Vespa-Ciao.NL
:: Benzine en variovragen

Home Forums Techniek Vario Benzine en variovragen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SuperSi
    Topic starter

Hoi Allemaal.

Ik zie bij de pomp steeds vaker de zogenaamde “blue” brandstoffen.
      Dit zijn brsndstoffen met 10% bio-ethanol en daardoor 50% minder co2 uitstoot.
      Nu klinkt dit heel mooi en groen, en in mijn auto gaat het allemaal prima.
      Ik vroeg me alleen af of iemand weet of je dit gewoon 1/50 kan mengen voor in de brommer?

En misschien weet iemand ook of je bijvoorbeeld zoon flesje injector/carburator cleaner in je brandstof kan gooien?

Over de vario.
      Ik heb besloten om mezelf na 6 jaar ook eens in de wondere wereld van de vario te gooien.
      Ik heb een standaard setje gekocht met ik denk een 1/10.5 vertanding (geen loopstand)
      Na wat zoeken op de site kwam ik op een rolgewicht van ongeveer 9gram?

Ook las ik ergens dat je ook motorisch je brommer opnieuw af moet stellen omdat een vario anders rijd? klopt dit??
      En de snaar die er bij zat is 12.1mm breed. tijd voor een nieuwe?

Edit: De vario zit er op en ik heb er al een aantal rondjes mee gereden.
      Wat ik merk is dat hij al vrij laag aangrijpt in toeren, die vasthoud tot ong 20km/u en trekt dan als een poelie naar de 40 (top).

Alvast bedankt!!

Mooi dat het varioprobleem is opgelost, ik heb even een apart topic gemaakt om wat dieper in te gaan op je andere vraag die ik erg interessant vindt -> zie:

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=37624

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.