:: Beginnersvraag !!! Hulp gevraagd bij demonteren van blok!!!
-
Waarschijnlijk een hele domme vraag hoor:
ik heb net de howto’s doorgelezen, maar kon daar niet echt de hulp in vinden wat ik zoek.
Maar ik ben nog nieuw op het gebied van vespa’s
Kan iemand me vertellen hoe ik het blok onder de vespa ciao vandaan haal?
ik kom niet verder dan de cilinder eraf. De zuiger krijg ik er niet eens van weg omdat ik simpelweg niet aan de zijkanten kan komen voor de klemmetjes. Dus moet het blok eronder vandaan denk ik.
Hoe doe ik dit? Ik heb de koppeling er al gedeeltelijk af liggen.
Koppelingshuis krijg ik niet van de krukas af? Hoe gaat dit in z’n werk?
En dan het blok? Hoe laat je die onder de brommer uit zakken? Dan blijft die toch hangen aan de krukas? Heb echt geen idee hoe dit in z’n werk gaat.
Hartelijk dank.
Mvg
Beste Mvg 😛
Je kan het motorblok er het beste onderuit halen, zo kan je makkelijk overal bij.
De koppeling moet er helemaal af, ook het koppelingshuis die er bij jou nog op zit. Als die moeilijk gaat kun je het beste eerst de v-snaar loshalen. Dit kan je doen door de poelie(ronde ding waar de snaar om heen zit) achter los te draaien.
Als de koppeling, carburateur en bedrading los is moet je het blok met de kop naar onderen laten zakken. door hem dan te kantelen wil hij eruit.
Suc6 ermee
Ok bedankt voor je snelle reactie
Dat koppelingshuis wil er niet gewoon af? Kun je dit er gewoon af trekken??? Of is daar ook nog een bepaalt trucje voor?
Ik heb de v-snaar er ook al af liggen + poelie.
//// edit ////
Ik heb hem er onderuit. Er was een dikke platte schroevedraaier voor nodig om het koppelingshuis los te wrikken…
Hartelijk dan voor de hulp!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.