Vespa-Ciao.NL
:: bedrading koplamp

Home Forums Techniek Elektrisch bedrading koplamp

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

paulus
    Topic starter

Hallo forumleden,

Ik heb sind kort de Vespa SI van mijn pa overgenomen. De goede man van 83 jaar, is ermee gevallen en durft nu niet meer.
      Het betreft een snoruitvoering van 1995. Bij de val was de koplamp geheel stuk gegaan.
      Nieuwe besteld en gemonteerd. Maar nu komt het, wanneer ik de schakelaar aanzet brand het achterlicht wel maar de voorlamp niet.
      Even uit mijn hoofd nu, de paarse en bruine draad waren al aangesloten op de koplamp vanuit de fabriek.
      Uit de kabelboom aangesloten, groen, rood en zwart.
      Nu zat er bij de oude kapotte lamp nog een korte paarse draad.
      Waar moet die? O ja, het lijkt wel of er ook nog een buislampje in zou moeten maar dat is volgens mij stadslicht dus niet echt noodzakelijk.
      Wie kan mij helpen?

groeten,

Paul

kevin030
      Bijdrager

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=12116

daar staat een stroomschema.

Even uit mijn hoofd (hoe het op mijn citta aangesloten is)

De + vanuit het blok gaat naar de schakelaar toe (rood in mijn geval)
        Vanuit de schakelaar gaat een + (rood) naar de koplamp, en nog een + (groen) naar het achterlicht.
        Op de koplamp Sluit je de – aan (zwart)

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

goedguus
        Bijdrager

en bij het achterlicht moet je ook nog ff een massa maken!

erikbloemberg

de rode komt op de linker kant van de schakelaar groen rechts en zwart op de lamp de paarse moet op de lamp bruin is voor het stadslicht schakelaar naar achteren mvg erik

paulus
            Topic starter

waar is dat andere losse kabeltje dan voor? O ja, bedankt voor hetreageren

erikbloemberg

die korte paars draadje komt van de schakelaar af moet op de lamp deze zit ook op je nieuwe koplamp hij kan wel es van kleur wisselen bv rood of bruin

paulus
                Topic starter

ok, thnx. Aangezien mijn achterlicht het wel doet als ik de schakelaar inschakel ga ik het maar eerst met een nieuw lampje proberen. Op het oog zijn de gloeidraadjes nog heel maar ja met mijn 48 jaar laten je ogen je wel eens in de steek. HAHA
                  Nogmaals bedankt. Als het weer eens droog wordt zal ik het e.e.a. even nalopen en uittesten met een nieuw lampje.
                  groeten

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.