- Dit onderwerp bevat 1,637 reacties, 120 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 11 maanden geleden door Bartjee.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 juli 2008 om 12:35 #265625
Wat een werk, jullie zullen wel in het zweet gebaden hebben. Maar die malossi krukassen hebben toch randjes die als ringen dienen?
Hoe slijp je ze er eigenlijk af zonder in de as te slijpen?
4 juli 2008 om 12:37 #265626Man man wat een werk 😛 Maar mooi dat het blokje inmiddels klaar is!
4 juli 2008 om 12:39 #265627Er zitten idd randjes op, maar als je alles van te voren eventjes na meet kom je erachter dat van randje tot randje evenbreed is als een std krukas, dus dat er shimringen op moeten.:|
Lagers erafslijpen is mooie bedoeling 😛
– Lagerkooi eruit slopen
– Alle kogeltjes naar 1 kant duwen, buitenring loshalen
– Binnenring zo dun mogenlijk slijpen, door hitte zet ring beetje uit en omdat hij zo dun is wordt het mooi wat losser komt te zitten
– Tang pakken en eraf trekkenVrij delicaat klusje, niet iets wat je graag met een dure malossi kruk doet 😛
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno4 juli 2008 om 12:52 #265628maarja uiteindelijk is alles gelukkig gelukt. Ik vond het al veel werk, en dan na te gaan dat Arvid eigenlijk bijna alles gedaan heeft:P
Nu alleen nog pakkingen kopen en op maat knippen en dan kan de cilinder er ook op:)
Bedankt he Arvid
4 juli 2008 om 14:11 #265629ArvidW :
Er zitten idd randjes op, maar als je alles van te voren eventjes na meet kom je erachter dat van randje tot randje evenbreed is als een std krukas, dus dat er shimringen op moeten.:|Lagers erafslijpen is mooie bedoeling 😛
– Lagerkooi eruit slopen
– Alle kogeltjes naar 1 kant duwen, buitenring loshalen
– Binnenring zo dun mogenlijk slijpen, door hitte zet ring beetje uit en omdat hij zo dun is wordt het mooi wat losser komt te zitten
– Tang pakken en eraf trekkenVrij delicaat klusje, niet iets wat je graag met een dure malossi kruk doet 😛
Fietst ff naar de brommerboer voor 5 euro lagers eraf 😉
4 juli 2008 om 14:14 #265630Ze zijn er al af he Hans:!
Ik slijp ze er ook ALTIJD af, met schroevendraaiers lukt mij dat nooit:con4 juli 2008 om 14:22 #265631dat vind ik knap :p ik heb normaal gezien maximaal 10 minuten nodig om ze eraf te halen (met schroevendraaiers) , de keer dat ik een shim ring vergeten was duurde het ietsje langer maa dan nog…
ik heb nog nooit moeten slijpen oid.
maar okee, ieder zijn ding :lolontopic; bart ik ben erg benieuwd naar het lopende blok, het is een aardig indrukwekkende setup dus dat wil wel 🙂
4 juli 2008 om 14:26 #265632hansieb :
Fietst ff naar de brommerboer voor 5 euro lagers eraf 😉Niet bij onze brommerhoer:kots Willen ze gewoon niet doen:con
Zonder shimringen kom ik er met mijn schroevendraaiers niet tussen, maar gelukkig is het klaar (a)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno4 juli 2008 om 14:51 #265633VespaAvanti :
Ze zijn er al af he Hans:!
Ik slijp ze er ook ALTIJD af, met schroevendraaiers lukt mij dat nooit:conDoelde er meer op dat het hier voor 5 euro kan en je dat tijd bespaard 😛
4 juli 2008 om 16:24 #265634ja das handig he hans 😛 gewoon het klote werkje door iemand anders laten doen. doe ik ook altijd, opaaaaaaaaaa ik krijg m’n lagers er niet af. oh kom maar hier. tik tik tak effe wat pakken tik tik draf. echt een klote werkje, kan daar geen zak van. als je me de tijd geeft lukt het me wel maar.. 😛
maar uh, je zei toch dat er zo’n randjes inzaten? dus is er wel een bepaalde ruimte tussen de krukaswang en de buitenste ring van het lager.
4 juli 2008 om 19:27 #265643ArvidW: Jah, die ringetjes waren 0.125mm dik, zo’n dunne schoevendraaier heb ik niet 😛
5 juli 2008 om 15:09 #265659Vannacht ga ik op vakantie naar Spanje, dus jullie zullen voorlopig niet zoveel meer van mij horen.
Toch vond ik het wel leuk om mijn blokje nog even tentoon te stellen:P Hij zit nog niet officieel in elkaar maar gewoon ff voor de sier.

5 juli 2008 om 15:11 #265660Damn horny =)
Have fun in Spanje en als je terugbent meteen weer verder met je ciao he 😉
5 juli 2008 om 15:40 #265661Lekker hoor bart! zal vast lekker gaan lopen.
Denk je wel ff om je uitlaatpoortje nu de hele kracht erop staat ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel5 juli 2008 om 16:02 #265662Dankjewel
Ga zeker snel weer verder als ik terug ben. Voordat het blok in elkaar kan hoef ik alleen nog maar pakkingen op maat te snijden dus dat is bijna geen werk meer. Ook is mijn frame klaar als ik tegen die tijd terug ben dus de meeting wordt hopelijk geen probleem meerbtw Thomas, had er aan gedacht ja;) Had het carter even met hout ondersteunt en heb het inmiddels al weer uit elkaar liggen
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.