Vespa-Ciao.NL
:: bekabeling ciao mix lamp

Home Forums Techniek Elektrisch bekabeling ciao mix lamp

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Kan iemand mij vertellen hoe ik een nieuwe kabelboom kan maken voor mijn ciao? Ik heb namelijk een mix lamp gekocht, maar daar zit zo’n apart stekkertje onder dat ik dus niet heb (want ik heb geen mix brommer). het gaat om een ciao met 4 spoels ontsteking, toeter en remlicht.

EDIT: als iemand een kabelboom van een mix nog heeft liggen, wil ik die anders ook wel overnemen.

dan nog een vraagje voor mensen die een mix lamp hebben. Hoe zet ik de km teller vast? want het beugeltje is niet lang genoeg voor die nieuwe lamp. Ook vraag ik mij af waar die 2 kabeltjes uit de km teller voor nodig zijn?

alvast bedankt.

mvg Tim

remlicht99
      Bijdrager

je kunt beter alles eerst even tekenen.. voor 5 euro excl de onderdelen wil ik je ook wel een kabelboom maken voor je brommer. moet je wel zeggen wat er in moet komen..

meschien kun je het beugeltje een beetje bij buigen zodat het wel lang genoeg is..

heb je gewoon een analoge km teller? dan lijkten me de 2 draadje voor achtergrond verlichting ofzoo..

Anoniem

Dit moet werken toch? (sorry voor de beun tekening)

of kan ik beter die gele of bruine kabel die uit mn blok komen apart gebruiken voor de toeter?
          dan wordt die zo:

remlicht99
          Bijdrager

het schema wat je had geteken is goed hoor, ik heb het je nog wat mooier uitgewerkt.
            ik heb een paar dingen veranderd:

– het contactslot(ik heb het verbroken niet kortgesloten zoals bij jouw)
            – remlichten staan er nu ook in( weet niet of je ze nodig hebt.
            – alle lampen (behalve remlicht) staan parallel op elkaar

ik weet niet welke lampjes je hebt?
            je moet even rekenen of je spoel de 3 lampen aan kan, anders moet je even je derde lichtspoel erbij betrekken, je hebt toch 4 spoels onsteking eh?

ook heb ik de massa geteken als een draad. deze moet naar je blok, je kunt natuurlijk ook je massa via het frame doen maar als je nieuw lak heb moet je overal je lak afkrabben, zodat je goed contact maakt,
            ik doe zelf liever 1 draad meer trekken en 100% goede massa maken.

succes drmee!

Anoniem

die tekening ziet er een stuk netter uit ja :P. aan de hand van jouw tekening had ik dan nog een kleine vraag:

– in mijn ‘schema’ staan de lampjes toch ook parallel? Of is het van belang dat ik het achterlicht dan ook op dezelfde massa aansluit? Want nu maakt het achterlicht massa door de bout waarmee die vast zit aan het frame.

en ik zal dan idd ff 1 massa draad maken naar het blokje, aangezien mijn frame wordt gepoedercoat. Remlicht maak ik geen gebruik van.

bedankt!

remlicht99
              Bijdrager

jahoor, in jouw tekening staan ze ook parallel

je achterlicht kan gewoon op het frame blijven, het frame functioneert eigenlijk als een soort draad voor massa dus dat kan gewoon blijven zoals het is als het goed contact met elkaar maakt

graag gedaan! als er vragen zijn hoor ik het wel 🙂

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.