Vespa-Ciao.NL
:: Begrenzing

Home Forums Techniek Elektrisch Begrenzing

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Raal
    Topic starter

Ik heb nu een begrenzer gemaakt met een condensator (zie http://www.scooter-freaks.nl/techcenter/creatief/creatief_begrenzer_maken.php ) maar nu heb ik een 4,7 uF condensator erin en nu is mijn vraag of ik meer of juist minder uF nodig heb om hem langzamer te laten lopen als hij aan staat. hij loopt nu 65 ongeveer als hij aanstaat maar wil hem nog langzamer laten lopen met begrenzing erop. heeft iemand mischien ervaring met dit af te stellen? (voor de mensen die er nog nooit van gehoord hadden, het is zeer aan te raden want je hoort er nix van onder het rijden en je ziet het niet)

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

vet, ik denk juist minder uF maar weet ik niet cker.
        kun je wat fotos nemen of een schema van hoe je dat gemaakt hebt ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Raal
        Topic starter

ik heb er een schematje van ja en kan ook nog wel fotos schieten. maar momenteel lukt het niet echt. ik ben nog wat aant kloten met de condensator omdat hij nog steeds veel te hardt loopt (loopt wel langzamer)

Martijn
          Bijdrager

ey dat is wel handig.. maar denk toch dat flikken dat snel zien hoor, maar is goed voor als je ouders het niet mogen weten :p
            ps: zo’n codencator, waar vind je dat?
            en uhm,dat gaat toch met contactpunt ontstekking hé, ge hoeft geen ciao mix ofzo ofwel?

Franz
            Bijdrager

euhm
              dat is alleen voor elektronische ontsteking en niet voor contact punt en dat is zeer kuttig.
              probeer maar eens een contact punt blok te begrenzen dat is veel moeilijker vind ik

Raal
              Topic starter

ikzelf doe het met electronische ontsteking, maar frenkie zei me dat dit ook met een contactpunt ontsteking gaat, maar de woute zien dat echt niet snel want van veraf ziet het uit als een kabel omdat dat condensatortje maar een halve centimeter groot is. zo’n ding kun je bij een electrozaak ofzo krijgen dan moet je er wel bij zeggen dat het een elco condensator meot zijn en de kant van het streepje is de minpool en die moet dus naar het frame lopen

Frenkie
                Bijdrager

Het gaat ook met cp ontsteking. Ik weet niet mee precies hoe dit moest (ik dacht dat je dan de bobine kabel moest splitsen), maar Cittatuning (zit volgens mij niet op dit forum, zat eerst op het ouwe forum) had daar toen een artikeletje over geschreven.
                  Ik zal het hem nog wel eens vragen of hij dat nog heeft.

Franz
                  Bijdrager

kun je dat eens op dit forum zetten plz.
                    want ik begin schrik te krijgen in belgie voor de politie.
                    als je mij dat uitlegt dan wil ik dat wel doen en ik maak er ook fotos bij voor de site voor contact punt .
                    als dat geen goede deal is?

greets franz

Martijn
                    Bijdrager

jah dat zou wel handig zijn, deze week is het echt erg met de politie.
                      hopelijk lukt het ook met contactpunt ontsteking.

VespaBooiiY
                      Bijdrager

jah maak er eens wat foto’s vanraoul wil ik wel es zien

Tonni
                        Moderator

Ik zou het met een c.p. ontst. toch eerst met een oude bobine proberen, ik meen dat het daar niet mee kon. Zo wel dan zou dat mooi zijn om te weten.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Franz
                          Bijdrager

dat gaat ook niet bij contact punt ontsteking .
                            dat gaat alleen als je iets aan je lucht toevoer doet denk ik.

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

wat ik zelf d8 is die polini filter, ik had gelezen dat die standaard 3 gaten heeft ofzo en de rest boor je er wat bij, maar als je een soort schuifje maakt over die gaten (met 1 gat dicht rijd hij 45, met 2 dicht 35 of 25 ofzo) dus dat is ook wel wat d8 ik zelf.

en wat wel kan is de uF doorgang van de kabel van bobine naar blok OF bougie verminderen. had ik ergens gelezen dat werkte ook en kun je instellen
                              kerel met 70cc was van 75 naar 60km gegaan

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                              Gele Racefrikandel

Franz
                              Bijdrager

ik ga het morgen eens proberen met een standaard filter eens kijken of dat werkt.
                                tijdens het rijden gewoon die gaten eens dicht houden en kijken met welke verhouding hij het best rijd

Frenkie
                                Bijdrager

Mijn luchtfilter begrenzing werkt als volgt.
                                  Dat veerttje wat de choke terug laat springen heb ik een beetje bewerkt. Die lange uiteindes heb ik gewoon afgeknipt. Nu springt je choke niet meer terug als je volgas geeft.
                                  Dit heeft ook nog een ander voordeel. Je kunt bter zelf bepalen hoelang je doet choken bij koude start. En je kunt soms wat gas geven met de choke erop.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.