Vespa-Ciao.NL
:: Benzine lekkage bovenop carb

Home Forums Techniek Problemen oplossen Benzine lekkage bovenop carb

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Circushond
    Topic starter

Hallo,

Mijn dellorto 13/13 lekt.
      Hij lekt van bovenaf dus kan benzineslang zijn dacht ik. Benzineslang vervangen maar nog steeds lek lek.
      Nu blijkt dus dat het vanuit dat ‘dingetje’ komt waar de benzineslang op wordt aangesloten, maar niet bij de aansluiting van die slang.
      Ik heb het eraf gedraaid en er bleek iets van een filtertje met een pakking in te zitten. Ik dacht dat de pakking kapot was dus heb van alles geprobeerd zoals een reepje tevlon eromheen en een dun stukje benzineslang als nieuwe pakking. Geen gewenst effect en het lekt nog steeds. Heeft het allemaal te maken met de pakking?

Ander vraagje:
      Voorop de cilinderkop zit zon haakje met een kabeltje, deze is van het knopje op mn linkerdeel van het stuur die ik indruk bij het aanrennen. Het kabeltje is los van de cillinderkop en weet niet waar ik hem aan vast moet maken, ik begrijp dat een deel van de kabel door het haakje moet maar weet niet waar ik het uiteinde in moet steken.

Mvg
      Circushond

goedguus
      Bijdrager

voor de decompressie kabel die moet achter de kop van je cillinder.. als je citta hebt iig..
        als je ciao hebt moet je zo’n oogje met een haakje eraan kopen kan je wel vinden ergens op de site wat ik bedoel

Lennaert
        Sleutelbeheerder

je carb lekt hij aan het topje zeg maar het afdicht vakje met de bocht erop?
          zoja, waarschijnlijk is je bocht kapot moet je even kijken of je de top kan afdraaien blijft waarschijnlijk iets in de carb zitten pak een klein tangetje steek 1 kant erin en draai hem er rustig uit.
          een nieuw bochtje is niet duur dus moet kunne

Circushond
          Topic starter

Het is gefixt

Bleek toch aan de pakking te liggen bovenop en er zat een scheurtje in het vlotterbakje
            Decompressiekabel is gemonteerd, ik had een bout verkeerd op de cillinderkop gedraaid vandaar dat ik geen haakje zag.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.