Vespa-Ciao.NL
:: DBR Silente

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten DBR Silente

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niek1992
    Topic starter

Ik volg al een tijdje DBR op Instagram, en nu zag ik laatst een interessant alternatief voor de Leovince SP (niet in prijs uiteraard) voorbij komen op zijn pagina. Is te krijgen in drie smaken; ongelakt, blanke Cerakote (dunne polymeer-keramische composiet coating geschikt tot ~980c) of Cerakote zwart. Prijs is naar mijn mening wel hoog, voor dat geld heb je ook een betere expansiepijp die meer performance levert. Maar toch overweeg ik hem. Moet ook passen met kickstart volgens Allesandro.

Genoeg gekletst, hieronder wat foto’s en filmpjes:

MarmittaDBRSilente-ScaricoPiaggioGilera_2_edit

MarmittaDBRSilente-ScaricoPiaggioGilera_3_edit

MarmittaDBRSilente-ScaricoPiaggioGilera_1_edit

MarmittaDBRSilente-ScaricoPiaggioGilera_edit

ook nog een paar filmpjes, ik heb ze zelf ook lokaal gehaald, maar ik kan hier geen videos uploaden. Dus dan maar linkjes naar de Instagram pagina om ze te bekijken.

https://www.instagram.com/dbr_factory/reel/DN7jZYeCINY/

https://www.instagram.com/dbr_factory/reel/DOHGCugDFKZ/

bram0vitz
      Bijdrager

200ish of 400+ is inderdaad een beste prijs.
        Aan de andere kant Leo SP’s zijn schaars en zullen niet veel rijker beschikbaar worden, hier spelen ze natuurlijk op in.
        Tja mocht je een hand gemaakte uitlaat willen voor een speciaal project is het zeker een mooie uitlaat.

beetje prutsen hier en daar
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Shark
        Donateur

Ik ben ook zeker in de markt voor de bestpresterende standaard look uitlaat, maar man man wat een geld.
          Ik vind een goedkope City Power veel meer standaard look hebben dan deze sigaar. Ik had zelf mooier gevonden als de hele uitlaat niet zover uit zou steken. Een Boxer-uitlaat heeft dat net wat subtieler voor elkaar. Als iemand daar nou eens een snel en stil binnenwerkje voor zou kunnen maken

Wim
          Bijdrager

Ik lijk twee soorten geluid te horen op ongeveer gelijke afstand.
            Eerst zacht met de db meter r bij.
            Dan start ie m weer en maakt ie plots herrie.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
            1

Martino
            Moderator

Wat jaartjes terug zijn er ooit al een soortgelijke DBR-pijpjes geweest:

DBR Si-Sovrano

Ook ac racing reed er de laatste editie van de Harz mee, maar vielen de prestaties behoorlijk tegen. En hebben we er terplekke een Leo SP onder gehangen.

Wanneer ik ook naar de grafiek kijk zie ik betere prestaties van een Giannelli original Power.
              Hier ooit eens getest op een standaard blok waarbij de originele uitlaat(blauw) zelfs al wat minder laat zien dan de grafiek van DBR, maar met de Giannelli original Power(rood) al meer pk op minder rpm geeft.

Original VS Giannelli
              Evengoed is het een unieke uitlaat en zal je hem voor de looks of het lage donkere geluid kunnen aanschaffen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.