Vespa-Ciao.NL
:: Bentwi’s citta

Home Forums Perso’s Projecten Bentwi’s citta

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ritze
    Bijdrager

ff off cipof , verklein je fotos iets als strax je pagina vol is kijk niemand er naar omdat het 4 min duur om te laden:P
      kleine tip nog 😛

jij vroeg mij om die lampjes,
      er zullen zeker leds zijn met 1.2 volt, maar die zullen echt geen zoden aan de dijk zetten i.v.b. licht opbrengst
      10 milli watt is echt niks:P

ik heb in mijn auto (RC) HP l.e.d.s. , volgens verkoper zitten die op 4 volt maar in het echt maar 3.3 😛
      die dingen zijn zo idioot fel dat je dat tot verre zult zien. (ook in rood verkrijgbaar)
      ik heb die bij de electro speciaal zaak gekocht:P

als je 4 in serie zet kom je uit op 3 volt per led samen precies 12 volt. daar pleur je dan die zener diode tussen en youre rolling 😛

je kan dan ook bijvoorbeeld 2 bundels van 4 pakken.

@lastpak, in feite doet je accu ook min of meer de spanning stabiliseren.
      je laad met 15/16 volt en bij het bereiken van de ampères stop je met laden en staan er nog 13 volt op de accu 😛
      leds kunnen niet veel verdragen, zeker die HP leds niet er zijn leds die 2 volt zijn, maar je er 4 op kan zetten.
      tast dan wel levensduur aan

voor de rest ziet je elec boxje wel leuk uit, nu even al die draden op orde en je kan rijden:P

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

bartklumpenaar
      Topic starter

Ik ben de foto;s nu aan het verkleinen, ja idd ik zelf vond het laden van mijn eigen perso ook irritant.
        haha mooi doosje hea,
        het nieuwe gesoldeerde doosje is bijna 4 keer zo klein
        Hee ritze, maar ik was eigelijk op zoek naar een spoel gevoede led licht.
        dus ik zit te denken tussen een 2volt 100mA waarbij ik dan 6 leds parallel zet.
        of een 6v 100mA en dan 15leds 5parallel-5parallel-5parallel

denk je dat 2volt voldoende is?
        of raad je de 6v voeding aan?

ritze
        Bijdrager

zal een mooi rookwolkje worden denk ik, het zou zeker moeten werken maar wel met juiste spanning, ofzoals fons doet met een weerstand, maar dan zie je het slecht op stationair toeren tal:P

kan vanalles doen

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

bartklumpenaar
          Topic starter

ja dus een spanningsregelaar van 2volt.
            dan moet het toch wel goed te doen zijn?
            het volt wat ik net bedoelde staat voor de waardes van een spanningsregelaar

ChrisNL
            Bijdrager

leuk om te ziet dat dit aardig werkt 🙂 ik had 2 maanden terug ook eens zo’n gelijkrichter blokje bemachtigd, maar was er nog wat sceptisch over, nu ik zie dat het werkt ga ik er ook mee aan de slag 😀 keep up the good work :thumb

bartklumpenaar
              Topic starter

wat ik er wel bij moet zetten, dat gelijkrichterblokje is ontworpen voor een 2fasige gelijkrichting, en een spoel van een citta is 1 fasig, je kunt hem wel aansluiten zoals het moet, maar dan zul je het effect krijgen van enkelzijdige gelijkrichting. En je hoort wel eens mensen praten van, ja na gelijkrichting de spanning die er uit komt = keer 1,4. Bij enkelzijdige gelijkrichting is dat maar 0,6.

Als ik het goed heb kun je 2 spoelen gebruiken en die 2 spoelen(2 fasen) op de wisselstroom kant van de gelijkrichter zetten en dan zul je dus wel het 1.4x effect krijgen, maar hier ben ik niet 100% zeker over.

bartklumpenaar
                Topic starter

update:
                  Heb de leo hm mooi in de zwarte lak gezet(hittebestendig natuurlijk

Ben alleen jammer genoeg wel zo stom geweest om tijden het demonteren van de demper, voor het spuiten. De pakking die tussen uitlaat en demper zit te verliezen.
                  Morgen maar ff kieke opt werk of daar vloeibare pakking ligt.
                  Ja en dan moet de leo hm er toch keertje onder, Eerst ging ik passen, en zoals ik al bang voor was moest mijn bokstandaard eronder vandaan. Had gelukkig al zijstandaard opgemonteerd, maar wist het dus niet zeker.
                  Zelf beugeltje gemaakt, ziet er misschien wat gaar uit, maar mijn idee is om het achterste gedeelte van mijn brug te bedekken met deze vorm.
                  Dit doe ik omdat er een accu komt die net ietsjes dikker is dan de kap toelaat.
                  dus daar ga ik dus een grote plaat van maken die precies dezelfde vorm heeft als de beugel.
                  Maar nu heb ik wel een probleem met het monteren van de Leo hm
                  Hij zit er goed op, en de beugel zit er ook strak op etc, maar ik krijg de uitlaat niet helemaal over mijn flens heen,(ik heb een elec kick blok met volgens mij nog de originele cilinder.
                  DUs die is 23,5mm?
                  Kan het zijn dat hij daarom niet past?
                  Als dat zo is , hoef ik maar te wachten tot volgende maand, dan komt creco 43mm eronder.
                  dan nog paar foto’s

criminalmindz
                  Donateur

Vind het eerlijk gezegd niet helemaal mooi hoe je dat gedaan hebt met die kap.
                    Wat zijn de plannen met de accu dan?

bartklumpenaar
                    Topic starter

nee ik geef je hierin gelijk , ik heb hem iets te vroeg afgeknipt.
                      ik had hem door moeten laten lopen tot de beugel.
                      eh accu:
                      plek om al mijn telefoons ipod en boxjes mee op te laden, voor lange afstandsritten kan dat makkelijk zijn.
                      eh led strips boven de wielen en onder het frame
                      ik ga er nog knipperlichten opzetten.
                      En ik heb niet zo zin om voor elke van die dingen een aparte gelijkrichterschema te bouwen met de nodige componentjes,
                      Dus een accu vind ik makkelijker.
                      en net zoals wat ritze heeft, boxjes!!
                      misschien koop ik wel ff nieuw setje si kappen zodat ik die wel ff goed kan maken

criminalmindz
                      Donateur

Oke ben benieuwd!
                        Klinkt goed, nu nog uitwerken.

bartklumpenaar
                        Topic starter

heb de onderdelen voor de accuplannen al liggen
                          maar volgende maand stuur ik blok op en laat ik die helemaal uitvijlen en dan komt er creco onder.
                          Dan heb ik dus rustig de tijd om alles in te bouwen.
                          Want dit moet allemaal voor de zomer afzijn

bartklumpenaar
                          Topic starter

Update::

Na een paar enorm lange dagen in de garage met de soldeerbout heet kokend, heb ik dan eindelijk mijn kabelboom af, en ook de andere componentjes eronder gekregen.

Ik heb dus een installatie kabel genomen van mijn werk
                            En ik heb het dus zo gemaakt dat alleen die kabel van links naar rechts loopt en overal waar er aftakkingen nodig waren heb ik die gemaakt,
                            Dit is voor later makkelijker,als er iets kapot is.

Ik heb er dus een accu op gemonteerd, 6,5AH
                            Deze laad ik op door een zelf gemaakt apparaatje wat je hierboven ook in mijn perso tegen kom.
                            Ik heb onder mijn zadel een sigarettenaansteker gemaakt, zodat ik mijn apparaatjes hier aan op kan laden

Ook heb ik mijn huidige verlichting vervangen door LED verlichting,
                            Eerst was de bedoeling om het originele licht op de accu te zetten maar 20watt aan lampen dat vreet wel stroom.
                            Dus ben ik op zoek gegaan naar LED SPOTJES
                            Aangezien die zo lekker zuinig zijn

Ik zie nu eindelijk wat in het donker..

En dan als laatste heb ik wat led strippies onder mijn frame aangebracht, en ik vind zelf dat dat een enorm goed succes is geworden

Ook heb ik de instelbare begrenzer eens even getest, en op poelie werkt hij goed, dus nog even kijken op welke snelheid ik hem af wil stellen.
                            Knopje van de ledstrips zit ook in mijn zadel

bartklumpenaar
                            Topic starter

Hallo allemaal,
                              Na een hele lange tijd niks aan mijn brommer gedaan te hebben dacht ik dat het wel weer leuk zou zijn om een update te doen.
                              Vanaf februari zit ik al thuis vanwege een burnout en de ziekte van pfeiffer die daar tussen door kwam.
                              Op een gegeven moment kreeg ik weer een beetje energie, en ik ben toen langzaam mijn citta weer een beetje op gaan knappen.

Ik heb heel lang geen tijd gehad om aan mijn citta te werken, en hij zag er op een gegeven moment dan ook echt niet meer uit.
                              En dat terwijl ik het heel leuk vind om er aan te sleutelen.

Ik ben eerst begonnen met het demonteren van de hele citta zodat ik alle kappen kon gaan spuiten.
                              “Foto van het spuitwerk.

Omdat financien een beetje een probleem zijn heb ik gekozen om de kappen met goedkope lak te spuiten.
                              Het is zeker niet het mooiste wat ik heb gezien, maar het ging me er meer om dat ik bezig was.

Daarna heb ik mijn achterklok laten reviseren en was de citta in mijn ogen bijna af.
                              Hij was rijklaar zodat ik er in ieder geval al wel van kon genieten.
                              “Foto van datie in het bos staat.

Jammer genoeg bleek er nog iets mis te zijn met de achterkoppeling.
                              Er kwamen vreemde geluiden en hij reedt ook erg on aangenaam.
                              Na veel tijd en moeite ben ik er achter gekomen via dit forum dat dus mijn lange vario as krom was.

Nieuwe as overgenomen van iemand op het forum en heb deze zelf in de achterklok vervangen.
                              Dit vondt ik best goed van mezelf omdat ik deze dingen meestal niet doe omdat ik bang ben om het te slopen :P.

Heb ook nog een hele mooie nieuwe aanwinst voor mijn citta.
                              “Foto van de elektrische startmotor.

Een Startmotor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb er wel aardig wat voor betaald, maar ik wilde hem zo graag dat ik hem maar heb gekocht.
                              Toen ben ik begonnen met het bedraden van alles en er moest natuurlijk ook een accu op de citta komen.
                              ” Foto van de accu in het zadel.
                              Ik heb een accu van een tomos a35 gekocht en deze past mooi in het zadel. Perfect maatje.
                              Ik heb ook weer een acculader gemaakt volgens het ontwerp wat ik al eerder op mijn brommer had.
                              Dit heb ik in een metalen behuizing geplaatst die ik ook onder mijn zadel heb geplaatst.
                              ” Foto van de lader onder het zadel.

Heb ook de stuur hendel set van een tomos a35 gekocht en deze geplaatst op mijn citta.
                              Omdat ik ook knipperlichten op de brommer wil is het natuurlijk wel mooi om dan ook professionele schakelaars te hebben.
                              ” Foto van de beide stuur hendel sets.

Het bedraden van de hele brommer was nog best een hele uitdaging.
                              Omdat er van voor naar achter best veel bedrading loopt heb ik een flexibele pvc pijp gepakt en deze als kabelgoot gebruikt.
                              Vindt het persoonlijk nog niet eens zo heel lelijk en ik zag even geen andere mogelijkheid met de materialen die ik tot mijn beschikking had.
                              Heb een pijp lopen van achter naar het midden en van voor naar het midden.
                              Heb alle bedrading aan de rechterkant van de brug laten samenkomen om daar alles met elkaar te verbinden.
                              ” Foto van de bedrading aan de rechter kant.

Heb ook een start relais gebruikt zodat de grote stroom niet door de stuurhendels hoeft te lopen wanneer ik hem start.
                              En uit veiligheid heb ik het zo aangesloten dat de startmotor het alleen doet wanneer de remhendels worden ingedrukt en de startknop.

Dit heeft te maken met 2 dingen.
                              Dit is best wel veilig, en tijdens het rijden kun je per ongeluk op de startknop drukken en kunnen daar vreemde dingen van gebeuren.
                              De 2e is dat ik tijdens het sleutelen een ongeluk heb meegemaakt dat ik de brommer startte en dat de brommer met volgas de garage uitreed.
                              De brommer heeft toen aardig wat kap schade opgelopen en helaas is het zelfde overkomen met de auto van mijn ouders.
                              Daar gaat mijn 5,5 jaar schadevrij rijden:$

Ik heb de knipperlichten achter al gemonteerd en deze moet ik ook nog even voor monteren.
                              Heb een klein printplaatje gemaakt wat de knipper functie op zich neemt zodat de knipperlichten ook daadwerkelijk knipperen:P.

bartklumpenaar
                              Topic starter

lightlord
                                Donateur

Mooi om te zien dat je de hobby toch weer opgepakt hebt..in dit geval is het zelfs therapeutisch 😛
                                  Ik blijf het een wonderlijk geval vinden zo’n elektrischer starter 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                                  Lightlord's Dizzy/Gypsi
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.