Vespa-Ciao.NL
:: Belgenkoppeling

Home Forums Techniek Mechanisch Belgenkoppeling

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

edwinvdnol
    Topic starter

Hallo allemaal via marktplaats kan ik aan een belgekoppeling komen maar op de foto die ik heb gekregen lijkt hij mij niet groter dan originele weet iemand van jullie of dit een race koppeling is of een originele

zevenenergie
      Donateur

De diameter van een belgen koppeling is 60 mm

(dat is hoe diep de snaar ligt)
        Dit lijkt mij ook een standaard koppeling.

Jelle
        Moderator

@edwin,

dat is 100% een gewone koppeling

Heb even de zoekfunctie gebruikt en kwam op meerdere “belgenkoppeling” topics.

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=2897&n=last#bottom

Daar heb ik even de verschillen in maatvoering en met foto’s geplaatst.

Martino
          Moderator

Waarom heet dit ding eigenlijk een belgenkoppeling? In Duitsland kennen ze deze als de 30km/h koppeling wat je ook af kunt lezen op de binnenkant van de poelie. Iets wat op jou foto helaas niet is te zien Edwin. En zoals Jelle ook al schrijft zijn ze in Nederland ook geleverd bij de Citta Meany ofwel bromcitta.

Het is net zoals de “Belgencarters” volgens mij. Iemand heeft dit er eens aan gehangen omdat dit onderdeel toevallig in België is aangeschaft oid.

edwinvdnol
            Topic starter

hallo ,

ik heb toch maar het geld over gemaakt naar deze persoon en in de hoop dat het goed kwam maar volgens mij ben ik opgelicht 🙁 krijg geen reactie zal hem vanavond weer even bellen en maar zien wat er uit komt toch allemaal bedankt voor jullie hulp als ik nieuws heb laat ik het weten

ps heeft er iemand nog een idee hoe ik nog aan zo’n koppeling kan komen

speedbuxy
              Bijdrager

edwinvdnol :
                maar volgens mij ben ik opgelicht 🙁

De afbeelding liet ook een originele koppeling zien ipv een Belgen.
                Dus dat had al een alarm belletje moeten doen rinkelen.
                En belgen koppeling komen wel geregeld langs op mp.
                Maar je zou ook een Simonini koppeling kunnen overwegen.
                (vind ik persoonlijk fijner rijden dan een belgen)

edwinvdnol
                Topic starter

Speedbuxy zou je een simonini goed werken op mijn set up ik had door een aantal verhalen gehoort dat een Belgen beter was dan simonini maar die ervaring heb jij dus niet ?

speedbuxy
                  Bijdrager

Ik vind een Simonini koppeling fijner rijden dan een Belgen.
                    Maar voor jou setup zijn beide koppeling vrij zwaar en blijft eigenlijks alleen poeli 80 over als keuze.
                    Ik zou gewoon een originele koppeling nemen dan kan je spelen met poeli 70,65 en 60 voor evt harder op trekken of harder rijden.
                    (ik rijd zelf momenteel ook vaak met originele koppeling poeli 65)

edwinvdnol
                    Topic starter

okey bedankt voor de info

ik wil het toch proberen omdat ik met poeli 65 toch nog redelijk snel optrek en mijn blok wel redelijk sterk is
                      heb ik ook een andere maat v snaar nodig als ik met simonini ga rijden met poeli 70 a 80 ik rij nu met v snaar 13 x 1125 met een vespa si Achterbrug

gr edwin

speedbuxy
                      Bijdrager

Dan kan je beter poeli 60 monteren.
                        Want met een Belg of Simo koppeling zal je enkel poeli 80 kunnen trekken en dat rijd gelijk aan poeli 65.
                        Poeli 70 icm een Belg of Simo koppeling trekt ie zeker weten niet.

edwinvdnol
                        Topic starter

weet ook iemand welke v snaar ik moet hebben op een si achter brug met poeli 60 en 70 ? ga ik dat nog eens proberen

Martino
                          Moderator

edwinvdnol
                            Topic starter

super dankjewel

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.