:: bekabeling belgisch elec. blok
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren geleden door Anoniem.
-

Anoniem
Heren,
Ik heb een belgisch electrisch blok gekocht en nu heb een paar kabeltjes die ik niet ken en wel ken.
rood
wit
groen
deze gaan naar de cdi, dat weet ik.
maar ik heb ook wit en bruin, of lichtbruin en bruin, waarvan ik denk dat ze voor de verlichting zijn.
klopt dit?
welke draad moet ik aan de massa leggen om het blokje te stoppen met een knopje aan het stuur?
mvgr stefanovitch
pepkoDonateur
om het draadje te stoppen heb ik, de rode draad onderbroken en er eenb schakelaar tussen gezet. het knopje heb ik in m’n koplamp zitten.
de witte en de bruine zijn idd voor het licht, maar daar hoort een 2- polig stekkertje aan te zitten.

Anoniem
Het zijn twee losse kabeltjes met een mannetje en een vrouwtje, kan dit ook?
gr stefanovitch
normaal niet
maar het kan zijn dat bij de vorige eigenaar die stekker kapot is gegaan
FonSBijdrager
Om de ontsteking te onderbreken gebruik je de groene draad op de CDI. Je ziet ook dat daar plek is om hem af te takken.
Dus vanaf de aansluiting op de CDI af takken naar een drukschakelaar die contact maakt met massa (zoals een claxon knop).
Geel en bruin zijn voor verlichting, remlicht, claxon etc. Ik gebruik altijd de bruine, omdat m’n licht vaak doorbrand op de gele.
De spoel met de gele draad is wat groter dan de spoel met de bruine draad (ezelsbruggetje: geel = groot).

Anoniem
Dankjewel Fons,
Hier heb ik idd wat aan, de kabel die ik voor wit aanzag kan ook geel zijn.
mvgr stefanovitch.
pepkoDonateur
die is ook wit, kijk maar op je cdi 😉

Anoniem
Das moeilijk vast te stellen tis allemaal wat verweerd door de loop der jaren, maar ja wit zit ook in de cdi bedrading.
gr stefanovitch
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.