reed 100 meter volgas en toen liet ik gas los en ja hoor hij viel uit en kreeg weer geen benzine… Hoe kan dit nou?

JackNL
                                Topic starter

Iemand??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.