Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › benzine mengen met olie
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 6 maanden geleden door asprientje.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 september 2010 om 13:55 #167233
hallo,
Misschien een beetje vage vraag, maar ik blijf in discussie.
Ik heb een brommer die rijdt op mengsmering.
Ik ben ervan ondersteld dat als ik ga tanken eur 95 en dan even berekennen hoeveel olie erbij kan dat in maatbeker er dan bij in gooien wel prima kan. Wel even de brommer heen en weer schudden om het zo maar te noemen zodat het olie zich kan vermmengen met het benzine. Echter mijn tegenspreker beweerd het volgende. Olie en benzine mengen heel slecht je moet dat alleen met een jerry can doen. Hij denkt dat ik anders problemen krijg aan de brom.
Wat is jullie ervaring en hoe lossen jullie het op dat je tegenwoordig niet overal meer mengsmering kunt tanken?2 september 2010 om 14:02 #174582zoals je vriend zegt,
koop gewoon een jerrycan, met een standaard brommertje mix je 1;50 dus dit houd in : 5 liter op 100ml olie
dan weet je gewoon zeker dat je goed zit en krijg je nooit problemen ..
2 september 2010 om 14:02 #174583ik doe niet anders dan zelf mengen.
die mengsmering olie dat is echt zulke bagger=)
kan je uitlaatpoort lekker van gaan dichtkolen;)voor een standaard blok zou ik mixen: 1:50
redelijk opgevoerd: 1:45
bruut opgevoerd: 1:40ik mix zelf 1:45.
en dan 5 liter Shell V Power,met 111ML Castrol power RS.
en dan inderdaad gewoon in een jerrycan en even flink husselen.suc6!
2 september 2010 om 14:20 #174584@bromfreak666, het is nogal geen gedoe een jerrycan meenemen achterop de brommer. Ziet er ook niet uit. Kijk ik kan wel rekenen en 1:50 mengen is dan verder geen probleem. ik weet hoeveel olie er op hoeveel L gaat. Waar het nu om gaat is dat ik van mijn punt ben overtuigd dat dat ook wel wil. Als benzine en olie niet goed zouden mengen dan zou dit toch ook weer gaan shcieden in je tank en zou je altijd met het probleem blijven zitten.
2 september 2010 om 16:28 #174585staat vaak op de fles olie of dat hij geschikt is om te mengen of niet, verschilt trouwens wel per soort olie. ik meng altijd zelf 1/45 met verschillende soorten olie net wat goed en goedkoop is bijvoorbeeld aanbiedingen. en dit heeft bij mij nog nooit tot problemen geleid. ik zou wel aanraden om in een jerrycan te mengen en voor je de tank bijvult even met de can te schudden.
maar die kant en klare mengsmering is echt rommel in mijn ogen!2 september 2010 om 16:49 #174586waarom zou je de can schudden? dat is ook weer een beetje lastig om de tank van de brommer te schudden. Ik heb mijn olie die ik altijd gebruik castrol tts olie even in wat benzine gegooid om te kijken. Maar het lost eigenlijk meteen op dus dat is dan geen probleem lijkt mij. Hier is het probleem meer dat je niet overal mengsmering kunt tanken.
Tanken en olie erbij mikken even de brommer goed bewegen zodat het olie er zeker goed door vermengt zit en rijden lijkt me dus geen probleem dat scheelt me weer sjouwen met zo’n jerrycan achterop me brommer.2 september 2010 om 17:11 #174587ik doe dit altijd om zeker te weten dat het goed gemengt is als het een paar dagen heeft gestaan. als je goede olie gebruikt kun je dit wel doen ja ik doe het liever niet gewoon om zeker te weten dat het goed gebuert. ik heb als ik ga tanken altijd de jerrycan tussen me benen staan, een can van 5/10 liter past goed tussen je benen geklemt, gebeurt niks mee. met een 10 liter can kun je volgens mij best lang doen teminste ik wel. en je hoeft niet elke keer na het tankstation. maar iedereen moet gewoon doen wat hij het fijnst vind natuurlijk
2 september 2010 om 18:24 #174588Je kan ook zo’n busje van een fototoestel rolletje vol doen met olie en dat bij je tank gooien, een vriend van mij deed dat altijd. Was geloof ik precies genoeg voor een volle tank, maar weet het niet zeker.
Jerrycan kan je makkelijk vastzetten, op je voetenplankje en dan met een spin aan je voetstepjes.2 september 2010 om 19:01 #174589niet heel erg betrouwbaar, je rijd niet altijd je tank helemaal leeg. goed idee trouwens om die jerrycan zo vast te zetten.
2 september 2010 om 19:36 #174590ik rijd al jaren gewoon op normale mengsmering van de pomp, uitlaatpoort koolt er wel een beetje sneller van dicht, maar dat is niet zo`n probleem want de cilinder gaat er toch wel om de 2 maand vanaf om alles even te checken
2 september 2010 om 19:50 #174591ik meng altijd zelf, 5 liter jerrycan met ongeveer 120 milliliter vol synthetische 2 takt olie erin, en dan mengen met euro 95, of soms 98. zo kan ik thuis altijd voltanken voordat ik op pad ga :!
en het vastzetten gaat op een citta wat makkelijker dan op een ciao, denk ik.3 september 2010 om 18:39 #174592hm ja dat van tussen je benen dat is inderdaad wel een slimme al ga ik eens kijken of het ook met een shorband kan. Dat is mss nog wat makkelijker. Weet iemand hoe groot de tank van een vespa si is? en de reserve tank?
4 september 2010 om 09:53 #174594
Anoniemdacht dat een si 2,8 liter had
4 september 2010 om 09:58 #174593nee iets van 4 ofzo.. en als je je best doet richting 5 liter. een ciao is 2,8 en tot de rand 3 liter
Mike4 september 2010 om 17:31 #173549Een totale tank van 3 liter dat is niet zoveel. Mijn si rijdt ca. 55 op de teller. Met sproeier 65. Wat is dan ongeveer mijn verbruik? Iemand enig idee wat een richtlijn hierbij is?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.