Vespa-Ciao.NL
:: Bartjee’s RaceCiao en Citta

Home Forums Perso’s Projecten Bartjee’s RaceCiao en Citta

15 berichten aan het bekijken - 1,111 tot 1,125 (van in totaal 1,638)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sieger
    Bijdrager

gaaf ding echt ziet er super uit:thumb
      ik zie dat je morgen op de meeting bent:D
      ik kom cker even langs te kijken:D

Bartjee
      Topic starter

Gister op de meeting hebben ik en hans er even een sproeier 90 in gedaan (ipv 95). Hij loopt nu eindelijk!:D

moet nog wel even wat beter afstellen maarja hij komt in ieder geval vooruit. Hij start alleen nog wel super kut en als je stil staat en laat gas los valt ie gelijk uit..

st3yn
        Bijdrager

Ik vond hem echt gaaf, duidelijk 1 van de vetste brommers op de meeting :thumb Even goed inrijden en afstellen en daarna blazen met dat ding !

hansieb
          Moderator

Even de ontsteking nakijken , maar in ieder geval mooi dat die even heeft gelopen 😀

Komt goed bartjeuh een erg geil dingkie is et wel!

Bartjee
            Topic starter

Dankjewel man:D

Heb net weer even een stukkie gereden. Rijd opzich niet zo verkeerd, maarja heb ook nog niet echt harder dan 40 gereden ofzo. valt wel nog steeds uit als je gas los laat maar hij start wel al beter moet ik zeggen.
              Ook heb ik de gasnaald even een standje omhoog gezet dus zal morgen eens kijken of hij dan wat beter stationair wil lopen

Bartjee
              Topic starter

Ben weer een beetje bezig geweest met mijn ciao. Heb nu zo’n 15km gereden gok ik en hij begint het al steeds beter te doen.
                Heb er net een sproeier 88 in gedaan. Gister met 90 begon ie bij de 40 ofzo een beetje moeilijk te rijden, nu rijdt ie op nog geen half gas gewoon lekker 50 (heb nog niet harder dan dat gereden).
                Ook heb ik hem even wat minder rijk gemengd, is nu iets van 1:35 a 1:40. Echt een stuk beter:P

Raar genoeg loopt ie alleen nog steeds niet stationair en hij lekt olie VOOR bij de kop, dus niet onder de kop. Denk dus dat hij of bij het onderste tapeind lekt of bij de decompressie. Dat zal dan ook wel de reden zijn dat hij niet stationair loopt.. Binnenkort als ik tijd heb er maar eens naar kijken.

Nog een vraagje trouwens. De bougie begint nou wel al redelijk te verkleuren, alleen waar moet ik nou precies naar kijken..? Want onderin begint hij te verkleuren naar koffiebruin, maar bovenop is hij best wel zwart. Zou dit zwarte ook kunnen komen omdat ik hem eerst zo rijk had gesmeerd?

Gister heb ik ook de Vespa-Ciao.nl stickers erop geplakt. Ze staan hem echt goed!:D

st3yn
                Bijdrager

Ziet er goed uit, die vespa-ciao.nl stikkers staan ook mooi!

Bij je bougie moet je kijken onder dat puntje zegmaar. En ja als je 1:25 eerst had gemengd dan is je bougie eigenlijk altijd wel zwart.. dat is gewoon extreem veel olie 😛 1:40 is echt stukken beter, dat gebruik ik nu ook. Je moet ook gewoon voortaan altijd met 1:40 blijven rijden!

Ben benieuwd hoe hard hij gaat als hij goede ingereden is :thumb

diac
                  Bijdrager

nu ik je brommer in het echt zag was de kleur toch een stuk mooier dan op de foto’s.
                    mooie brommer, zeker nu ik hem gezien heb.

wel even je gashendel en kabel goed smeren eh, want die ging me toch stroef.. 😮

Bartjee
                    Topic starter

Dankjewel man:)

Dat de gaskabel zo stroef loopt komt vooral doordat dat ’tonnetje’ waarmee je de kabel vastzet aanloopt. Maarja het slijt er nu steeds verder in dus hij loopt al steeds soepeler:P

Michel
                      Bijdrager

Dit was inderdaad een flinke opvaller.
                        Ik heb er in ieder geval met bewondering naar staan kijken maar dan ben ik denk niet de enige. Als hij straks lekker afgesteld en ingereden is gaat die echt als de brandweer :thumb
                        Ik blijf ook een groot fan van je uitlaat :S

Wees er maar zuinig mee 🙂

Tonni
                        Moderator

Hey Bart. Ik las dat je lekkage hebt voorop je cilinderkop. Loopt bij jouw cilinder het tapeind bloot door de uitlaatpoort? Dan helpt het al wel als je een ringetje onder je decompressieveer steekt, en natuurlijk ook een erboven.

Als het je decompresseur zelf is moet je hem gewoon even opnieuw inslijpen.
                          In het geval van een lekkende decompresseur is het ook logisch dat hij slecht stationair loopt.

Het is wel een schitterende racer geworden! Vond hem in real life echt netjes!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Bartjee
                          Topic starter

@ Michel, ik ben er idd zelf ook een flinke fan van:P Ben er zeker zuinig mee, poets hem elke dag even:)

@ Tonni, Arvid was net hier en hij heeft er even naar gekeken. Lag inderdaad aan de decompressieveer, ik was vergeten er een ringetje onder te doen. De reden dat hij niet stationair loopt komt de vonk waarschijnlijk niet krachtig genoeg is op lage toeren (de condensator is wss dus toch nog niet goed..) want toen Arvid de puntjes van de bougie dichter bij elkaar sloeg bleef ie wel stationair lopen!:)

ArvidW
                            Donateur

Net ff langs geweest en het is echt een prachtige ciao:thumb

Hij rijdt eigenlijk nog van geen meter maar dat is logisch met deze zware rollen en matige afstelling, nog ff doorbijten en rustig beetje alles op elkaar laten inlopen en dan hem eens perfect afstellen + lekker lichte rolletjes (a)

Mooi gedaan Bart 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Egt een supervette brommer! Die waterkoeling ziet er ook bruut uit!

Meeting was ook egt tof:thumb

Lowie
                                Bijdrager

mooi man :thumb
                                  vind dat uitlaatje en die waterkoeling zeer geil =)
                                  waar heb je dat lint op je velg vandaan? heb ik al bij meer brommers gezien, is netjes.

15 berichten aan het bekijken - 1,111 tot 1,125 (van in totaal 1,638)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.