Vespa-Ciao.NL
:: Bartjee’s RaceCiao en Citta

Home Forums Perso’s Projecten Bartjee’s RaceCiao en Citta

15 berichten aan het bekijken - 1,126 tot 1,140 (van in totaal 1,638)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bartjee
    Topic starter

@ Arvid, Dankje:thumb Hij moet idd nog wel even goed afgesteld worden:P Maarja het begin is er.. hij loopt in ieder geval stationair (voor zolang de condensator het nog houdt dan:P) en hij komt vooruit:) Nadeel is alleen dat ik hier niet echt kan rijden voordat ik hem dalijk kwijt ben dus ik vrees dat het nog wel even kan duren voordat ie ingereden is.

@ Sil, Dankje en meeting was zeker tof:D

@ Lowie, Merci en velgstriping komt van easyparts.nl;)

TimoO_
      Donateur

mooie brommer Bart, eg viele goed gedaan :thumb hoop hem bij de limbo meeting te zien 😀

Jacky
        Bijdrager

Ziet er idd uberr vet uit, die blauwe vloeistof,dikke slangen.

Bartjee
          Topic starter

Dankjewel man!:) Of hij op de limbo meeting te zien is is nog een groot raadsel:P Ik heb iig geen vervoer, dus kan alleen gaan als Arvid gaat en die weet het nog niet;)

Bartjee
            Topic starter

Al een tijdje niks meer laten horen, en er is eigenlijk ook niet echt meer zoveel gebeurd:P Maar toch maar even updaten

De ciao

Niet zoveel gebeurd in de tussentijd, zit nu met inrijden op ongeveer 62 km. Ben nog steeds bezig met afstellen.
              Met sproeier 86 was de bougie nog steeds best wel zwart, dus heb er nou sproeier 82 in gedaan en heb de gasnaald 1 standje hoger gezet. Na deze veranderingen heb ik hem eigenlijk nog niet getest ivm het slechte weer.

Ook heb ik mijn zadel wit gespoten. Staat alweer een stukkie beter:)
              Ciao staat nu lekker warm in de garage en daar komt hij voorlopig denk ik niet meer uit met dit weer:P

De citta

Ben op het moment iets meer met de citta bezig. Mijn contactpuntjes hebben het een week of 2 geleden begeven.. en was nu echt de cp’s zat. Heb dus afgelopen vrijdag bij JayL van dit forum een ombouwsetje gehaald en een si achterbrug:)

De si achterbrug. Ga hem binnenkort nog even een keertje overspuiten. Nog een vraagje trouwens. Mijn vorige brug was eigenlijk al te breed voor het frame en kon je dus in de breedte op en neer bewegen. Nou had ik dus deze brug gehaald zodat ik er hopelijk vanaf was (en voor betere stevigheid natuurlijk) maar nou kwam ik erachter dat de ophangpunten van deze brug nog breder zijn als van mijn vorige brug..:S Hoe kan ik dit oplossen?

Rechts het elec blokje. Inlaat moet nog vergroot worden, poorten doortrekken, vliegwiel afdraaien..

Mn 42alu. Ziet er nog goed uit:) Bovenin is de wand een beetje dof maar er is eigenlijk weinig veranderd sinds ik hem 2/3 maanden geleden voor het laatst eraf had. Zuigerveertjes zijn ook nog goed

Was vandaag dus bij Arvid mijn oude blokje uit elkaar halen. krukaslagertjes waren helaas niet helemaal lekker meer, maar wel kwamen we erachter dat ik een pen 12 naaldlager DR krukasje heb, best grappig:)

erwinko
              Bijdrager

misschien even een nieuwe bus halen waar de bout van de achterbug ophanging doorheen gaat.
                eventueel ruimte opvullen met ringen

VespaAvanti
                Donateur

Goed bezig Bartjee:thumb
                  Leuk die krukas, zo’n drijfstangen heb ik nog te koop:D
                  Succes met alles;)

Bartjee
                  Topic starter

@ Erwinko, oke thanks zal er eens naar gaan kijken.

@ VespaAvanti, Dankje:D zal wel goed komen, hoop alleen mn citta wel snel weer in elkaar te hebben want fietsen is ook niet alles:P

Ben trouwens zondag over 2 weken jarig en dan krijg ik de malossi vertanding van mn ouders:D

st3yn
                    Bijdrager

Je ciaotje staat er nog steeds mooi bij man 😀

En mooi dat je eindelijk overstapt op elektronische ontsteking – nooit meer CP gezeik! Nu even je cittatje weer fixen en gassen met die zooi 🙂

Bartjee
                      Topic starter

Jaaa mijn lieve ciaotje onderhoud ik nog steeds zeer goed:P Maarja zo veel hoef je natuurlijk niet te doen als je er niet zo vaak op rijdt:)

Hoop idd dat ik van het gezeik af ben met mn nieuwe blokje dalijk:D Maar duurt nog wel even voordat ie in elkaar zit;)

hansieb
                        Moderator

st3yn :
                          Je ciaotje staat er nog steeds mooi bij man 😀

En mooi dat je eindelijk overstapt op elektronische ontsteking – nooit meer CP gezeik! Nu even je cittatje weer fixen en gassen met die zooi 🙂

Kunnen we weer met een gerust hart aan de ZZT 09 beginnen 😀

Daan777
                          Moderator

hehehe! ik hoor je nog zo zeggen bart..

Jaa.. prima hoor die cp’s! Nog nooit problemen mee gehad, ik houd ze lekker:)

(tijdens toer 3x stil gestaan)

😀

ArvidW
                            Donateur

hansieb :

Kunnen we eindelijk eens doorrijden

😀

Wel goed tjoenen he Bart !

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

Bartjee
                              Topic starter

@ Hansje, hoop idd dat het dit jaar beter gaat:P

@ Daantje, hahaha:P Ja maarja had er toen ook nog nooit problemen mee gehad:P Eenmaal thuis eigenlijk ook nooit echt problemen behalve nu dan. Maar ben het zat, lekker elec nu!:D (btw Daan, zou jij misschien mijn elec vliegwiel kunnen afdraaien?)

@ Arvidje, Jaaa komt wel goed:P Kan ik binnenkort misschien even met mn carter bij jou langskomen dat we die inlaat even boren?

Bartjee
                                Topic starter

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Frustratie, frustratie, frustratie…

Even de condensator van mn racer vervangen:) Gelukkig ben ik er maar 3 uur en 20 min mee bezig gweest!:con

Eerst 3 kwartier bezig geweest al die klote zooi onder mn brommer weg te halen.. want natuurlijk kan het weer eens niet meezitten:) De slang van de waterkoeling is te dik om de kop er zo af te kunnen halen, dus de waterkoeling moest los en alle vloeistof eruit..

Dan die klote zij inlaat eraf

Kopje eraf, wilde de cilinder ff snel zien

Dan dus na 3 kwartier eindelijk dat blok eronder uit.. Hier zie je alle rotzooi

Hier valt ook goed te zien dat ik veeeel te weinig ruimte had.. en dan wordt je echt goed chagrijnig als je zo lang bezig moet zijn:S

Condensator vervangen.. Om dit kleine dingetje ging het dus allemaal:P

Cilinder @ 62km. Ziet dr nog goed uit:) Al die vage dingen die je op de foto in de cilinder ziet is gewoon olie;)

Blok in elkaar.. Duurde ook nog weer eens zo lang om die papierenpakkingen op maat te snijden:boos

En hier zit ie dan weer in elkaar..

En dan nog zo’n meezitter:P Het is veel te glad om hem te testen:S Dus weet na al die tijd niet eens of hij het wel doet..

15 berichten aan het bekijken - 1,126 tot 1,140 (van in totaal 1,638)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.