Vespa-Ciao.NL
:: Bentwi’s citta

Home Forums Perso’s Projecten Bentwi’s citta

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bartklumpenaar
    Topic starter

Hallo allemaal,
      Mijn naam is Bart Klumpenaar en ik woon in veenendaal en ik ben nu denk ik ongeveer een half jaar aanwezig op dit forum. En ik vond zelf dat ik toch wel een keer zo’n perso mocht aanmaken zodat jullie ook beetje weten waar ik mee bezig ben
      Ik was 15,5 toen mijn neef zijn rode gilera citta te koop zette voor 100 euro. En hij liep 45.
      Dus ik was helemaal blij en had hem meteen over genomen. Maar ik had hem eigenlijk gratis moeten hebben voor wat er allemaal fout aan was. Jammer dat ik hier pas later achter kwam

Toen ik hem kocht deden de remmen het al niet en lekte er olie uit het achtercardan(hier kwam ik pas heel veel later achter)
      Ik heb helaas geen foto’s van de citta van toen hij rood was , maar waarschijnlijk weet iedereen hier wel welke kleur dat is.

Toen vonden ik en mijn vriend hem niet zo mooi meer en hebben we hem met gamma spuitbussen gespoten.
      En diezelfde kleur heeft hij tegenwoordig nog steeds.

zo stond hij er toen bij

toen heb ik de remmen laten maken, dit kostte 120 euro, en later de achtercardan nog laten reviseren en dit kostte ook 120 euro . Later heb ik nog mijn motorblok bij cittaparts laten reviseren omdat er nog wat geluiden vanuit mijn blok kwamen, ik heb er zon beetje alles aan moeten vervangen , omdat het hele motorblok versleten en noem maar op was.
      heeft me 235 euro gekost:D

Ik vond dit zoveel dat ik toen ben gaan zoeken naar sites en forums en toen ben ik uiteindelijk hier terecht gekomen.

En door dit forum ben ik steeds meer zelf gaan doen en het is nu toch wel echt mijn nummer 1 bezigheid.

Paar maanden terug heb ik een vespa si brug voor een 10tje kunnen kopen op MP.
      Deze heb ik natuurlijk oranje gespoten en onder de citta gelegd.
      EN daar heb ik wel foto’s van:

Toen had ik een vastloper met het gereviseerde blok, dus heb ik dat blok er onder uit gehaald en mijn BROMBLOK eronder gezet,.
      Toen ik hem er onder gezet had was ik helemaal blij omdat hij nu 45 zou lopen op een citypuffer uitlaatje.
      Maar nee dit was niet zo, tot mijn grote teleurstelling.

Later heb ik nog een kickblok gekocht van AL_bundy dit blok zit er nu onder maar dat loopt nog niet helemaal lekker. Iets met de cilinderkop ofzo , zodra die warm is dan lijkt het net alsof de decompressiehendel half open staan zon geluid komt er vanaf.

Dit is zeer irritant want zodra die warm is kan ik hem niet meer aankicken maar moet ik hem best wel stukkie aanrennen voordatie hem pakt.

Maar binnekort laat ik hem helemaal fiksen door iemand van het forum.

Nou dat was mijn verhaal dus zo’n beetje.

Tegenwoordig ben ik bezig om een volledig werkende laadregeling te maken voor een 12v accu.
      IK dacht dat dit best wel makkelijk is maar het valt nog best tegen met wat voor dingen je allemaal rekening moet houden.

Ik heb het schema nu helemaal af , en ga het binnekort op een printplaatje moeken en dan word het duimen of het werkt.

Binnekort zal ik verslag uit brengen of het ook daadwerkelijk werkt ja en nee.
      Binnekort komt ook mijn LEO handmade binnen weet niet wanneer maar die zal ook binnen nu en een week er zijn,weet alleen niet of mijn bokstandaard dan weg moet:$

citta1234
      Bijdrager

ziet er goed uit!
        Op de laatste foto heb je je uitlaat proffesioneel met tailriempies op gehangen:P
        Ben benieuwd naar de vorderingen:thumb

bartklumpenaar
        Topic starter

Thanks
          Ja mijn ophangpunt was niet zo sterk dus hij wilde nog wel eens van de flens af wiebelen:D

Duarteciao
          Bijdrager

dat kan je oplossen door een stukje blik ofzo uit te knippen en het ertussen te doen.
            hier een foto :

bartklumpenaar
            Topic starter

De uitlaatklem is kaput:D
              Maar toch bedankt
              is wel een slim idee.
              Het het inmiddels al opgelost.
              weet iemand hier of de leo hm je bok standaard raakt?

Docs
              Donateur

Bij een Ciao in ieder geval niet 😉 Ik gok dat dat bij een Citta dus ook wel goed zou moeten komen.

http://i115.photobucket.com/albums/n301/LeonCiao/leon113.jpg

bartklumpenaar
                Topic starter

Ok gelukkig daar ben ik wel blij om, dankjwel

bartklumpenaar
                  Topic starter

Update:

en jawel.
                    Mijn laadschema functioneert nu 100%.
                    Op stationair komt er een laadspanning van 13,3 uit en dit loopt op rijdens het rijden tot 13,8
                    Volgens mij ben ik de 1e hier op het forum die laadregelaar gemaakt heeft die voltage op 13.8 regelt. Mag ook wel na de tijd die ik er in heb zitten.

Hier even een plaatje hoe ik om 11uur savonds over straat ging om het te meten.:

Je ziet dat ik het nogal beun in elkaar heb gezet,maar nu zit alles in een klein doosje op een printplaat verwerkt

en hier zien jullie ht doosje waar ik alles mooi in heb verwerkt
                    Doosje is 80mm X 45mm X 26mm

Dit was het.

Lastpak
                    Bijdrager

heb je nu zonder accu wel constant het juiste voltage voor de lampjes?
                      als je dit zo gemaakt hebt ben ik er zeker van dat hier veel interesse voor is:D.
                      zet je dit gewoon tussen je kabelboom?

ik verwissel best vaak van blokjes en heb dus altijd problemen met mijn verlichting omdat ik elke keer weer meer of minder voltage opbreng. ik zou dus ook zeker zo’n kastje willen hebben:).

bartklumpenaar
                      Topic starter

Hoe bedoel je zonder accu?

ik heb een 4 spoels ontsteking.
                        Ik leg dit blokje aan de gele draad want de blauwe draad geeft weer teveel. kan max 40volt op. en de blauwe draad gaat gelijkgericht over de 40volt heen.
                        Mijn verlichting zet ik dus op een andere spoel.
                        eh ik denk dat als je bijv 12v lampjes hebt en daar zonder accu gwn een spoel opzet. ze het ook goed doen, en als je de accu er op zet ze het ook goed doen.

IK weet zelf nog niet helemaal wat ik wel en niet op de accu ga aansluiten .
                        Het was meer een soort van doel wat ik wilde behalen. (een laadregelaar maken)

Als ik merk dat er meerdere mensen geinteresseerd zijn zal ik er over nadenken om er een paar te maken.

Lastpak
                        Bijdrager

bentwi :
                          Hoe bedoel je zonder accu?

ik zie vaak een accu als er gelijkspanning wordt toegepast.

bentwi :
                          ik denk dat als je bijv 12v lampjes hebt en daar zonder accu gwn een spoel opzet. ze het ook goed doen, en als je de accu er op zet ze het ook goed doen.

helaas niet, bij mij werkt het niet top.

maar dit is dus geen gelijkrichter en spanningsregelaar voor op een kabelboom zonder accu?

bartklumpenaar
                          Topic starter

Ik zal even de specificaties op een rijtje zetten.:

Min stroom: 17+volt.
                            Max spanning: >37volt
                            Beveiligd tegen Keerstroom.

Er komt nog een lampje wat laat zien dat er geladen word(12v lampje met heel weinig vermogen, zodat die niet de laadstroom opzuigt.

Het aansluiten gaat als volt.
                            rode en zwarte sluit je gwn aan op je blok
                            Rood = spoel
                            Zwart=massa

De rode kabel die er aan de andere kant uit komt sluit je aan op de 12v accu .
                            Je plakt een draadje aan de – van de accu en plaatst die ook op de massa.

bartklumpenaar
                            Topic starter

dit is een acculader.
                              Oh jij zoekt een apparaat wat een gestabiliseerde 12v voeding doorlaat?
                              Daar ben ik ook mee bezig.

Lastpak
                              Bijdrager

bentwi :
                                jij zoekt een apparaat wat een gestabiliseerde 12v voeding doorlaat?
                                Daar ben ik ook mee bezig.

dan wacht ik daar graag op, zoiets moet ik hebben:thumb.

edit: laten we het maar verder via pm doen.

bartklumpenaar
                                Topic starter

ik ga deze maand nog de onderdeeltjes bestellen voor dat projectje.
                                  je begrijpt toch wel dat je minimaal 14 volt nodig hebt om een stabiele 12v voeding wilt hebben?
                                  Want als je de 12volt niet haalt zal het niet lukken..
                                  Wat voor problemem heb je dan precies als je een blok verwisselt?

hoeveel heb je er ongeveer voor over
                                  een blokje wat je wisselspanningen omzet in een stabiele 12v?
                                  want aan onderdelen zal het tegen de 10 euro aanliggen denk ik ongeveer.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.