Vespa-Ciao.NL
:: Begrenzing

Home Forums Techniek Elektrisch Begrenzing

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martijn
    Bijdrager

Dat is volgens mij toch niet echt gezond voor het blok? ik moest in het begin ook met chock ingeduwd vertrekken, maar dat was alleen toen ik te kleine sproeier erin had. ik had altijd schrik als ik dat te lang deed dat die dan ging vastlopen.

Franz
      Bijdrager

neen dat maakt u motor niks uit die krijgt gewoon wat minder lucht dan.
        dus die verzuipt eigenlijk.

Ciaofrank
        Bijdrager

ja hij krijgt als het ware teveel smering 😀 nooit slecht toch!

Martijn
          Bijdrager

en gaat die dan zoveel langzamer?

Ciaofrank
            Bijdrager

ja maar een goed afgestelde brommer rijdt zowat niet met choke in als ie warm is.
              misschien als je de choke kan afstellen met een kabel ofzo, dan rijdt ie minder hard maar een beetje smeris hoort dat wel op de rollerbank want dan pruttelt ie behoorlijk

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

wat je ook kunt doen denk ik .. ?
                uhm als je je choke aandoet zegmaar komt er zo’n klepje voor de luchttoevoer, als je die nou iets groter boort ( er zit nu d8 ik een gaatje van 5mm ofzo) als je die vergroot moet dat volgens mij ook wel willen
                ik kan het mis hebben hoor

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Frenkie
                Bijdrager

Kun je denk ik beter mijn systeem pakken. Als je de manier van Flick pakt, kun je niet meer normaal choken. Ik kan dat wel nog. En ik kan de choke ook bijvoorbeeld maar half erop zetten.

alienxxl
                  Bijdrager

ik wil trouwes niet flauw doen, maar teveel smering is dodend voor je vespa blok:P
                    khad zelf een tijd dat ik te veel mengsmering gebruikte.
                    daarom is mijn 50 cc indertijd ook dood gegaan.
                    de rotzooi verkoolde in mijn cilinder en bleef daar aan de zuiger zitte.
                    deze schuurde alles door de cilinder en voila.
                    krassen, en na uithonen + nieuwe cilinder nog steeds warmlopers:
                    conclusie, soms een beetje extra mengsmering, okey. maar niet te vaak en te veel….

Franz
                    Bijdrager

ik rijd 1op40 half synthetisch en met 1cl per liter loodvervanger.
                      en dan loopt perfeckt en de zuiger en cillinder zien er altijd proper uit niet echt verkoold gewoon gelijk het zich gehoort.

Franz
                      Bijdrager

maar dat met die choke begrenzing wilt niet werken bij mij.
                        die trekt wel veel trager maar haalt nog altijd bijna zijn topsnelheid.

Cobra
                        Bijdrager

Ik kwam deze site tegen op internet:

http://www.begrenzer.nl

dit is een site waarop je een handige begrenzer kunt bestellen die OOK werkt op de electrische ontsteking van een ciao. Dacht ik in ieder geval.

Kijk maar eens of ’t wat is. 😀

Ties
                          Bijdrager

waar zie je staan dat ie ook werkt op een elktro ontsteking van een ciao?? of ga je daar gewoon vanuit?

ThieskeCiao
                            Bijdrager

kzou zegge probeeer ut uit he

alienxxl
                              Bijdrager

Er staat op die site wel dat het werkt voor schakelbrommers.
                                Zit daar veel verschil in met een vespa?
                                Wat ik wel weet, is dat een reactie van die site erg lang duurt.
                                Ik ben nog steeds aan het wachten op een reactie over een begrenzer voor de runner van mijn vriendin.
                                (boetes lopen daar harder bij op dan bij de vespa, dus dat gaat voor:P)

Vespaflappie
                                Bijdrager

die begrenzer heb ik op mijn rs50..Werkt perfecht; je hebt alleen een elek bobine nodig…Dus dnek dat het bij een ciao wel werkt…

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.