Vespa-Ciao.NL
:: Beginnen met opvoeren, help

Home Forums Techniek Opvoeren Beginnen met opvoeren, help

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

T0m
    Topic starter

Hi allemaal.
      Ik wil mijn gekeurde ciao brombrommer allereerst harder laten lopen, later ga ik hem nog spuiten (daar heb ik al ervaring mee, is geen probleem)
      Alleen het harder laten lopen, daar heb ik wat vragen over.
      – Kan dat met een goed onderhouden oldskool ciao uit 1975?
      – Àls ik hem opvoer zoals ik hieronder in gedachten heb, komt hij dan later wel door de keuring, als dat weer opnieuw gedaan moet worden?

Ik heb de how to ”Opvoeren voor beginners” al gelezen, en daar had ik veel aan, dit had ik in gedachten om te kopen;
      * Uitlaat City Power (moet ik de lange of korte nemen?)
      * 80 mm poeli met bijbehorende vsnaar ofcourse.
      * 13/13 Dellorto carburateur + 5 mm sproeier

Als ik dit allemaal op mijn mooie ciao plak, staat ’t dan allemaal in verhouding? Moet ik bv. nog iets bijkopen om ’t desbetreffende onderdeel goed te laten lopen? Zoals luchtfilter ofzo? -.-

Gracias Amigos 8) ,
      T0m

500
      Donateur

Ja dat sluit wel op elkaar aan, alleen als jij de carters gaat veilen, krijg jij de carters niet meer als orgineel, dus kan je je brommer niet meer orgineel naar de rdw brengen. Als je echter gewoon je oude onderdelen bewaart. Kun je het allemaal weer netjes in elkaar zetten.

Lrs

kevindalm
        Bijdrager

ik zou wel de lange nemen maar die van mij ging 55 toen een 105poelie erop en door de keuring….

PoliniCiao
          Bijdrager

Ik zou geen citypower kopen, je merkt niet zo heel veel verschil met een originele.
            Je kan beter direct een Leo krul of een Proma cc kopen oid. Dan heb je een hogere top en je trekt beter door. Dit in samenwerking met een 80 poulie rijd best leuk op een origineel blokje. Je moet dan wel een iets grotere sproeier monteren.

vicious
            Bijdrager

T0m :
              Hi allemaal.
              Ik wil mijn gekeurde ciao brombrommer allereerst harder laten lopen, later ga ik hem nog spuiten (daar heb ik al ervaring mee, is geen probleem)
              Alleen het harder laten lopen, daar heb ik wat vragen over.
              – Kan dat met een goed onderhouden oldskool ciao uit 1975?
              – Àls ik hem opvoer zoals ik hieronder in gedachten heb, komt hij dan later wel door de keuring, als dat weer opnieuw gedaan moet worden?

Ik heb de how to ”Opvoeren voor beginners” al gelezen, en daar had ik veel aan, dit had ik in gedachten om te kopen;
              * Uitlaat City Power (moet ik de lange of korte nemen?)
              * 80 mm poeli met bijbehorende vsnaar ofcourse.
              * 13/13 Dellorto carburateur + 5 mm sproeier

Als ik dit allemaal op mijn mooie ciao plak, staat ’t dan allemaal in verhouding? Moet ik bv. nog iets bijkopen om ’t desbetreffende onderdeel goed te laten lopen? Zoals luchtfilter ofzo? -.-

Gracias Amigos 8) ,
              T0m

Hallo, ik zal je vragen beantwoorden.
              -leeftijd is geen probleem, al zou ik wel een revisie overwegen (als dat nog niet gebeurd is), dit terzijde.
              -als ie al gekeurd is hoeft ie nooit meer gekeurd te worden, toch?
              *neem t liefst de langere versie, maar kijk dat ie in ieder geval nergens `geknepen` is.
              *hier zou ik even mee wachten. neem eerst de grotere carburateur (originele luchtfilter gebruiken!) en uitlaat en beslis dan of je nog harder wilt. Neem in dat geval poelie 80
              *must have! (of een 12/10 is ook prima/beter). Sproeier moet je even uitproberen.

Daarbij een goede afstelling, eventueel nieuwe puntjes&bougie erin, moet wel goed zijn.
              gr.

markus1009
              Bijdrager

@vicious

Volgens mij wil de regering een jaarlijkse APK keuring gaan doen voor brommers dus hij moet wel gekeurd worden ja 😉

Als ik grotere sproeier doe en snelle uitlaat ben ik tog al klaar om hem 60 te laten lopen ofniet ??

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.