Vespa-Ciao.NL
:: Bartjee’s RaceCiao en Citta

Home Forums Perso’s Projecten Bartjee’s RaceCiao en Citta

15 berichten aan het bekijken - 1,156 tot 1,170 (van in totaal 1,638)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bartjee
    Topic starter

Nee zat geen olie bij de ontsteking.. en hij reed voordat ik de condensator verving wel gewoon.

Het rare is ook, ik heb net dus getest en er komt wel een vonk vanaf als ik het draadje bij het carter hou. Alleen is die vonk niet echt regelmatig en komt er meestal alleen vanaf als ik het draadje eerst tegen het carter hou en dan opeens eraf haal. De vonk is wel vrij sterk op bepaalde momenten.

Maaaaar, als ik dan de bougie tegen de kop aan hou is er opees geen vonk meer. Heb het al geprobeerd met een nieuwe bobine, bougiekabel, bougiedop en bougie en deze zouden als het goed is allemaal werkend moeten zijn..

Iemand enig idee wat het dan kan zijn?

VespaAvanti
      Donateur

Het blijft vaag, ik verdenk toch de CP:con

erwinko
        Bijdrager

misschien de contactpunten een beetje opschuren.
          gewoon een schuurpapiertje korrel 400 en paar keer ertussendoor halen

Bartjee
          Topic starter

Ja het is idd nogal vaag:S Maar misschien dat het anders toch ergens in het circuit na de kabel die uit het blok komt. Want daar komt wel een (rare) vonk vanaf maar bij de bougie komt opeens helemaal niks meer.

Maar zal idd de cp’s eens opschuren, misschien dat het helpt.

hansieb
            Moderator

De simo carters zijn toch electronisch normaal ? als dat zo is douw er elektronische ontsteking op :lol weg met die grondplaat.

Tevens al een nieuwe bobine geprobeerd ? na dat verhaaltje op de zuiderzeetour zou ik dat ook maar eens proberen :thumb

Komt goed bartje rustig aan met het hokje, andere bougie test het allemaal even uit zoveel kan er niet mis zijn met een ontsteking.

TimoO_
              Donateur

nee maar ontstekingen zijn wel RAM irritant.. ik wil een diesel ofzo

Daan777
                Moderator

Bart: “Jaa prima die contactpunten! Nog nooit last van gehad! Altijd goed hoor!

Daan: “lol ^^”

ArvidW
                  Donateur

Maakt je bobine nog wel gewoon goeie massa ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

Bartjee
                    Topic starter

@ Hans, heb een nieuwe bobine geprobeerd en hij deed nog steeds niks.. maarja zal wel nog eens een andere proberen.

@ Timo, ik begin er ook goed gek van te worden..

@ Daan, hahaha ja ben het nu zat:P Maarja daarvoor nooit problemen mee gehad

@ Arvid, heb eigenlijk niks veranderd:S maarja zal wel eens kijken

hansieb
                      Moderator

Hahaha daan 😛 foto van de eeuw, kaas bobines.

Zoals arvid zegt bij gecoat frampie ff massadraadje naar je blok weet je zeker dat die altijd goed massa maakt.

ArvidW
                        Donateur

Maar als Bart niets aan de bobine veranderd heeft zou dat toch wel niet…:? Achja, proberen kan altijd 🙂

(Ik heb nog wel electronisch vliegwiel liggen die je af kunt draaien, spoelen zoeken + CDI en je hebt geen gezeik meer…)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

Bartjee
                          Topic starter

Jongens, hij rijdt weer:P

Het lag toch aan de massa. Voordat ik hem uit elkaar had had ik een draadje zitten tussen de bobine en het blok. Maar aangezien het onder de bobine helemaal kaal was dacht ik dat dit toch niet zoveel uitmaakte dus had ik die weggelaten, wat dus niet zo slim was:P Net terug erop gezet en hij rijdt weer:D Start goed, loopt goed stationair, rijdt lekker:) Had vorige week ofzo de gasnaald ook een standje hoger gezet en dat rijdt ook een stuk beter.

Maaaarja, tijd voor Sneakerz!:D

hansieb
                            Moderator

Bartje toch 😛 de grote meester arvid niet negeren he

Sneakerz ook in eindhoven ?

Bartjee
                              Topic starter

haha nee kwam hem gisternacht nog tegen toen ik naar huis fietste. dus toen hadden we het er even over en toen kwamen we tot de conclusie dat het wss toch die draad was:P

Jazeker, sneakerz in eindhoven:D van 13.00 tot 23.00 lekker feeste en zuipen!

FonS
                                Bijdrager

je bobine kan dan wel contact maken met het frame, maar als je blok geen goed contact heeft met het frame (door de poedercoat) heb je er nog niks aan he :p
                                  fijn dat hij weer loopt :thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,156 tot 1,170 (van in totaal 1,638)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.