Vespa-Ciao.NL
:: Belgenkoppeling

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Belgenkoppeling

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

AA-T
    Sleutelbeheerder

timschilders :
      ja hansje, als je er nog een kan vinden kun je er een regelen voor mij?

en jl, deoor een belgenkoppeling gaat een groot deel van je toeren weg dacht ik dus dan is het juist nog kutter om met een kleine poulie rond te gaan rijden want dan komt die helemaal niet meer op gang.

stfu>> (robbert) reed op:
      licht geveilde inlaat
      polini 60 alu
      belgenkoppeling + poelie 65
      welliswaar op citta..

maar trok nog goed op.. en had een zeer nette top

timschilders
      Topic starter

ja maar ik heb het nu over een ciao he;) en die heeft dus ook veel grotere wielen en kunnen de toeren veel beter kwijt

November Rain
        Bijdrager

hansieb :

November Rain :

hansieb :
          Siegers brommerzaak bij thomas heeft ze maybe nog……. maar dan moet ik er wel net langs komen ofzo.

AA-t zegt dat hij de laatste 2 had gekocht.

hoe duur zijn die gekke dingen daar dan?

15 – 20 euro

aah ok als je er eentje tegenkomt mag je die voor mij meenemen dan betaal ik wel 🙂

de normale segmenten passen daar trowuens toch ook in he?

timschilders
          Topic starter

november, ik was eerder he. dus als er nog maar eentje is en als hans zou willen opsturen vind ik het wel normaal dat hij het eerst aan mij vraagt

November Rain
            Bijdrager

timschilders :
              november, ik was eerder he. dus als er nog maar eentje is en als hans zou willen opsturen vind ik het wel normaal dat hij het eerst aan mij vraagt

ermmm jaah ik was dus degene die er om vroeg dus dan denk ik dat ik toch eerder ben ofwat…

hans beslist da wel (en zover ik hem ken weet ik precies wat ie gaat doen:P) ALS ie er een kan halen tenmisnte

edit:

November Rain :

hansieb :

November Rain :

hansieb :
              Siegers brommerzaak bij thomas heeft ze maybe nog……. maar dan moet ik er wel net langs komen ofzo.

AA-t zegt dat hij de laatste 2 had gekocht.

hoe duur zijn die gekke dingen daar dan?

15 – 20 euro

aah ok als je er eentje tegenkomt mag je die voor mij meenemen dan betaal ik wel 🙂

de normale segmenten passen daar trowuens toch ook in he?

JL
              Bijdrager

gielos van dit forum heeft er nog 1tje… ik zou um eerst kopen… we hadde al prijs bepaald enzo en ik zou me bankrekeningnummeropgeve enzo… tis er tog nie meer van gekome… maar hij vroeg 25 euro inclusief verzendkoste… maar nu hoor ik da ze nieuw 15-20 euro zijn.. blij dat ik um tog maar nie meer genomen hep:o

November Rain
                Bijdrager

simonini is toch ook groter (en wand van staal??) als iemand die heeft wil ik die ook wel 😛

hansieb
                  Moderator

November Rain :
                    simonini is toch ook groter (en wand van staal??) als iemand die heeft wil ik die ook wel 😛

Simonini kan ook idd 🙂 maarja die kost wel wat meer.

Zal eens even kijken of ik nog zon ding kan scoren dan neem ik er wel 1 mee.

Je hoort ervan!

November Rain
                    Bijdrager

hansieb :

November Rain :

Simonini kan ook idd 🙂 maarja die kost wel wat meer.

Zal eens even kijken of ik nog zon ding kan scoren dan neem ik er wel 1 mee.

Je hoort ervan!

is goed.. bedankt alvast 🙂

cittatuner
                      Bijdrager

ja ik zat pas ook es te denken…..als ze in belgië met die koppelingen rijden moeten ze in belgië toch nieuw te koop zijn f niet:con

JL
                        Bijdrager

cittatuner :
                          ja ik zat pas ook es te denken…..als ze in belgië met die koppelingen rijden moeten ze in belgië toch nieuw te koop zijn f niet:con

psies wat ik ook denk…

Tonni
                          Moderator

Ik heb ze nog nieuw te koop gezien op één van de sponsor sites, even goed zoeken!!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

AA-T
                            Sleutelbeheerder

belgenkoppeling is een bijnaam..
                              tis gewoon een racekoppeling

stfu>>

@ timschilder ik zou het never nooit doen op je ciao met racekoppeling ik heb hem namelijk ook, en net wat aat zei op men citta reed ie goed maar van goed optrekken was echt geen sprake, in men eentje lukte het nog wel maar met zen 2en voor het stoplicht met windtegen optrekken mocht de ander de citta eerst een zetje geven en haalde de citta net 55,

maarja idd zonder tegenwind en in men 1 tje haalde ik ruim 75 na ongeveer 200 meter te hebben gereden.

Dus met ciao rijd ie al helemaal niet goed denk ik, en het zou al helemaal geen zin hebben om er dan pouli 95 op te gooien want dan hef je het nut van de racekoppleing weer op, maar om het allemaal te testen ik ga ik het een keer proberen met de zelfde setup van iaccaloco eerder in dit topic en zal ik het je ff melden

iaccaloco
                                Bijdrager

AA-T :
                                  belgenkoppeling is een bijnaam..
                                  tis gewoon een racekoppeling

Neehoor, nee…..

D’r is nix “race” aan…..

Ze zaten vroeger op de Citta Meany’s…

Dat waren die blauwe brommerCitta’s…..

Gemonteerd om de kleinere wielen t.o.v. een Vespa te compenseren…

Maar….
                                  Ze zaten bijna ook altijd op Belgische Vespa’s, dus vandaar de naam “Belgenkoppeling” 😉

Ik had vroeger ooit een Ciao, die was “grijs” geïmporteerd door Fa. Van Laar in Amsterdam..

Uit België, te zien op m’n site(membraancylinderCiao Pt.1)

Hij had een tuutertje, en de bijbehorende koplamp met “uitstulping” aan de onderkant.

Verder nog wel kleine verschillen(’t was ook een PX) èn dus die belgenkoppeling…..

Ik heb er 2 gelukkig….

M’n meissie rijdt op d’r Citta met een origineel ongefrutst S-Bravo Kickblok, std. cylinder, met 12/10 met std. (brommer) luchtfilter, en een CityPuffer….

Originele poelie, dus 10.5mm, blauwe Poliniveren, en een belgenkoppeling, dat gekke ding rijdt dík 50!

Heeft helemaal niet zo heel veel toeren, trekt leuk op, en gaat dus leuk vooruit…..
                                  Belgenkoppeling RULES! 😀

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.