Vespa-Ciao.NL
:: Bas’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Bas’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 148)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Moderator

Je gaat de 950 gram niet veilig halen met een electronisch vliegwiel. Je hebt dan wel nog een paar gram extra van de voorkant erbij gewonnen (die voor je gasreactie niet veel doen overigens…) maar als je safe wilt zitten dan houdt het rond de 1100 gram wel op..

Als je de diameter gaat afdraaien kom je op een bepaald moment van aluminium in ijzer terecht. Van deze ijzeren ring kan je het beste niet teveel afhalen, deze is maar een paar mm dik en daaronder zitten de magneten.

Ik heb zelf al eens zo’n stalen ring gebroken gehad en die was nog 3 mm dik.
      Hopenlijk heb jij die pech niet.

Heb je het vliegwiel overigens wel gecentreerd ingespannen en uitgeklokt? Anders ben ik ook bang voor mogelijk wat onbalans als je klaar bent..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

mxmonster
      Bijdrager

weer een mooie aanwinst bas :thumb

Bas94
        Topic starter

Thanks Peter,

Tonni, oke ik denk dat ik ’t dan maar rond de 1100g ga zitten, het vliegwiel was gecentreerd ingespannen,
          en na het afdraaien was er geen speling te zien op ’t vliegwiel, allemaal netjes gedaan (lage toeren, lage voeding)
          hoeveel mm had jij afgedraaid toen ’t fout ging? ik denk dat ik rond de 4mm diep ga mits dit veilig is?

denk ook dat ik mn blokje zelf ga tunen, aangezien Daan777 enkel op maandag en dinsdag kan,
          en ik enkel op woensdag kan versturen (:()

Gr.

sjaak trekhaak

mijn vliegwiel woog 920 gram en ik zat safe, onder de 900 moet je niet gaan dan komen de magneten eruit.

Bas94
            Topic starter

ik denk toch dat k 4 michien 4.5mm afdraai in totaal, want heb geen reserve elek. vliegwiel meer liggen, du moet wel goed lopen. maandag maar weer even met de beitel erin hakken :thumb hopelijk zit ik dan met een gewicht rond de 1100g

robinvespa
              Bijdrager

ziet er mooi uit bas :thumb

Bas94
                Topic starter

vandaag mn vliegwiel afgedraaid, komt uit op 1200g en ’n beetje is wel even genoeg zo. kan het later altijd nog meer afdraaien, ook meteen even in de straalcabine gedaan op school, mag er best wezen toch? 🙂

ook heb ik sinds kort een ‘Mallossi Racing Red Kick Carter’ :fuck2

Hopelijk komt binnekort mn Nina binnen, endan blokje weer netjes in elkaar zetten, samen met DR70Evo & Fox Clutch =)

robinvespa
                  Bijdrager

Ziet er allemaal goed uit bas
                    doe zo verder;)

Bas94
                    Topic starter

Vandaag door mn klein carter heen gedremelt, baal der van. is maar ’n mini kijk gaatje van minder dan ’n halve mm. ga vragen of ze het op school kunnen lassen ofzo, en anders moet ik maar ’n nieuw kopen. denk wel dat ’t te maken is want is echt maar een heel klein gaatje, maar toch baal ik dervan. wou net stoppen, toen mn dremel wat zakte :boos en ik dacht dat je alleen maar snel door ’t groot carterdeel heen ging, want zo diep wat mn spoelpoort niet 😮

SjoerdCiao
                      Donateur

Zit er goed uit bas, kun je het niet meer maken met van dat kneedbaar staal(ben even de naam kwijt, iets met eporoxy of zoiets)

Martijnvanheerde
                        Donateur

Dan maak je ze echt heel diep wil je door het kleine carter heengaan…..

Leovince
                          Bijdrager

Epoxy heet dat. Is niet zo duur en een makkeleijke oplossing

Bas94
                            Topic starter

Hier ’n foto ’t kijk gaatje 😮

(let niet op de rode verf aan de binnekant, die wordt uiteraard nog bijewerkt.)

EDID: nieuw klein kick carter gevonden voor 13 incl, ik denk toch dat ik volgende keer mn blokje naar een ervare tuner breng/stuur zodat ’t meteen goed gedaan wordt

Bas94
                              Topic starter

Goed, kickcarter gevonden. dus heb daan nog even gecontacteerd. hij wordt waarschijnlijk de tuner van mijn blokje. aangezien ik niet weer door mn carter wil gaan, en hij toch al ’n heel deel carters gedaan heeft,

vandaag de krukas eens onder de loep genomen, en ArvidW’s berekening op mn krukas getekend, die ik eerdaags bewerk,
                                foto van arvid’s berekening

dylanvespa
                                Bijdrager

:Dnetjes

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 148)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.