Vespa-Ciao.NL
:: Bartjee’s RaceCiao en Citta

Home Forums Perso’s Projecten Bartjee’s RaceCiao en Citta

15 berichten aan het bekijken - 1,216 tot 1,230 (van in totaal 1,638)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

lichtschroef 😀

diac
      Bijdrager

je hoeft ook niet veel meer in te rijden, dus kan je er wel wat lichtere rolletjes in douwen:P
        maar ik zou niet lang meer met een verkeerde afstelling gaan rondrijden.

ArvidW
        Donateur

Bartjee :
          Bij vol gas zuigt ie alleen maar lucht aan (hoe los ik dat op?).

Als hij tot 3/4 gas wel goed rijdt dan grotere sproeier en gasnaald standje lager.

Tof dat je er weer mee gereden hebt, jammer dat ik naar familie ging anders had ik graag mee gereden:thumb

En idd zoals Diac al zegt, juiste rollen opzoeken aangezien dan ook waarschijnlijk een grotere hoeveelheid lucht aangezogen wordt wat het afstellen vergemakkelijkt.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

Bartjee
          Topic starter

Bedankt voor de tip:thumb Zal er eens mee aan de slag gaan van het weekend of volgende week:D Eindelijk kan ik de echte power van dat ding eens gaan voelen.

Maar, gasnaald standje lager, houdt dat dus in dat ik het clipje omhoog moet doen? of omlaag? Want g-no zei dat ik het clipje 1 omlaag moest doen?

diac
            Bijdrager

standje lager is omlaag ja 😉

Bartjee
              Topic starter

oke dankje:thumb Ga er van de week eens mee aan de slag. zal eens kijken of ik over een tijdje ook een filmpje kan posten

ArvidW
                Donateur

Uhmm, ik bedoelde juist het clipje wat meer omhoog 😛

Als nu je afstelling goed is tot 3/4 gas is de combi gasnaald + sproeier goed, monteer je daarna een grotere sproeier om volgas te fixen dan verkloot je de afstelling tot 3/4 gas en zal je de mengverhouding in dat gebied weer wat naar beneden moeten schroeven door de gasnaald “armer” af te stellen.

Naald lager hangen, dus clipje hoger.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

TimoO_
                  Donateur

Bartjee :
                    Wilde afgelopen weekend komen maja Gijs kon niet:( Dus t gaat weer even duren denk ik:P

Moejje wel effe langskomen he 😀 is toch maar de brug over en dan ben je al bij Jeannot.

st3yn
                    Bijdrager

Het blijft een ubergeile racer bart :thumb
                      Ik ben benieuwd hoe hard hij gaat blazen als hij goed is afgesteld

Bartjee
                      Topic starter

@ Arvid, Oke:P dan ga ik dat morgen even proberen

@ Timo, zal ik zeker doen:D Heb nu mn rijbewijs ook dus misschien dat ik een keertje op een zondag ofzo langskom:)

@ Steyn, dankje:D Ben ook zekerrr benieuwd!

Daan777
                        Moderator

nou daar is makkelijk achter te komen bartje:P

Bartjee
                          Topic starter

Idd, morgen even testen!:) Lichtere rolletjes, sproeier, gasnaald.
                            Moet ik ook nog iets aan de luchtschroef doen? dacht dat die nu 2 slagen naar buiten stond?

.-{2F4OV}-.

Je begint meestal met 1,5-2 slagen open en dan gaan afstellen. Controleer t wel nog even:thumb

Eerst main sproeier, dan gasnaald en rolletjes;)

Daan777
                              Moderator

kun je niet de luchtschroef helemaal open gooien en dan gaan afstellen?
                                Hoe meer lucht hoe groter de sproeier kan, toch?
                                Of werkt dit niet zo makkelijk in de praktijk?

Bartjee
                                Topic starter

maar waarom zou je een zo groot mogelijke sproeier willen?

Vandaag dus fftjes getest. Heb er nu uiteindelijk 5.2 grams rollen in, sproeier maatje groter ( 88 ) en gasnaald 2 clipjes omhoog. Dat rijdt opzich wel redelijk:) Heb verder nog niet echt de top kunnen testen ofzo aangezien het alweer donker is, maar dit trekt wel goed hard.

Ook heb ik vandaag mn citta frame in de primer gezet, ziet er echt goed uit:D Helaas kan de lak er pas volgende week vrijdag op omdat ik de hele week moet werken..

15 berichten aan het bekijken - 1,216 tot 1,230 (van in totaal 1,638)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.