Vespa-Ciao.NL
:: Belgenkoppeling

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Belgenkoppeling

7 berichten aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

wheelieking89
    Bijdrager

eeuhm als je moe niet geloof kom dan maar testen zal je nog verschieten !!!! als me voorvork inelkaar staat zal ik wellicht een filpje maken met desnoods me stief pa achter me reet aan mej den saxo en hij maakt dan een filmpje ofzow damn waarom zouw ik hierover moeten liegen :|:|:|

JL rijd ook gemiddeld 80 met de zelfde snelheid als mij met een 70 poulie en ik heb wel een 55 of een 60 pooulie :S:S:S dus dat compenseerd het wiel maat verschil weer zow slim ben ik ook wel weer :|:|:|

Jelle
      Moderator

Even een heel oud topic bumpen:

Ik heb hier een paar foto’s waar je de verschillen kunt zien tussen een gewone koppeling, een Citta Meany en sita Rebel koppeling(belgenkoppeling?) en een Simonini koppeling:

Gewone koppeling:

Citta Meany (40 km/u) Koppeling:

Simonini race Koppeling:

Nog een topic, wat ook over de “Belgenkoppeling” gaat die alleen op Nederlandse bromcitta’s is geleverd??? Logische bijnaam voor deze koppeling toch:
        http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=19840

De Meany/Rebel koppeling was in combi met een 70 poelie op mijn evo engine met DR evo op mijn citta echt te zwaar, Simokoppeling is net aan te doen en zelfs daar heeft hij moeite mee om lekker op gan te komen…

Dus ben beniewd hoe een Belgische standaard ciao met veel grotere wielen dan een citta heeft dit vooruit krijgt…

Daarom ben ik ervoor de term Belgenkoppeling te schrappen en hem de juiste naam te geven: De Meany/Rebel koppeling

Martino
        Moderator

Haha, ik schrijf in een ander topic ook net mijn verbazing of irritatie over de naam “belgen”koppeling op. Ik ben er helemaal voor deze koppeling een duidelijke naam te geven. De Meany/Rebel koppeling it is!

Florian
          Moderator

Blijft voor mij toch gewoon een belgenkoppeling hoor:pest

Jelle
            Moderator

Maarja jij bent dan ook gewoon een koppige Fries… :p

Gewoon vervolgens de oerhollandse Meany koppeling noemen…

speedbuxy
              Bijdrager

Florian :
                Blijft voor mij toch gewoon een belgenkoppeling hoor:pest

Voor mij ook:D
                Belegen koppeling ligt veel lekkerder in de mond dan meany.

Wil ook wel even toevoegen dat er voor vele brommer merken Belgische onderdelen zijn die sneller zijn dan de Hollandse.
                Zo is ervoor Honda mb/mt bv een Belgische 50cc die tegen de 90 wil/kan lopen.
                Daarbij vind ik dat er best veel belgen koppelingen in omloop zijn terwijl de Citta brom of Si rebel amper verkocht zijn.

SuperSi
                Bijdrager

ik voel een nieuwe poll aankomen

7 berichten aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.